Gå til innhold

matbutikker som faktisk sender bestillinger over hele Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For eksempel Oda eller MENY og lignende sender vel bare bestillinger i Oslo-området, eventuelt andre større byer. 

Finnes det noen butikker som sender mat til resten av landet også?  

Anonymkode: 53b51...905

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror ikke noen SENDER matbestillinger, rett og slett fordi mat ville blitt dårlig og kanskje bedervet om den skulle sendes med vanlige forsendelsesmetoder. Det tar for lang tid.

Matvarer fra Meny og Oda kjøres ut med samme-dag-leveringer med varebilene deres. Oda har i alle fall sine egne biler og sjåfører, varebestillingen pakkes samme dag og kjøres så rett ut til kunden. De sendes ikke.

Anonymkode: 3b05a...5b5

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
1 minutt siden, Sofakona said:

Meny og Oda sender i hele landet. Vi bor i Østfold og her kommer Oda. Meny også om du har en i nærheten 

Landet er mer enn Østfold og Oslo. For eksempel finnes det EN meny nord for Trondheim.

Anonymkode: 25b1c...a9a

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Sofakona skrev (3 timer siden):

Meny og Oda sender i hele landet. Vi bor i Østfold og her kommer Oda. Meny også om du har en i nærheten 

det eksisterer faktisk ikke en eneste MENY her jeg bor. 

nettopp derfor jeg lurte på om det kanskje fantes noen andre tilbud der ute...  

Anonymkode: 53b51...905

• Liker 1
AnonymBruker

Meny leverer også på vestlandet, her har vi ikke Oda. Også Spar og Coop har hjemkjøring av varer, sistnevnte også på vestlandet. Hvordan det er nordpå vet jeg ikke.

Det du imidlertid kan bestille overalt er varer fra Vinmonopolets bestillingsliste. :nigo: Så det kan jo være en trøst kanskje.

Anonymkode: e5c65...a6d

• Liker 1

Annonse

Jeg vet om noen lokale butikker som driver med hjemkjøring, eller gjorde ihvertfall det. Her jeg bor har vi fått Oda, og vi har hatt levering fra Meny en god stund før det også. 

Vet blant annet om en Jokerbutikk som leverte varer folk bestilte per telefon. Jokeren lå i et nabolag med mange eldre. Mulig om du går i en lokal gruppe på Facebook at noen vet om det er noen lokale butikker som leverer der du bor? 

Det finnes ulike butikker som sender tørrvarer da, men ikke så veldig billig. Blant annet Kinsarvik, Økoland, og Oluf. Diggbox har mye vegansk godis, og Veganlife sender også kjølevarer. Begge siste er gode for mer enn veganere, passer bra for allergikere også, og jeg har veldig god erfaring med begge de, men ikke prøvd de andre. 

Finnes sikkert andre også, men om du vil ha «melk og brød», hadde jeg spurt i en lokal gruppe på Facebook som sagt, kan være det faktisk er noen nær der du bor. 

• Liker 1
AnonymBruker
Sofakona skrev (19 timer siden):

Da vet jeg ikke hva "hele landet" betyr for deg. Det sentrale østlandet liksom? Her leveres ingenting unntatt Morgenlevering 

Anonymkode: a3b00...d02

• Liker 2
AnonymBruker
21 hours ago, Sofakona said:

Oh lord... 🙈🙈

Oda leverer ikke i Stavanger en gang. Østlandsfenomen. 

Ts, sjekk Coop, Joker og Spar. Men det er mange steder i landet uten hjemlevering. 

Anonymkode: ad218...028

• Liker 1
AnonymBruker
Sofakona skrev (På 25.3.2023 den 20.40):

Nei, de sender ikke i hele landet. Jeg bor i en by i midt-Norge, og her sender hverken Oda eller Meny. I den grad man kan bestille matvarer, blir det middagsretter fra matkasser, eller spekemat, oster, olivenoljer, tørrmat og lignende fra noen nettbutikker, men ikke vanlige dagligvarer. Ikke engang morgenlevering leverer her.

Ts: sjekk om butikkene i nærområdet ditt tilbyr hjemlevering. Vet at feks noen Sparmat-butikker tilbyr dette.

Anonymkode: c0e7e...c28

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...