Gå til innhold

Hva gjør dere når noen bekjente kommer med kjærlighetserklæring til deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Si det er en person du kjenner, men aldri har rotet med eller vært interessert i på den måten. Hva gjør du, dersom denne personen kommer med en lang melding eller hva det nå enn skule være om at han er forelsket / betatt osv. 

Sier takk, men forklarer at du ikke er interessert? 

Holder personen på avstand? 

Sletter og blokker personen? 

Anonymkode: 370bd...a1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på!

Anonymkode: a622d...462

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på relasjonen.

Er jeg ikke interessert forteller jeg det på en fin måte, gjerne med at vi er for forskjellige. Om personen respekterer at jeg ikke er interessert og ikke forsøker å flørte og komme innpå meg senere er det ingen grunn til å holde avstand, om det er en jeg ellers har hatt omgang med.

Er det en person som ikke takler et avslag og blir veldig ufin, da blir jeg overtydelig på at jeg ikke setter pris på å ikke bli respektert, at jeg forventer at han respekterer at nei faktisk betyr nei. Om han ikke gir seg fremdeles, da sier jeg at hvis han noensinne tar kontakt med meg igjen på noen som helst måte så vil jeg anse det som trakassering, som er ulovlig og at jeg da må ta saken videre.

Er det en jeg har møtt i jobbsammenheng avviser jeg pent, men legger til at jeg forventer at dette ikke vil påvirke jobbrelasjonen, og så kan jeg heller komme med en kommentar om noe saklig på jobb.

Anonymkode: 0b6c0...159

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hadde bare sagt takk, men nei takk. Og nok holdt personen litt mer på avstand enn før.

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor godt jeg kjenner han. Har fått sånt av menn jeg bare har møtt 5-10 ganger og egentlig aldri kommer til å møte på igjen, da bare ignorerer jeg og i to tilfeller blokkert. 

Om det er noen jeg kjenner kjempegodt så må jeg jo svare men har ikke opplevd det. Hadde nok svart at det var mye å ta innover seg og hyggelig å høre men at jeg ikke ser han på den måten

Anonymkode: d695b...b9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer høflig, takker for komplimentet men er tydelig på at jeg ikke er interessert tilbake. Hvis vi har brukt en del tid sammen el, trekker jeg meg unna og legger ting på ett mer perifert nivå for å unngå å sende feil signaler.

Hvis den andre har problemer med akseptere det, blir jeg kort, kjølig, svarer sent eller ikke i det hele tatt.

Nytter ikke det heller, ber jeg vedkommende la meg være i fred.

Hvis det og er fånyttes sletter og blokkerer jeg.

Hvis noen tar kontakt etter det, svarer jeg sint og frekt og gjør dem oppmerksom på at om de ikke lar meg være i fred i det videre blir de anmeldt. Ingen har kontaktet meg på ny etter det. 

Anonymkode: 47f19...036

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...