AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #1 Skrevet 26. mars 2023 Har ikke barn, en av foreldrene mine er umulig å ha med å gjøre , men den andre er syk. Har ikke kontakt med min bror. Nærmer meg 40, og har ingen nære relasjoner. Er det noen som faktisk å få gode venner i denne alderen. Tenker da ikke på nyttevenner og bekjente Anonymkode: 8d67c...e6f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #2 Skrevet 26. mars 2023 Da skal du ha en god dose flaks. Anonymkode: 39347...430 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #4 Skrevet 26. mars 2023 Andro skrev (5 minutter siden): Vi danner nye vennskap hele livet. Ja, har skaffet meg bekjente . Tenker mer på om noen har klart å danne nærere vennskap Anonymkode: 8d67c...e6f 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #5 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da skal du ha en god dose flaks. Anonymkode: 39347...430 Tenkte så Anonymkode: 8d67c...e6f
Rotemor Skrevet 26. mars 2023 #6 Skrevet 26. mars 2023 Jeg fikk mange gode venner rund 40 og har fått flere nye de siste ti årene.. Jeg mener da nære venner. Det handler mye om å se sin egen verdi og gå ur av huset og finne folk. 1 2
Rotemor Skrevet 26. mars 2023 #7 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da skal du ha en god dose flaks. Anonymkode: 39347...430 Bullshit. Flaks har ingenting med saken å gjøre. 1
Andro Skrevet 26. mars 2023 #8 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, har skaffet meg bekjente . Tenker mer på om noen har klart å danne nærere vennskap Mine nærmeste venner har jeg fått etter førti. Jeg gikk inn i en ny livsfase da, og startet et mer sosialt liv. Det har gitt meg venner som er mer lik meg selv, og som jeg har knyttet mye tettere bånd til enn noen andre jeg har kjent.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #9 Skrevet 26. mars 2023 Du kan fint få nære venner Min erfaring er at man kanskje må stå litt mer på selv for å få venner i den alderen, og også at det kan ta lenger tid før man går over fra bekjentskap til nærere vennskap. Da jeg nærmet meg 40 flyttet jeg, var omtrent i din situasjon, men fikk raskt flere gode venner. Så flyttet jeg noen år senere, og der var det vanskeligere, men fikk to jeg stod nær der også. Flyttet nylig igjen (alle flyttinger pga. jobb, nå siste gang flyttet jeg "hjem" igjen og kommer ikke til å flytte andre steder), og jeg ser at nå tar det enda litt mer tid og innsats fra min side, men begynner å få noen nye vennskap her også som jeg vet blir nærerer venner. Jeg har innstillingen at jeg må gjøre en bevisst og langsiktig innsats for å utvide nettverket mitt. Jeg velger å ta langt mer initiativ til å snakke med folk enn jeg gjorde før, jeg oppsøker arenaer hvor jeg tenker jeg på sikt kanskje kan bli kjent med nye folk, jeg skaffer meg nye interesser for å treffe helt nye folk og få nye impulser selv, og jeg har oppsøkt gamle vennskap. Jeg vurderer å også melde meg inn i frivillig arbeid, da jeg vet det er en del hyggelige folk i de miljøene også. Jeg tenker man hele livet bør være bevisst det å holde på og skaffe seg nye venner. Ikke stresse så mye og forvente seg resultater raskt (kan skje det også), men heller fokusere på det positive i å møte nye mennesker, være oppriktig interessert i andre, føle på gleden med å få nye impulser, lære nye ting, oppleve nye miljøer. Da går det seg til etterhvert. Anonymkode: 9b3da...a0b 2
Rotemor Skrevet 26. mars 2023 #10 Skrevet 26. mars 2023 Andro skrev (9 minutter siden): Mine nærmeste venner har jeg fått etter førti. Jeg gikk inn i en ny livsfase da, og startet et mer sosialt liv. Det har gitt meg venner som er mer lik meg selv, og som jeg har knyttet mye tettere bånd til enn noen andre jeg har kjent. Samme her. Det er en annen kvalitet i vennskapene.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #11 Skrevet 26. mars 2023 Hvilke hobbyer eller interresser har dere møtt folk gjennom, som har blitt venner? Anonymkode: bb085...cd5
Gjest AAEN Skrevet 26. mars 2023 #12 Skrevet 26. mars 2023 Tror det beste er å være ganske åpen om du skal få venner i voksen alder, litt den klisjeen "vær deg selv". Oppsøk arenaer, og tål å bli avvist noen ganger
Friluftsmann70 Skrevet 26. mars 2023 #13 Skrevet 26. mars 2023 Det går å få nære gode venner etter 40, men det krever litt innsats Det går ikke å være hjemme på sofa for eksempel. Start med å finne ut av hva som er dine interesser, hobbyer . Noe lag eller forening du kan melde deg inn i? Ski, sy, fotball, scrapping eller noe? Kan du påta deg koe verv, arrangementsansvarlig, styremedlem, reisekomite? Her er så mange steder man trenger hjelp, og hvor man møter fantastiske folk. Men man må gi litt av seg selv, bidra.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #14 Skrevet 26. mars 2023 Rotemor skrev (8 timer siden): Bullshit. Flaks har ingenting med saken å gjøre. Jo. Flaks må til for at man skal havne i settinger der en treffer nye folk og at de er på samme sted. Anonymkode: 5063c...149 2 1
Rotemor Skrevet 26. mars 2023 #15 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo. Flaks må til for at man skal havne i settinger der en treffer nye folk og at de er på samme sted. Anonymkode: 5063c...149 Nei, det er ikke flaks at man deltar i samfunnet.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #16 Skrevet 26. mars 2023 Nye venner? Hva var galt med de gamle? Er du kvinne så stiller du mye sterkere. Du kan lett få deg en kjæreste og bli venn med hans venner og deres venner igjen. Når vennene er i boks kan du dumpe han. Er du mann er det verre. Da ville jeg fokusert på å finne meg en ny hobby. Anonymkode: 63da6...ac5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå