Gå til innhold

Sint hos psykologen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble for første gang sint hos psykologen, flere som har opplevd og vil fortelle?

jeg ropte frustrert og tårene fosset ut «Det er for lang tid!!! Det er NÅ jeg trenger hjelp! Før hadde jeg kontroll, MEN det virker ikke mer!»

og jeg sa før jeg gikk passivt aggressivt «nå skal jeg drikke meg dritafull!»

Jeg har gått til denne psykologen i to år og alltid vært rolig og kontrollert, samt pliktoppfyllende/flink pike væremåte, så jeg tror han ble overrasket. 

opplever psykologer ofte dette, at klientene er sinte? 

Anonymkode: b270f...be5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Psykologer opplever nok mange ulike følelser. Sinne er trolig noe de ser mye. Dette var ikke veldig dramatisk, så han ble neppe sjokkert. Hvorfor true med å drikke seg drita egentlig? Den skjønte jeg ikke. 

Anonymkode: cb118...de9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Psykologer opplever nok mange ulike følelser. Sinne er trolig noe de ser mye. Dette var ikke veldig dramatisk, så han ble neppe sjokkert. Hvorfor true med å drikke seg drita egentlig? Den skjønte jeg ikke. 

Anonymkode: cb118...de9

Der var bare noe som datt ut av meg. Jeg følte meg alene, misforstått, og frustrert.

Jeg hadde ikke kommet helt ut av flashback enda, men forsto ikke det selv. Har ikke opplevd så mye flashback. Han forsto ikke noenting hva som gikk av meg. Men får ta det neste time og snakke om det da. Er det ofte noen truet med sp t, eller er jeg den sjeldne slemme klienten som truer nå?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der var bare noe som datt ut av meg. Jeg følte meg alene, misforstått, og frustrert.

Jeg hadde ikke kommet helt ut av flashback enda, men forsto ikke det selv. Har ikke opplevd så mye flashback. Han forsto ikke noenting hva som gikk av meg. Men får ta det neste time og snakke om det da. Er det ofte noen truet med sp t, eller er jeg den sjeldne slemme klienten som truer nå?

Hvorfor er du opptatt av det? Behandlere har ulike pasienter, noen har mange som utagerer på måten du gjorde andre har færre. Ingen psykologer tenker på pasienter som slemme, de forsøker å forstå hva som ligger bak reaksjonen.

Anonymkode: 9cf1a...aa8

• Liker 2
Skrevet

Han ser ikke på deg som slem pga det. :) Jeg har aldri sagt sånn type nå skal jeg deikke met dritings/skade meg whatever, men jeg har vært kjempesint og grått i sinne, sagt hun tar feil osv osv. Men vi har alltid snakket ut om det og roet ned før jeg har gått. En trygg behandlerrelasjon tåler det der. 

Så slapp av TS, bare prat om situasjonen neste gang du kommer. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flaut. Du trenger i hvert fall en psykolog, hvis du begynner å skrike på folk hver gang du er misfornøyd

Anonymkode: 8963a...895

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Flaut. Du trenger i hvert fall en psykolog, hvis du begynner å skrike på folk hver gang du er misfornøyd

Hun har gått dit i 2 år og dette er første gangen hun ble sint. Da er det ikke noe "hver gang".

Du glemte det viktigste, å svare på om du har blitt sint hos psykologen eller om du har en pasient som har blitt sint.

Anonymkode: 36c72...cd6

• Liker 1
Gjest Refreng
Skrevet

Gratulerer for at du gjør fremgang. Du klarte endelig uttrykke en følelse du vanligvis holder på innsiden og undertrykker. Å si at du skal gå og drikke deg dritafull er kanskje litt over toppen, men du klarte ihvertfall å vise på utsiden at noe gjorde deg sint. Og siden du ikke har uttrykket deg på den måten på lenge, så er det selvsagt at det kan være litt vanskelig å regulere i begynnelsen. Å regulere følelser er en treningssak. Det vktigste er at du hadde en følelse på innsiden, og reagerte likt på utsiden. Det er noe du kan bruke for å hjelpe deg bli enda friskere. Hjelpe deg å gjøre deg mer samstemt på både utside og innside.

Sinne og irritasjon er følelser som hjelper oss sette grenser når vi opplever at andre ignorerer våre behov, er frekke, er nedlatende eller på andre måter oppfører seg på en måte som går utover oss. Det er en følelse som hjelper oss. Problemet er bare at det er en følelse som kan være vanskelig å regulere, og noen ganger kan den overeeagere på en situasjon som ikke var slemt ment. Men generelt er det sunt å klare uttrykke irritasjon og sinne, og noen ganger hjelper det andre mennesker å forstå grensene våre bedre. Psykologen her har en gyllen mulighet til å lære mer om deg og hvor dine grenser går. Det var en viktig lærdom for han, om han har hode på rett sted

Skrevet

Han har helt sikkert opplevd mye verre, det ville jeg ikke vært bekymret for. Sannsynligvis ble du mer sjokkert enn han  ble, men det er jo et naturlig sted å  begynne neste time. Psykologen min vil gjerne at jeg (som også er av pliktoppfyllende flink pike-varianten som knapt hever stemmer) skal bli litt sint (-Det hadde egentlig vært veldig fint, for det viser at du er trygg), oppfordrer meg til å slippe ting fram og forsikrer stadig om at her er alle reaksjoner og følelsesuttrykk velkomne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis du ikke eier empati, la vær å svar i slike tråder.

Anonymkode: 7a010...957

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min datter ble sint på BUP en gang. DVS, mer enn sint. Hun klikket I frustrasjon og kastet en stol. Veldig utypisk henne . Da ble den røde knappen trykket på av psykolog... og det strømmet ut folk fra alle kontorer og etasjer.

Innen de kom fram så hadde min datter løpt ut og satt og gråt i trappa. Hun skjønte ikke hvorfor mange løp forbi henne...jeg var der da dette skjedde, og tok ungen i armen og løp ut med henne. 

Vi løp mot bilen, satte oss inn og så at 10 stykker var kommet ut og stod og så på oss. Vi kjørte rett hjem!

Det glemmer vi aldri! 

Anonymkode: 52a56...0a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at dette er fremgang for deg. Du begynner å få kontakt med følelsen sinne, og psykologen vil nok snakke med deg om dette i neste time. Dette går bra. 

Anonymkode: e1302...6f4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...