Gå til innhold

Deppa av husjakt..... :cry: :cry:


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest lillelu

Vi leter og leter etter hus, og nå har jeg nesten lyst til å hoppe i elva....!Det andre huset vi har bydd på glapp i går, og nå ser det mørkt ut med å klare å finne hus til jul..

Lønner det seg å lete etter drømmehuset, eller tar man bare et eller annet , sånn at livet kommer seg videre?

Har noen gjort sistnevnte, og hvordan føles det?

Desperat, nå........ :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gurimalla

Det er heldigvis en mellomting mellom å vente på drømmehuset og å ta til takke med hva som helst. For egen del er det heller et spørsmål om hva som er bra nok.

Man bør ha noen tanker om hva man ser etter og noen skal og bør punkt som dette huset må oppfylle (herunder pris, størrelse og beliggenhet). Det går an å gjøre mye med hus, så det er like viktig å se etter muligheter for hva man kan gjøre for å gjøre dette huset til et drømmehus.

Lykke til iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lette i en evighet. Hadde begrenset økonomi og tiitet på alt fra falleferdige hus laaangt utenfor byen og på knøttsmå rekkehus, for ikke å snakke om disse byggefeltene med massebygging (prikk like hus så langt øyet kan se). Vi ville ikke bo i noe av det vi så og ga opp. Tenkte at vi kunne slite med den lille leiligheten litt lenger.

Vi hadde ikke før gitt opp håpet før vi fant det perfekte stedet å bo. Riktignok var det en tomt, men vi kjøpte, bygde og er kjempefornøyde. Mener ikke at dere skal begynne å bygge altså, men sier at det dukker opp noe plutselig. Bare ta ting med ro og titt litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tuusen takk for svar! (lea og gurimalla)

Jeg bare lurer på en ting, og det er: hvor billig går det an å bygge et hus?

De eneste jeg har sett i økonomiklassen1,5 mill. , er disse trange,nye byggefelthusene . Men det er så langt unna Bonytt man kan få det........

Det er vel nesten bare enebolig i rekke som er oppnåelig?.....eller???

Har noen noen synspunkt på dette med millioner?

Jeg synes jo 1,5 million er penger, men det synes ikke boligmarkedet .

middeløkonomiske hilsener....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det koster å bygge hus? Det kommer helt an på hva slags hus du bygger og hvilken tomt du finner.

Hvis dere starter med noe ganske enkelt og gjør ting etter lommeboka trenger det ikke å bli så dyrt. Det er f.eks mulig å vente med innredning av kjeller og loft.

Egeninnsats kan dere spare mange tusen på.

Ta en titt i kataloger og hent inn tilbud fra leverandører.

Send meg en mail, så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj - dette innlegget kunne jeg faktisk ha skrevet selv for et par uker siden!! Jeg følte meg akkurat like desperat og oppgitt som deg under husjakten, og følte nesten at jeg var villig til å ta til takke med "hva som helst". Men jeg følte at det ikke ville være lurt, og fant ut at vi bare måtte bite tenna sammen... Og så: Plutselig dukket det opp! Drømmehuset!

Vi var rimelig sikre på å tape også den budrunden - man blir jo nesten vant til det! - men så ble det faktisk vårt! :D

Riktignok får vi ikke overta før i februar, så vi måtte "ofre" ønsket om hus innen jul - men det er uendelig godt å vite at vi fant det og fikk det til slutt!!

Jeg skjønner deg så uendelig godt nå - så jeg ville bare si lykke til, og ikke gi opp!! Hold på tanken om det dere drømmer om, og ikke ta til takke med noe dere egentlig ikke kunne tenkt dere... Som gurimalla sier; det finnes heldigvis en mellomting også! Finner dere et godt utgangspunkt, kan dere selv lage deres eget drømmehus :briller:

Lykke til!!

Klem fra Carine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...