Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke app'er tror du spionerer på oss? Hvem tror du har tilgang på informasjonen? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bruker Android, last ned DuckDuckGo og bruk App Tracking Protection. Da kan du se fortløpende hvor mye de forskjellige appene prøver å spore deg. For eksempel har alarmklokke-appen min gjort 426(!) forsøk på å spore meg på forskjellige måter de siste par timene. DuckDuckGo blokkerer disse forsøkene på sporing, som ikke er avgjørende for at appen skal fungere.

Anonymkode: 87ef0...4dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du bruker Android, last ned DuckDuckGo og bruk App Tracking Protection. Da kan du se fortløpende hvor mye de forskjellige appene prøver å spore deg. For eksempel har alarmklokke-appen min gjort 426(!) forsøk på å spore meg på forskjellige måter de siste par timene. DuckDuckGo blokkerer disse forsøkene på sporing, som ikke er avgjørende for at appen skal fungere.

Jeg har duckduckgo, hvor finner du apptrackingprotection? 

Anonymkode: 0c667...a30

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har duckduckgo, hvor finner du apptrackingprotection? 

Anonymkode: 0c667...a30

Settings->bla ned til app tracking protection

Skrevet

Alle apper 'spionerer' på en eller annen måte vil jeg påstå, de har tilgang til enorm mye informasjon om hver og en av oss.  

• Liker 3
Skrevet

Og det skumle er at kineserne kjøpte opp Samsung for noen år siden...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle apper gjør vel egentlig dette

Anonymkode: 9253d...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Alle.

Anonymkode: deadf...39d

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, Capazitet said:

Og det skumle er at kineserne kjøpte opp Samsung for noen år siden...

Tror ikke det stemmer. Det ser ut til at de tvert imot stengte noen av sine fabrikker i Kina for noen år siden.

Lenovo har jeg dermed mindre tillit til etter at de ble kinesiske.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk plutselig reklame på et blad jeg kjøpte i butikken på fb, aldri oppsøkt det på nett. Så... Transaksjoner i butikk til og med eller.. haha, man kan undre seg ja..

Anonymkode: 27542...e1d

• Nyttig 1
Skrevet

Når jeg snakker om en bestemt ting med noen, eller nevner en butikk, så kommer det reklame for det på nettet i mobilen.

Noen andre som har opplevd?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (2 minutter siden):

Når jeg snakker om en bestemt ting med noen, eller nevner en butikk, så kommer det reklame for det på nettet i mobilen.

Noen andre som har opplevd?

Det er en myte😆🙃

Anonymkode: ca195...71c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en myte😆🙃

Sammen med en god dose paranoia;)

Det er nok større sannsynlighet for en logisk sammenheng/tilfeldighet. At du har søkt opp ting fra denne butikken eller tema på nettet siste tiden.

Men det fakta at nettet overvåker oss i alt vi googler er grunn nok til å bli litt paranoid i seg selv da, for all del.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en myte😆🙃

Jeg lover, det skjedde meg senest forrige uke. Jeg snakket om Maxbo, og det dukket reklame for Maxbo.

Jeg snakket om øretelefoner og det dukket opp reklame på det.

Hadde sex med høyd lydnivå, og plutselig dukket det reklame for masse erotisk dill dall på Facebook.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (9 minutter siden):

Jeg lover, det skjedde meg senest forrige uke. Jeg snakket om Maxbo, og det dukket reklame for Maxbo.

Jeg snakket om øretelefoner og det dukket opp reklame på det.

Hadde sex med høyd lydnivå, og plutselig dukket det reklame for masse erotisk dill dall på Facebook.

Jeg har opplevd og erfart det samme som deg. Bortsett fra høyt lydnivå. Har snakket med en venninne i dag om bestikk fra hardanger. Et bestemt navn på bestikkserie. Fikk opp reklame på akkueat DET bestikket. Jwg bare tenkte: jaja vi blir overvåket. 

Anonymkode: b7d41...4ca

• Liker 3
Skrevet

Mange opplever dette, men rart ikke noe snakk om det i media.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...