AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Er det noen som er i forhold med stor aldersforskjell her? Tenker da på 10+ års forskjell. Er det kvinne eller mann som er eldst, og hva er utfordringene? Anonymkode: 38910...d6c
Hjelpsom Skrevet 25. mars 2023 #2 Skrevet 25. mars 2023 Har vært i et 22 år langt forhold med 11 års aldersforskjell. Det er over nå. Det er veldig avhengig av når man blir sammen. Da vi ble sammen og flyttet sammen var hun 18, det ble mange utfordringer i starten, da hun ble veldig avhengig av meg og jeg tidvis følte meg som en "farsfigur". Jeg ble også opptatt av å "spare" henne for å begå de samme "feilene" som jeg hadde gjort. Det ble også et forhold der jeg da ble "for" dominerende, og det var ikke bra for hverken henne eller meg. Med tiden jevnet det seg ut, men det var definitivt "problemer". Hun hadde vel heller ikke fått levd et liv der hun har stått på egne ben og jeg regner med at det med årene fristet, det å kunne være litt "fri", og kanskje få litt luft under vingene og leve sitt eget liv. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 Mannen min er 20 år eldre enn meg, ble sammen når jeg var 16 og er nå gift med 2 tenåringer. Vært sammen i 20 år og har det fortsatt veldig fint sammen. Anonymkode: b96ff...6cc 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Mannen min er 20 år eldre enn meg, ble sammen når jeg var 16 og er nå gift med 2 tenåringer. Vært sammen i 20 år og har det fortsatt veldig fint sammen. Anonymkode: b96ff...6cc Dette tror jeg ikke noe på. Anonymkode: 9e9e0...b0d 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #5 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette tror jeg ikke noe på. Anonymkode: 9e9e0...b0d Ok, det får være ditt problem. Anonymkode: b96ff...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #6 Skrevet 26. mars 2023 Var 10 mellom meg og mannen. Aldersforskjellen var aldri noe problem. Vi hadde et fantastisk ekteskap. Anonymkode: 47902...ce1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #7 Skrevet 26. mars 2023 Samboeren er tretten år eldre enn meg, vi er begge kvinner. Foreløpig ingen utfordringer knyttet til alder, men det kan selvsagt komme med tiden. Jeg er tidlig i førtiårene. Anonymkode: ec5dd...b2a
Majer Skrevet 26. mars 2023 #8 Skrevet 26. mars 2023 Var i et forhold med nesten tre års aldersforskjell fra hun var i 21,5. Det skaåte naturligvis noen utfordringer siden jeg hadde kommet lenger i studiene enn henne og spart opp en del egenkapital, men vi fikk de til å fungere. Det var ikke utslagsgivende for at det ble slutt, men jeg ble helt klart den sterke parten i forholdet. Statistikken viser at forhold utover to års aldersforskjell sjelden fungerer. Men ikke alle skaffer seg kjæreste for at forholdet skal vare livet ut heller.
Blåjojo Skrevet 26. mars 2023 #9 Skrevet 26. mars 2023 Jeg har vært i et forhold med 19 års forskjell. Han var eldst. Merket ikke noe de 10 første årene, men etter det ble det merkbart. Men tror det hadde mer å gjøre med hans personlighet enn alderen alene. Så her var utfordringen at vi som personer ble for ulik. Barna ble store og jeg ville være mer impulsiv og finne på ting utenfor hjemmet, mens han bare ville være hjemme. Nå er jeg i et forhold der jeg er 5 år endre enn mannen min. Har fungert strålende i 6 år.
Brunello Skrevet 26. mars 2023 #10 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, det får være ditt problem. Anonymkode: b96ff...6cc Jeg tror på det, samtidig tror jeg en eller begge har alvorlige problemer. 2
Brunello Skrevet 26. mars 2023 #11 Skrevet 26. mars 2023 Blåjojo skrev (5 minutter siden): Jeg har vært i et forhold med 19 års forskjell. Han var eldst. Merket ikke noe de 10 første årene, men etter det ble det merkbart. Men tror det hadde mer å gjøre med hans personlighet enn alderen alene. Så her var utfordringen at vi som personer ble for ulik. Barna ble store og jeg ville være mer impulsiv og finne på ting utenfor hjemmet, mens han bare ville være hjemme. Nå er jeg i et forhold der jeg er 5 år endre enn mannen min. Har fungert strålende i 6 år. Aldersforskjell fungerer ofte svært bra så lenge man er i samme livssituasjon og ingen er syke. Men når en blir pensjonist eller syk, vil det bli langt mer problematisk. 1
Blåjojo Skrevet 26. mars 2023 #12 Skrevet 26. mars 2023 Brunello skrev (Akkurat nå): Aldersforskjell fungerer ofte svært bra så lenge man er i samme livssituasjon og ingen er syke. Men når en blir pensjonist eller syk, vil det bli langt mer problematisk. Vi var jo egentlig i samme livssituasjon. Ingen var pensjonist, og ingen syke. Vi bare ble for ulike når ikke barna måtte være i fokus lengre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå