AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Vi har vært sammen i 6 mnd, og vi har snakket om at vi vil flytte sammen, men ikke enda. Jeg har ett, han har to barn, rundt 9-13 år. Han mener jeg og mitt barn skal flytte til han, siden han eier ett hus, og jeg har leilighet. Dette er 10 minutters kjøring fra meg og skolekretsen til mitt barn, som er veldig sosial og har masse venner der jeg (og faren) bor. Jeg vil gjerne vente flere år med å flytte, men kjæresten min forstår ikke at det blir ett problem for mitt barn nå eller om 1-2 år. Han mener det bare er å kjøre han til skole og venner, men han er vant med å ha alle venner i gåavstand. I tillegg vet jeg at han nok ville vært mer hos faren enn hos meg da. Føler jeg nesten må velge mellom kjæresten min eller barnet mitt, og han forstår ikke dette, for det er så mange andre som flytter fra skolekretsen til barna, og kjører de hit og dit. Han ser heller tydeligvis ikke at det kan bli problem for tre barn å bo sammen, og han tenker egentlig mest på seg selv, for at HAN vil ha en familie. Men jeg mener barna kommer først. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: f736f...ad7 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 25. mars 2023 Himmel. Dere har vært sammen i anaue 6 mnd, har flere barn totalt, og skal liksom flytte sammen allerede?? Jeg hadde knapt nok introdusert mitt barn for en ny mann etter 6 mnd, å jeg hadde helst ventet lenger. aldri i verden om jeg hadde vurdert (!) å flytte sammen etter så kort tid. Anonymkode: f7ea0...8b4 55 2 12
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 Det høres ikke ut som at du egentlig vil flytte sammen med kjærsten? Anonymkode: ea188...ab5 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 Det er jo sånt man snakker om for å finne ut om man vil det samme, og begge vil flytte sammen, men selvfølgelig ikke enda. Han kunne nok tenkt seg snart, men jeg vil vente noen år pga at begge har barn. Jeg vil ta hensyn til barnet mitt som måtte flyttet fra sin skolekrets. Nå bor jeg og faren ganske nært hverandre, og det ville selvfølgelig blitt en stor forandring for han. Anonymkode: f736f...ad7 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #5 Skrevet 25. mars 2023 Denne mannen ønsker kun en stemor til sine barn, ingenting annet. Hvorfor lar kvinner seg lure? 🤷♀️ Anonymkode: fdf0a...1e5 24 8
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #6 Skrevet 25. mars 2023 Er vel da greit å kjøpe noe sammen om noen år midt i mellom, siden det kun er 10min kjøring. Anonymkode: ea188...ab5 8 7
Andro Skrevet 25. mars 2023 #7 Skrevet 25. mars 2023 Seks måneder er kort tid å være kjærester når man har barn. De har nylig blitt vant med at dere er kjærester, og så vil han allerede bli samboer? Her skal du lytte til magefølelsen, sette sønnen din først, og ta den tiden du trenger. Folk som rusher ting i starten av et forhold; det er et dårlig tegn. Ikke la deg presse. 29 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #8 Skrevet 25. mars 2023 Fint for han å alltid ha en barnevakt tilgjengelig da Anonymkode: f7ea0...8b4 6 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #9 Skrevet 25. mars 2023 Andro skrev (7 minutter siden): Seks måneder er kort tid å være kjærester når man har barn. De har nylig blitt vant med at dere er kjærester, og så vil han allerede bli samboer? Her skal du lytte til magefølelsen, sette sønnen din først, og ta den tiden du trenger. Folk som rusher ting i starten av et forhold; det er et dårlig tegn. Ikke la deg presse. Takk, det er akkurat det jeg selv mener. Han vil at vi skal være sammen omtrent hfle tiden, og tar seg nær av det hvis vi ikke ses hver dag. Det er jo vanlig at voksne folk trenger litt tid for seg selv og. Jeg er hos han den uka barnet mitt er hos faren, og så ses vi minst 5 av de dagene jeg har barnet. Jeg kjenner det er altfor mye, men han tror jeg ikke vil være sammen med han, bare fordi jeg vil være litt hjemme og, og ikke møtes hele tiden. Han har hjemmekontor, og er ekstrovert, mens jeg har en jobb slm krever mye, og trenger litt tid alene og. Har sagt det før til han på en fin måte, men nå er det tilbake igjen til at vi er sammen nesten hele tiden, fordi han tar seg nær av det. Anonymkode: f736f...ad7 5 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #10 Skrevet 25. mars 2023 Som skilsmissebarn skjønner jeg virkelig ikke hvorfor voksne kjærester skal flytte sammen med barna. Det blir jo bare stress. Det er uansett mye koseligere å ikke bo sammen. Romantikken blir jo knust av å bi sammen. Hvertfall med mine og dine barn. Anonymkode: 71a51...6d2 5 1 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #11 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk, det er akkurat det jeg selv mener. Han vil at vi skal være sammen omtrent hfle tiden, og tar seg nær av det hvis vi ikke ses hver dag. Det er jo vanlig at voksne folk trenger litt tid for seg selv og. Jeg er hos han den uka barnet mitt er hos faren, og så ses vi minst 5 av de dagene jeg har barnet. Jeg kjenner det er altfor mye, men han tror jeg ikke vil være sammen med han, bare fordi jeg vil være litt hjemme og, og ikke møtes hele tiden. Han har hjemmekontor, og er ekstrovert, mens jeg har en jobb slm krever mye, og trenger litt tid alene og. Har sagt det før til han på en fin måte, men nå er det tilbake igjen til at vi er sammen nesten hele tiden, fordi han tar seg nær av det. Anonymkode: f736f...ad7 Han høres vanvittig needy ut Anonymkode: f7ea0...8b4 21 5
Andro Skrevet 25. mars 2023 #12 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): trenger litt tid alene og. Har sagt det før til han på en fin måte, men nå er det tilbake igjen til at vi er sammen nesten hele tiden, fordi han tar seg nær av det. Han prøver å få mer kontroll over deg, og gir deg dårlig samvittighet for at du ivaretar dine egne behov. Det er ikke kjærlighet, det er manipulasjon. Du skal være forsiktig med denne mannen. https://www.psychologytoday.com/us/basics/love-bombing 9 15
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #13 Skrevet 25. mars 2023 Virker veldig rart. Og barna må jo få tid til å tilpasse seg, synes ikke 6 mnd er nok. I tillegg er ikke 6 mnd et langt forhold, kan veldig godt hende dere slår opp snart og barna opplever mye ustabilitet med folk som flytter inn og ut Anonymkode: 148d9...13d 10
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #14 Skrevet 25. mars 2023 Herregud, flytt for all den ikke sammen med han enda. Tenk først og fremst på deg selv, og ikke minst barnet ditt. Stakkars, tenk og måtte flytte inn til en fremmed mann bort fra det trygge hjemmet sitt og det kjente og kjære. Nei, la deg for all del ikke lure. Han høres forresten utrolig slitsom ut. Anonymkode: 64111...921 13
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #15 Skrevet 25. mars 2023 Herregud, det anbefales at man venter ett år med å introdusere barna for ny kjæreste. Da flytter du ikke barnet fra sin trygge base etter 6 måneder som kjæreste. Barnet kommer først, og skjønner han ikke det så er han ikke verdt det. Anonymkode: 1dd64...238 14
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #16 Skrevet 25. mars 2023 Vi har snakket om at vi begge trenger bekreftelse på grunn av tidligere erfaringer i forhold. Han har og sagt at han vil ikke ha ett forhold der man er kjæresten kun annenhver uke pga barn. Men det finnes en mellomting ifht sånn vi har det nå. Hvis det har gått noen timer siden vi så hverandre, sier han at han savner meg. Av og til er det koselig, men jeg føler meg nesten kvalt. På den ene siden er han en snill, omtenksom, morsom og kjenpebra fyr. Men på den andre siden mistenksom, kan fort ta ting feil og tro det værste osv. Hvordan kan jeg snakke med han om dette? Har prøvd det før, og har sagt jeg er introvert. Selv om det egentlig ikke har så mye med det å gjøre, heller det at han er helt avhengig. Anonymkode: f736f...ad7 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #17 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud, det anbefales at man venter ett år med å introdusere barna for ny kjæreste. Da flytter du ikke barnet fra sin trygge base etter 6 måneder som kjæreste. Barnet kommer først, og skjønner han ikke det så er han ikke verdt det. Anonymkode: 1dd64...238 Jeg har prøvd å si det til han. Vet du om noen plasser det står hvor lenge det anbefales å vente? Anonymkode: f736f...ad7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #18 Skrevet 25. mars 2023 Hold deg der du er. Jeg og x-mannen bor 1 minutt unna hverandre, i kort avstand til både skole og venner. Jeg har hatt kjæreste i 4 år, men jeg kommer IKKE til å flytte sammen med en mann før barna er flyttet ut. Jeg har latt dem gå gjennom en skilsmisse for MIN skyld. Nå skal jeg gi dem et mest mulig stabilt og trygt liv resten av tiden de bor hjemme. Takk gud for at x-mannen min mener det samme. Anonymkode: f13a2...b73 17 3 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #19 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har prøvd å si det til han. Vet du om noen plasser det står hvor lenge det anbefales å vente? Anonymkode: f736f...ad7 https://www.klikk.no/foreldre/barnepsykolog-med-oppfordring-til-skilte-foreldre---vent-minst-et-ar-for-dere-introduserer-nye-partnere-for-barna-4628771 Denne barnepsykologen mener ett år i alle fall. Ellers høres det ut på dine innlegg at han ikke er så lydhør for snakk, og det kan nok bli vanskelig å endre han. Du må selv vurdere om dette er det beste for deg og ditt barn, men han høres litt for kontrollerende ut spør du meg. Anonymkode: 1dd64...238 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #20 Skrevet 25. mars 2023 Du må lytte til deg selv og dine behov. Du vil ikke flytte sammen, og da flytter du ikke. Alle innleggene dine viser jo helt tydelig at du ikke har lyst til å flytte. Han jobber beinhardt med å få deg til å ombestemme deg, når han egentlig bør respektere deg og også se ting fra ditt og ditt barns perspektiv. Anonymkode: 58527...4a3 14 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå