AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Min kjæreste har i alkoholpåvirket tilstand løpt etter meg med kniv og sagt han skal drepe meg. Det gikk heldigvis bra, men jeg sliter med tanker om dette i etterkant. Kan det skje igjen? Er det at han var sterkt påvirket av alkohol en forklaring/unnskyldning? Hadde dere klart å tilgi og gått videre? Anonymkode: a1e2d...ccd
svartkatt Skrevet 25. mars 2023 #2 Skrevet 25. mars 2023 Hadde aldri godtatt dette. Såklart kan det skje igjen. Han burde slutte å drikke. 10 11
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 Det kan og kommer til å skje igjen! Jeg tenkte som deg første gang det skjedde med min eks at det måtte være noe uvanlig som aldri kom til å skje igjen for han var jo så snill edru. La meg bare si det sånn at han angrep meg mange ganger i fylla og jeg holdt på å ende opp i partnerdrapsstatestikken. Kom deg vekk NÅ!!!! Anonymkode: 6c1a1...73f 3 1 15
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 Det eneste riktige her er å gå fra ham og anmelde ham. Om du ikke kommer deg unna ham kan du være den vi leser om i alle landets aviser, drept av kjæresten... Han er ekstremt farlig når han er ruspåvirket! Og han kan være farlig uten rus også, så når du slår opp med ham, ha noen du stoler på i nærheten! Er du usikker, kontakt nærmeste Krisesenter eller politiet! Hva sier han selv om det han gjorde? Hvordan sier han at han har tenkt å hindre at han noen gang gjør noe slikt igjen? Anonymkode: 94956...5bb 1 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #5 Skrevet 25. mars 2023 Nei. Hvis man blir voldelig av alkohol, har man en voldelig tilbøyelighet. Rus endrer ikke noens personlighet, det virker bare forsterkende på gode og dårlige sider man har. Anonymkode: f8af9...b05 12 5
Andro Skrevet 25. mars 2023 #6 Skrevet 25. mars 2023 Du bør anmelde det. Du lever i fare, og det vil sikkert hende på nytt. Alkohol forklarer ingen ting. Han er fullt ansvarlig for sine egne gjerninger. Han visste hva han gjorde. 5 2
emilie123 Skrevet 25. mars 2023 #7 Skrevet 25. mars 2023 Hadde aldri godtatt dette. Hva skjer neste gang han drikker? 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #8 Skrevet 25. mars 2023 Jeg regner med at han ble 100% avholds etter denne episoden? Du bør uansett komme deg vekk. Dette er ikke greit. Anonymkode: 5fbc9...9c5 5 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #9 Skrevet 26. mars 2023 Så lenge han fortsatt drikker så skjer det igjen og som en over sier så viser voldelig oppførsel i rus at han er tilbøyelig for vold til vanlig som en del av personligheten hans. Denne mannen er livsfarlig og du burde både anmelde hendelsen og advare alle kvinner om hvem han er Anonymkode: 4bc01...64d 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #10 Skrevet 26. mars 2023 Angripe med kniv? Herregud, det er galskap. Som alkohol IKKE unnskylder. Anonymkode: 2c272...7fd 1 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #11 Skrevet 26. mars 2023 Og nå har han vært rusfri siden? Anonymkode: e77c5...205
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #12 Skrevet 26. mars 2023 Det ikke bare KAN skje igjen, det VIL skje igjen. Og neste gang er det en reell mulighet for at det ikke «går bra» ( hva betyr det forresten? At du ikke er død?). Nå vet du det. Hva gjør du nå? Anonymkode: 6865f...42c 2
skruf Skrevet 26. mars 2023 #13 Skrevet 26. mars 2023 Og du er fortsatt sammen med han?? Alkohol er ingen unnskyldning eller bortforklaring på å løpe etter noen med kniv og drapstrue. Dette kommer til å skje igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #14 Skrevet 26. mars 2023 Gitt at dette er en sann historie så skal du selvsagt gå. Litt pussig å spørre om det egentlig. Han kommer til å gjøre dette igjen og da er det ikke sikkert det får samme utfall. Anonymkode: 632c5...5db 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #15 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min kjæreste har i alkoholpåvirket tilstand løpt etter meg med kniv og sagt han skal drepe meg. Det gikk heldigvis bra, men jeg sliter med tanker om dette i etterkant. Kan det skje igjen? Er det at han var sterkt påvirket av alkohol en forklaring/unnskyldning? Hadde dere klart å tilgi og gått videre? Anonymkode: a1e2d...ccd Nei slik oppførsel skal aldri unnskylder pga alkoholrus. Hvis han er tilbøyelig til slik oppførsel i fylla, bør han ta ansvar å slutte å drikke rett og slett. Og du bør iht egen sikkerhet komme deg vekk. A dette aldri kommer til å bli bedre, så sant han ikke slutter å drikke. Den lille stemmen som forteller han at dette er galt, blir tydeligvis het borte, og det øker mulighet for at du faktisk blir drept ganske mye. Det er mer et som om når og ikke om. Så du trenger ikke ha dårlig samvittighet for å tenke på dette. Det er jo helt normalt og tanker du faktisk bør ta på alvor. Syntes du selv at livet ditt er verdt risiko for å bli lemlestet for livet, eller bli drept, når han ikke tar ansvar selv for egne handlinger? Her hjelper det ikke med dårlige unnskyldninger. Her er det kun en ting som hjelper og det er at han for alltid legger flaskapp hylla, uten dårlige unnskyldninger for å få lov å ta en dram. Anonymkode: 778b2...cdd 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #16 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg regner med at han ble 100% avholds etter denne episoden? Du bør uansett komme deg vekk. Dette er ikke greit. Anonymkode: 5fbc9...9c5 Han holdt seg unna alkohol i noen måneder etter dette og gikk i behandling. Nå drikker han innimellom i helger uten problemer. Anonymkode: a1e2d...ccd
Gjest Refreng Skrevet 26. mars 2023 #17 Skrevet 26. mars 2023 Jeg har møtt mange fulle folk i mitt liv, men har til gode å møte noen som løp etter meg med kniv og sa de skulle drepe meg. Vil ikke si at det er utbredt oppførsel, nei...
Taluno Skrevet 26. mars 2023 #18 Skrevet 26. mars 2023 Jeg hadde absolutt aldri godtatt å bli truet med våpen. Aldri. Uansett grunn. Aldri. For meg finnes det ikke en eneste unnskyldning for å true andre med våpen. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #19 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det ikke bare KAN skje igjen, det VIL skje igjen. Og neste gang er det en reell mulighet for at det ikke «går bra» ( hva betyr det forresten? At du ikke er død?). Nå vet du det. Hva gjør du nå? Anonymkode: 6865f...42c Det VIL skje igjen? Selv om det mest sannsynlig var en alkoholbetinget psykose og han nå har kontroll på drikkingen? Anonymkode: a1e2d...ccd
Friluftsmann70 Skrevet 26. mars 2023 #20 Skrevet 26. mars 2023 Sterkt lkoholpåvirket er nok en forklaring, men kun det aldri en unnskyldning. Jeg vil råde deg til å komme ut av det forholdet. Hva skjer den dagen det går galt? Eller når dere får barn, og han kommer full hjem? Har ingen tro på slike personer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå