AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Jeg tok kontakt med familievernkontoret for over ett år siden med ønske om parterapi for meg og samboer. Etter 3 mnd ventetid fikk vi endelig time. Hun sier da at hun ønsker å ha med enda en terapeut om det er ok for oss. Det var det jo såklart. Etter dette har vi såvidt møtt dem. Når vi ser de syns jeg de gjør en god jobb, men vi har ikke tilbud om å møtes mer enn en gang hver 4-6 uke. Som regel blir disse avtalene avlyst på dems sin side pga sykdom. Faktisk har vi bare møtt de 2 ganger siden fellesferien da det har vært sykdom som har gjort det er blitt 7-8 avtaler er blitt avlyst. Dette er jo et gratis tilbud, så syns det er vanskelig å klage, men sånn som det er i dag så hjelper de jo minimalt? Hva er dere andres erfaringer med familievernkontoret? Anonymkode: 6b6b5...fda 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #2 Skrevet 25. mars 2023 Det er for dårlig. Jeg ringte de i januar. Vi sliter med manglende følelser. Hun spurte hvor mange barn vi har, jeg svarte tre, og da skulle vi få time litt fortere enn andre - i mai! Hva?? Var det det raskeste de kunne hoste opp? Ja, hvis det var for lenge å vente, anbefalte hun oss å gå privat. Det har vi ikke råd til, ikke nubbsjans. Det ryker nå for oss. Anonymkode: 6d8dc...7f9 2 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 Jeg har akkurat samme erfaring med familievernkontoret her. De har aldri tid. Så er det sykdom og avspasering. Det de har tid til er meklingstimer når bruddet er et faktum. Fordi det er de pålagt. Null hjelp å få, ellers. Det forsto jeg raskt og jeg har aldri følt meg så hjelpeløs som da. Anonymkode: a58b4...43f 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 Det er ikke så dyrt å gå privat. Det er dyrere å skille lag. Vi hadde pakkepris på ca kr 7000, 10 timer. Anonymkode: bc75f...096 6 1 3
Hjelpsom Skrevet 25. mars 2023 #5 Skrevet 25. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tok kontakt med familievernkontoret for over ett år siden med ønske om parterapi for meg og samboer. Etter 3 mnd ventetid fikk vi endelig time. Hun sier da at hun ønsker å ha med enda en terapeut om det er ok for oss. Det var det jo såklart. Etter dette har vi såvidt møtt dem. Når vi ser de syns jeg de gjør en god jobb, men vi har ikke tilbud om å møtes mer enn en gang hver 4-6 uke. Som regel blir disse avtalene avlyst på dems sin side pga sykdom. Faktisk har vi bare møtt de 2 ganger siden fellesferien da det har vært sykdom som har gjort det er blitt 7-8 avtaler er blitt avlyst. Dette er jo et gratis tilbud, så syns det er vanskelig å klage, men sånn som det er i dag så hjelper de jo minimalt? Hva er dere andres erfaringer med familievernkontoret? Anonymkode: 6b6b5...fda 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er for dårlig. Jeg ringte de i januar. Vi sliter med manglende følelser. Hun spurte hvor mange barn vi har, jeg svarte tre, og da skulle vi få time litt fortere enn andre - i mai! Hva?? Var det det raskeste de kunne hoste opp? Ja, hvis det var for lenge å vente, anbefalte hun oss å gå privat. Det har vi ikke råd til, ikke nubbsjans. Det ryker nå for oss. Anonymkode: 6d8dc...7f9 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har akkurat samme erfaring med familievernkontoret her. De har aldri tid. Så er det sykdom og avspasering. Det de har tid til er meklingstimer når bruddet er et faktum. Fordi det er de pålagt. Null hjelp å få, ellers. Det forsto jeg raskt og jeg har aldri følt meg så hjelpeløs som da. Anonymkode: a58b4...43f Blir skremt av å se dette. Da blir jo hele poenget borte. Med så lange ventetider og så få timer så er det jo ikke hjelp i. Når man kontakter familievernkontoret så er de jo for mange siste utvei for å berge det som berges kan og da haster det gjerne, og de store taperne blir jo barna. 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #7 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er ikke så dyrt å gå privat. Det er dyrere å skille lag. Vi hadde pakkepris på ca kr 7000, 10 timer. Anonymkode: bc75f...096 Vi har ikke de pengene Anonymkode: 6d8dc...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #8 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi har ikke de pengene Anonymkode: 6d8dc...7f9 Da har dere ikke råd til å gå fra hverandre heller, det er svindyrt 😕 Anonymkode: 9241a...a1b 11 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #9 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da har dere ikke råd til å gå fra hverandre heller, det er svindyrt 😕 Anonymkode: 9241a...a1b Joda, jeg har råd til det Anonymkode: 6d8dc...7f9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #10 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Joda, jeg har råd til det Anonymkode: 6d8dc...7f9 Det henger ikke på greip. Koster mer enn 7000 å skikke seg for å si det slik. Anonymkode: f8f87...819 5 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #11 Skrevet 25. mars 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Det henger ikke på greip. Koster mer enn 7000 å skikke seg for å si det slik. Anonymkode: f8f87...819 Hva er det som koster? Jeg har aldri skilt meg før. Anonymkode: f56b2...10d
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #12 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er det som koster? Jeg har aldri skilt meg før. Anonymkode: f56b2...10d Nytt bosted, møbler og annet inventar deles på to... Anonymkode: 74477...4b9 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #13 Skrevet 25. mars 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nytt bosted, møbler og annet inventar deles på to... Anonymkode: 74477...4b9 Åja, men da er det jo svært individuelt hva det vil koste. Noen har dette fra før, andre har kanskje foreldre som hjelper, og noen klarer seg på svært lite. Trodde det var snakk om dokumentavgift eller noe sånt, jeg. Anonymkode: f56b2...10d
Brunello Skrevet 25. mars 2023 #14 Skrevet 25. mars 2023 Det er ikke rart det er lang ventetid. «Halve kvinneguiden» anbefaler familievernkontoret bare det er en liten hump i forholdet. 4 1 2
Fighter83 Skrevet 25. mars 2023 #15 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åja, men da er det jo svært individuelt hva det vil koste. Noen har dette fra før, andre har kanskje foreldre som hjelper, og noen klarer seg på svært lite. Trodde det var snakk om dokumentavgift eller noe sånt, jeg. Anonymkode: f56b2...10d Jeg også klarer meg fint på lite over tid. Var jo vanlig å spare opp til seng, kjøkkenutstyr mm før i tiden så burde være greit å leve sånn nå også💪👍
Brunello Skrevet 25. mars 2023 #16 Skrevet 25. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Åja, men da er det jo svært individuelt hva det vil koste. Noen har dette fra før, andre har kanskje foreldre som hjelper, og noen klarer seg på svært lite. Trodde det var snakk om dokumentavgift eller noe sånt, jeg. Anonymkode: f56b2...10d Du kommer neppe under det et par private timer koster uansett hvordan du vrir og vender på det. Endret 25. mars 2023 av Brunello 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #17 Skrevet 25. mars 2023 Synd dere har den opplevelsen. Handler nok om for få ressurser dessverre, så om det er mye sykdom rakner det helt for mange familievernkontor. Jeg syns likevel at din opplevelse er alt for dårlig oppfølgning fra familievernkontoret sin side, uavhengig av ressurser. Jeg ville ha kontaktet dem, og sagt at dere må ha flere og hyppigere samtaler. Da må de eventuelt bytte til en samtaleterapeut som har mer tid til dere. Anonymkode: e7728...aba
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #18 Skrevet 25. mars 2023 Brunello skrev (9 minutter siden): Det er ikke rart det er lang ventetid. «Halve kvinneguiden» anbefaler familievernkontoret bare det er en liten hump i forholdet. Jeg tror det sitter langt inne å søke hjelp der. Da har det gått så langt at det er vanskelig å redde forholdet og man prøver fvk som siste utvei. Da er det dessverre ofte for sent og man møter et system som ikke har tid til en når man sitter i dyp krise. Familievernkontoret sin eksistens gir falske forhåpninger til folk. De var velvillige til å sette opp time til mekling men før det har kommet så langt så gjør de en altfor dårlig jobb. Anonymkode: a58b4...43f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #19 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da har dere ikke råd til å gå fra hverandre heller, det er svindyrt 😕 Anonymkode: 9241a...a1b Hvordan? Seriøst opplys meg. Det koster ikke penger å sende søknad om separasjon..? Anonymkode: 6a347...062
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #20 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er for dårlig. Jeg ringte de i januar. Vi sliter med manglende følelser. Hun spurte hvor mange barn vi har, jeg svarte tre, og da skulle vi få time litt fortere enn andre - i mai! Hva?? Var det det raskeste de kunne hoste opp? Ja, hvis det var for lenge å vente, anbefalte hun oss å gå privat. Det har vi ikke råd til, ikke nubbsjans. Det ryker nå for oss. Anonymkode: 6d8dc...7f9 Dere har ikke råd til privat psykolog, men tror dere har råd til å skille lag? 🤭 Anonymkode: cf874...a27 8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå