Gå til innhold

Ptsd hvor lenge har du flashback?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når du gjenopplever traumet, hvor lenge varer dette før eu blir deg selv igjen og kan være glad og trygg igjen? Varer det kun noen timer eller kan det vare i noen dager?

hilsen en som nettopp har fått diagnosen. jeg får mange gode tips av å lese gamle tråder her inne, men fant ikke noe svar på akkurat dette. Jeg opplevd en gang veldig sterk flashback og det varte en hel helg med mareritt før jeg ble bra igjen. Jeg har alltid trodd at sånne flashback kun varte noen timer og gikk over. Jeg er nå enda mer redd for å bli trigget, fordi jeg vet at jeg kan bli dårlig en hel helg. Og fordi jeg vet at det var veldig ubehagelig og jeg vil ikke oppleve det igjen.

etter den helgen, har jeg fått sterkere unngåelse atferd enn jeg hadde. Jeg vil absolutt ikke oppleve det igjen, slik den helgen var.

Anonymkode: 78eda...960

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er det et blaff på noen sekunder, noen ganger trenger jeg en uke på å hente meg inn.

Anonymkode: e6dd7...e93

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Unngåelsesatferd gjør det hele verre på sikt. Håper du har en god traumepsykolog du jobber med disse tingene sammen med. 

Nå har ikke jeg PTSD eller enkelttraume, men mange. For meg kan det vare i flere timer. Eller jeg er dissosiert og opplever depersonalisering i flere dager. Ellers sliter jo jeg med en dissosiativ lidelse. 

Jeg begynte å gjøre mindfulness (traumesensitiv som sådan) og nå klarer jeg mye bedre å få visuelle flashback uten at det fører meg inn i dissosiasjon. De emosjonelle flashbackene takler jeg også mye bedre. Gjør mindfulness og akseptøvelse ca 30-60 minutt daglig. Mindfulness og medfølelse, vekst etter traumer er en god bok der. 

Anonymkode: 10d20...6c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Unngåelsesatferd gjør det hele verre på sikt. Håper du har en god traumepsykolog du jobber med disse tingene sammen med. 

Nå har ikke jeg PTSD eller enkelttraume, men mange. For meg kan det vare i flere timer. Eller jeg er dissosiert og opplever depersonalisering i flere dager. Ellers sliter jo jeg med en dissosiativ lidelse. 

Jeg begynte å gjøre mindfulness (traumesensitiv som sådan) og nå klarer jeg mye bedre å få visuelle flashback uten at det fører meg inn i dissosiasjon. De emosjonelle flashbackene takler jeg også mye bedre. Gjør mindfulness og akseptøvelse ca 30-60 minutt daglig. Mindfulness og medfølelse, vekst etter traumer er en god bok der. 

Anonymkode: 10d20...6c7

dissosiasjon, hvordan blir man da? Hva skjer når du opplever depersonalisering?  Jeg har prøvd å lese om dette, men forstår det ikke. Kan du forklare hva som skjer når du opplever det?❤️ Tror jeg kan ha det

Anonymkode: 78eda...960

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...