stan Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Hvilke app'er tror du spionerer på oss? Hvem tror du har tilgang på informasjonen?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #2 Skrevet 25. mars 2023 Hvis du bruker Android, last ned DuckDuckGo og bruk App Tracking Protection. Da kan du se fortløpende hvor mye de forskjellige appene prøver å spore deg. For eksempel har alarmklokke-appen min gjort 426(!) forsøk på å spore meg på forskjellige måter de siste par timene. DuckDuckGo blokkerer disse forsøkene på sporing, som ikke er avgjørende for at appen skal fungere. Anonymkode: 87ef0...4dd 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du bruker Android, last ned DuckDuckGo og bruk App Tracking Protection. Da kan du se fortløpende hvor mye de forskjellige appene prøver å spore deg. For eksempel har alarmklokke-appen min gjort 426(!) forsøk på å spore meg på forskjellige måter de siste par timene. DuckDuckGo blokkerer disse forsøkene på sporing, som ikke er avgjørende for at appen skal fungere. Anonymkode: 87ef0...4dd Jeg har duckduckgo, hvor finner du apptrackingprotection? Anonymkode: 0c667...a30
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har duckduckgo, hvor finner du apptrackingprotection? Anonymkode: 0c667...a30 Settings->bla ned til app tracking protection Anonymkode: 87ef0...4dd
Sørlandsgutten Skrevet 25. mars 2023 #5 Skrevet 25. mars 2023 Alle apper 'spionerer' på en eller annen måte vil jeg påstå, de har tilgang til enorm mye informasjon om hver og en av oss. 3
Capazitet Skrevet 26. mars 2023 #6 Skrevet 26. mars 2023 Og det skumle er at kineserne kjøpte opp Samsung for noen år siden... 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #7 Skrevet 26. mars 2023 Alle apper gjør vel egentlig dette Anonymkode: 9253d...7fd
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #9 Skrevet 26. mars 2023 5 hours ago, Capazitet said: Og det skumle er at kineserne kjøpte opp Samsung for noen år siden... Tror ikke det stemmer. Det ser ut til at de tvert imot stengte noen av sine fabrikker i Kina for noen år siden. Lenovo har jeg dermed mindre tillit til etter at de ble kinesiske. Anonymkode: 87ef0...4dd
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #10 Skrevet 28. mars 2023 Fikk plutselig reklame på et blad jeg kjøpte i butikken på fb, aldri oppsøkt det på nett. Så... Transaksjoner i butikk til og med eller.. haha, man kan undre seg ja.. Anonymkode: 27542...e1d 1
Akryl Skrevet 28. mars 2023 #11 Skrevet 28. mars 2023 Når jeg snakker om en bestemt ting med noen, eller nevner en butikk, så kommer det reklame for det på nettet i mobilen. Noen andre som har opplevd? 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #12 Skrevet 28. mars 2023 Akryl skrev (2 minutter siden): Når jeg snakker om en bestemt ting med noen, eller nevner en butikk, så kommer det reklame for det på nettet i mobilen. Noen andre som har opplevd? Det er en myte😆🙃 Anonymkode: ca195...71c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #13 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en myte😆🙃 Anonymkode: ca195...71c Sammen med en god dose paranoia;) Det er nok større sannsynlighet for en logisk sammenheng/tilfeldighet. At du har søkt opp ting fra denne butikken eller tema på nettet siste tiden. Men det fakta at nettet overvåker oss i alt vi googler er grunn nok til å bli litt paranoid i seg selv da, for all del. Anonymkode: ca195...71c
Akryl Skrevet 28. mars 2023 #14 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en myte😆🙃 Anonymkode: ca195...71c Jeg lover, det skjedde meg senest forrige uke. Jeg snakket om Maxbo, og det dukket reklame for Maxbo. Jeg snakket om øretelefoner og det dukket opp reklame på det. Hadde sex med høyd lydnivå, og plutselig dukket det reklame for masse erotisk dill dall på Facebook. 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #15 Skrevet 28. mars 2023 Akryl skrev (9 minutter siden): Jeg lover, det skjedde meg senest forrige uke. Jeg snakket om Maxbo, og det dukket reklame for Maxbo. Jeg snakket om øretelefoner og det dukket opp reklame på det. Hadde sex med høyd lydnivå, og plutselig dukket det reklame for masse erotisk dill dall på Facebook. Jeg har opplevd og erfart det samme som deg. Bortsett fra høyt lydnivå. Har snakket med en venninne i dag om bestikk fra hardanger. Et bestemt navn på bestikkserie. Fikk opp reklame på akkueat DET bestikket. Jwg bare tenkte: jaja vi blir overvåket. Anonymkode: b7d41...4ca 3
Akryl Skrevet 29. mars 2023 #16 Skrevet 29. mars 2023 Mange opplever dette, men rart ikke noe snakk om det i media.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå