Gå til innhold

Hva synes du om makrell i tomat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri smakt det. Regner med at det var noe som kom i kategorien «dyrt pålegg» siden vi aldri hadde det hjemme da jeg vokste opp (er over 50).

Anonymkode: 2b49e...00e

AnonymBruker
Skrevet
Tradegy skrev (På 25.3.2023 den 19.05):

Huff :sjenert: 

(Det pålegget jeg synes var verst å forholde seg til som barnehageansatt..En soleklar favoritt, selvsagt :fnise: ) Skulle ønske jeg likte det, for det er jo virkelig mye god helse der 😍

Jeg har også fått en overdose av makrell i tomat på jobb i barnehage. Orker ikke spise det hjemme lenger.

Anonymkode: 1bbdd...63b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke verre pålegg.

Anonymkode: 29732...d71

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker det! Det er et av mine favorittpålegg. Litt synd det er så grisete å få åpnet boksen og smurt det på, men når det først er gjort, så smaker det utrolig godt :D 

Jeg pleier å kjøpe det på boks, ikke tube, fordi jeg har en følelse av at det er mindre fisk og mer saus i den på tubene.

• Liker 1
Skrevet

Makrell i tomat er veldig godt, spesielt på ferskt, grovt brød. Jeg har alltid noen bokser liggende, og fretrekker den fra King Oscar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiser mye på tube. Men det er fordi jeg ikke liker å kaste det som blir for mye av boksen.  Men liker begge ganske godt 

Anonymkode: 9222a...246

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig at det er skikkelig digg med en skive av ferskt brød, smør og makrell i tomat (fra stor boks), men jeg har litt "matangst", så det blir sjeldent jeg "tørr" å spise det. En av de siste gangene jeg skulle spise det, fikk jeg munnen full i bein på første biten. Så da fikk jeg litt angst for det... 🙄 Men jeg vet at det smaker godt da (når jeg ikke tenker på at det er fisk og kan være bein i).

Anonymkode: 131c5...2b1

Skrevet (endret)

.

Endret av The Grinch
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg er virkelig sulten og underernært, så smaker det bra, ellers står jeg over. Som frokost, aldri! Smaksløkene er altfor skarpe om morgenen til å klare alt det fiskefettet

Anonymkode: 46684...36b

• Liker 2
Skrevet

Veldig godt en gang i blant! Grov brødskive med makrell i tomat, rødløk salat, fersk basilikum og grovt pepper er fantastisk (når det er fantastisk) :opplyser:  

Dessverre har Stabburets tapt seg veldig med årene...  

AnonymBruker
Skrevet

Elsker det! Men mannen får helt hetta😂

Anonymkode: 2e41c...b7c

Skrevet (endret)

Liker det egentlig ikke, spiser det fordi det visstnok er sunt.

Men er det egentlig sunt? Det er vel prosessert og tilsatt E-kreft.

Det er også ganske ille å vaske boksen og oppbevare den i glass- og metalldunken under kjøkkenbenken. Føler hele huset stinker resten av dagen når jeg har spist en frokostskive med dette.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At er et pålegg man kun spiser om man ikke har planer om å omgåes mennesker den dagen det inntas.

Anonymkode: b1392...a82

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forspist meg litt på det, men det er heldigvis fortsatt spiselig. Den med basilikum er kjempegod! Men den er dessverre altfor dyr, går ikke an å betale nesten 30 for en liten boks 

Anonymkode: 0d460...15a

AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke

Anonymkode: 70027...e0a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er veldig godt og bruker det på brødskiven. Veldig kjekk som krisemat også. Om man blander en boks sammen med en posjon ris så har man en veldig billig middag som metter i timesvis.

Anonymkode: 21fa6...f38

• Liker 1
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
Tradegy skrev (På 25.3.2023 den 19.05):

Huff :sjenert: 

(Det pålegget jeg synes var verst å forholde seg til som barnehageansatt..En soleklar favoritt, selvsagt :fnise: ) Skulle ønske jeg likte det, for det er jo virkelig mye god helse der 😍

En venninne som jobber i barnehage forteller det er nedlagt forbud mot makrell i tomat på grunn av sølet.

Skrevet
5 hours ago, Vikarsykepleier said:

En venninne som jobber i barnehage forteller det er nedlagt forbud mot makrell i tomat på grunn av sølet.

Virkelig? Dèt er å dra det for langt, synes jeg :fnise:

Samtidig, så har jo barna mulighet til å få i seg de gode næringsstoffene hjemme :nikke:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

At er et pålegg man kun spiser om man ikke har planer om å omgåes mennesker den dagen det inntas.

Anonymkode: b1392...a82

Det er jo bare å drikke vann og evt pusse tenner etterpå.

Anonymkode: 63fc3...5eb

Skrevet

Jeg synes det er godt. Men bare når boksen er helt nyåpnet. Derfor kjøper jeg de firkantede boksene på ca. 100 g. og spiser opp hele når jeg først åpner den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...