Gå til innhold

Er ikke dette litt spesielt? Uenigheter mellom voksne brødre.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann og hans bror er begge i slutten av 40 årene. For ca.6 mnd siden så gjorde broren noe som absolutt ikke var greit mot min mann og meg. 
Etter det har de ikke snakket sammen, min mann er sint og såret for det hans bror gjorde mot han. 
Nå vil broren snakke med min mann, men han vil ha med søsteren deres. Hun har jo absolutt ingenting med saken å gjøre og er venner med de begge. 
Jeg syntes det er helt tullete at hun skal blandes inn i dette iom at hun ikke har noe som helst med det å gjøre. 
Tenker at han egentlig burde snakke med oss begge, men istedenfor skal søsteren dras inn i dette. De er to voksne menn som burde klare å snakke sammen alene, noe min mann er klar for. 
Føler at det bare blir mer kaotisk om søsteren skal dras inn i det enn at de to ordner seg imellom. 
Hva tenker dere? 

Anonymkode: 072d4...520

Videoannonse
Annonse
Skrevet

😳

AnonymBruker
Skrevet
kaleidoskop skrev (Akkurat nå):

😳

Ok? 

Skrevet

Hvis søster ønsker å involveres så er det hennes sak. Jeg regner med at hun er i stand til å vurdere situasjonen selv.

Mannen din avgjør om han vil snakke med bror og søster om dette.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er bra at broren gjerne vil snakke sammen. Og i stedet for å bidra til mer kvalme ville jeg bare latt søsteren være med. 

Anonymkode: 9d7e7...8a2

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du synes det er for mye å dra søsteren inn i det, men tusen fremmede på internett er okei?

Anonymkode: ab02a...a2a

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Kanskje denne søsteren klarer å se saken fra en annen vinkel enn det du, mannen din og hans bror gjør. Det skader vel ikke om hun er med. Det er jo brødrene og du som må skvære opp.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du synes det er for mye å dra søsteren inn i det, men tusen fremmede på internett er okei?

Anonymkode: ab02a...a2a

😂😂 Vi vet attpåtil ikke hva det dreier seg om engang 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Eva-Lena skrev (2 minutter siden):

Kanskje denne søsteren klarer å se saken fra en annen vinkel enn det du, mannen din og hans bror gjør. Det skader vel ikke om hun er med. Det er jo brødrene og du som må skvære opp.

Jeg er ikke invitert til å være med da de skal snakke sammen, noe jeg syntes er litt spesielt siden det involverte meg også, men tenkte da jeg hørte det først at det er greit brødrene snakker ut, men så fikk jeg vite at søsteren skal være med, hun som faktisk er berørt eller involvert i det hele tatt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tenker det er bra at broren gjerne vil snakke sammen. Og i stedet for å bidra til mer kvalme ville jeg bare latt søsteren være med. 

Anonymkode: 9d7e7...8a2

Jeg skal ikke bidra med noe kvalme, jeg er ikke blitt inkludert i den samtalen de skal ha. 

• Liker 2
Skrevet

Dei er kanskje vant til at søstera er ein fredsmeklar som kan gjere det lettare å snakke utan at det blir krig. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Gjest supernova_87
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke invitert til å være med da de skal snakke sammen, noe jeg syntes er litt spesielt siden det involverte meg også, men tenkte da jeg hørte det først at det er greit brødrene snakker ut, men så fikk jeg vite at søsteren skal være med, hun som faktisk er berørt eller involvert i det hele tatt. 

"Invitert"? Du kan vel enkelt si til mannen at siden det gjelder deg også så blir du også med. Som at det er det naturligste i verden. 

Ikke søren om jeg hadde stått på sidelinja hvis broren til typen hadde bæsja på meg. 

Endret av supernova_87
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (1 minutt siden):

Dei er kanskje vant til at søstera er ein fredsmeklar som kan gjere det lettare å snakke utan at det blir krig. 

Det er ingen krig mellom de, er min mann som ikke ønsker å omgås med broren etter hva han gjorde mot oss. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da er du part og absolutt ikke nøytral, mens søsteren som er venner med begge er nøytral, høres fornuftig ut,

Endret av Apis
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
supernova_87 skrev (Akkurat nå):

"Invitert"? Du kan vel enkelt si til mannen at siden det gjelder deg også så blir du også med. Som at det er det naturlige i verden. 

Ikke søren om jeg hadde stått på sidelinja hvis broren til typen hadde bæsja på meg. 

Nei, det er ikke lett, det kan jeg være ærlig om. 
Men, tenker at jeg skal ikke lage mer byrde enn det allerde er. 
Men, at jeg er utelatt og søsteren inkluderes er litt sårt iom at det han gjorde gikk kraftig ut over meg også. 
Men, mulig jeg blir inkludert etterhvert, jeg snakker hvertfall ikke med broren før han ønsker å snakke med meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men dette har jo rammet deg også, så du kan fint være med på dette møtet, og det med god samvittighet!

Anonymkode: 32a88...3af

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men dette har jo rammet deg også, så du kan fint være med på dette møtet, og det med god samvittighet!

Anonymkode: 32a88...3af

Jeg ønsker ikke å tvinge meg med føler da at jeg bare fremstår som patetisk. 

• Hjerte 1
Gjest supernova_87
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke lett, det kan jeg være ærlig om. 
Men, tenker at jeg skal ikke lage mer byrde enn det allerde er. 
Men, at jeg er utelatt og søsteren inkluderes er litt sårt iom at det han gjorde gikk kraftig ut over meg også. 
Men, mulig jeg blir inkludert etterhvert, jeg snakker hvertfall ikke med broren før han ønsker å snakke med meg. 

Jeg synes sånn passiv-aggresjon ("jeg er sint for det, men skal ikke være i veien jeg") som du viser her er mer byrdesomt enn å si tydelig hva du ønsker. 

Er det mannen eller broren som ikke vil ha deg med? 

Om det er mannen: si at du synes det er ufint av han å ekskludere deg når det gikk like mye utover deg. 

Om det er broren: si at mannen får si at ingen deltar i forsoningssamtale om du ikke får bli med siden det rammet deg. 

AnonymBruker
Skrevet
supernova_87 skrev (2 minutter siden):

Jeg synes sånn passiv-aggresjon ("jeg er sint for det, men skal ikke være i veien jeg") som du viser her er mer byrdesomt enn å si tydelig hva du ønsker. 

Er det mannen eller broren som ikke vil ha deg med? 

Om det er mannen: si at du synes det er ufint av han å ekskludere deg når det gikk like mye utover deg. 

Om det er broren: si at mannen får si at ingen deltar i forsoningssamtale om du ikke får bli med siden det rammet deg. 

Ikke meningen å virke passiv-aggresiv i det hele tatt. 
Ingen av de har sagt at jeg burde være med. Jeg har sagt til mannen at jeg syntes det er veldig trist at jeg blir utelatt på den måten iom at det gikk utover meg også, men det var det lite respons på. Han sa bare at det er hans bror, så han må høre hva han har å si. 

• Hjerte 3
Gjest supernova_87
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke meningen å virke passiv-aggresiv i det hele tatt. 
Ingen av de har sagt at jeg burde være med. Jeg har sagt til mannen at jeg syntes det er veldig trist at jeg blir utelatt på den måten iom at det gikk utover meg også, men det var det lite respons på. Han sa bare at det er hans bror, så han må høre hva han har å si. 

Teit mann. 

Veldig bra at du forteller mannen din at du synes det er trist. Og trist at han virker å drite i det. Skjønner godt at du reagerer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...