Gå til innhold

Brystsmerter når jeg puster inn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger, når jeg puster inn, får jeg litt vondt midt i brystet. Ligger litt mer på høyre siden. Det er ikke akkurat veldig "vondt", men det føles ubehagelig og litt stramt. Det skjer som oftest når jeg ligger. Hva kan dette være?

Dette har foregått i ca. 3-4 uker.

Den siste måneden (siden midten av februar) har jeg spist veldig mye mer enn det jeg har gjort før. Jeg har gått opp nesten 15 kg på en måned, så kanskje smerten har noe med dette å gjøre? Jeg føler meg mer andpusten og, selv om jeg er helt i ro. Jeg har også slitt med mer stress og angst i 3-4 uker nå, og jeg har lest at sånne ting kan påvirke kroppen.

Anonymkode: a1468...8b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stramme muskler i skulder, rygg og/eller brystmuskler. Jeg har hatt det slik i åresvis, og vet at musklene er stramme fra midten av ryggen og opp. Hvis smertene kommer ved fysisk anstrengelse, altså hurtig puls, ville jeg tenkt at det kanskje er lurt å ta en test hos lege for sikkerhetsskyld. Muskelsmerter hos kvinner er utrolig vanlig slik du beskriver, men kontakt alltid lege hvis du er usikker. Jeg er litt overvektig og har refluks som skaper mye luft. Denne luften presses oppover og gir mange forskjellige symptomer, som kan virke ekle. Angst, refluks, overvekt gir alle de symptomene du beskriver. Har trodd jeg har hatt hjerteinfarkt en hel haug med ganger og vært mye hos lege, til og med akuttinnlagt. Uansett, oppsøk lege for å bekrefte/avkrefte muskulære plager! 

Anonymkode: cde84...0ad

AnonymBruker
Skrevet

Leste overskriften og tenkte egentlig med en gang på stramme og ømme brystmuskler som følge av angst. Siden du forteller at du har hatt stress og angst i 3-4 uker tenker jeg det er sannsynlig at dette henger sammen.

Anonymkode: 47588...6ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...