Gå til innhold

Dere med fulltidsjobb - hvor ofte inviterer dere slekt eller venner på middag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg null overskudd til slikt og foretrekker å møte folk på kafé eller restaurant, men har venner som ikke er i jobb i det hele tatt som elsker å invitere og jeg føler jeg skylder noen noe hele tida. Jeg har sagt det som det er er, men det er nok vanskelig å forstå for folk som ikke har fullt kjør i en jobb som krever mye hodearbeid. 
Hadde de enda vært interessert i trening, kunne vi trent sammen heller, men neida, middag i spisestuen skal det være 🙉

Anonymkode: 4f1f0...b42

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hver helg.

Anonymkode: 448a2...bdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri

Anonymkode: 44f83...8f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått fra å jobbe turnus i pleie hvor jeg gjorde sånt kanskje en gang i skuddåret, til en såkalt "krevende" kontorjobb. Så nå blir det en gang i uka.

Anonymkode: 71324...e0d

• Liker 5
Skrevet

Da jeg hadde slekt og familie så inviterte jeg flere ganger i uka. Om vi lagde mat til to eller fem spilte ingen rolle.
Med venner blir det dessverre for sjelden. Jobber alt for mye f.t. så det blir stort sett meg og ungene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle vært oftere, men det blir for dyrt. Så ca 3 ganger i året.

Anonymkode: bd096...fef

AnonymBruker
Skrevet

Et par ganger i måneden. Vi spiser jo uansett,  og å lage i stand litt ekstra er bare kos. Studerer ved siden av full jobb som krever mye så det har ingenting med det å gjøre. 😉 Antar vi bare er forskjellige?

Anonymkode: 66d16...1a0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har gått fra å jobbe turnus i pleie hvor jeg gjorde sånt kanskje en gang i skuddåret, til en såkalt "krevende" kontorjobb. Så nå blir det en gang i uka.

Anonymkode: 71324...e0d

😂

Anonymkode: 9843e...213

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😉 Antar vi bare er forskjellige

Du er inne på noe. Noen er ufattelig flinke og sosiale og får unna alt, mens jeg, etter å ha «betalt tilbake» med en pliktmiddag, er helt utslitt etter å ha hatt middagsbesøk i tre timer (grudd meg tre dager i forkant). 🙈

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi hadde fast middagsavtale med en vennefamilie tidligere hvor vi spiste middag sammen hver tirsdag. Hadde annenhver uke hver. Men nå kræsjer fritidsaktivitetene til ungene, men prøver å få det igang igjen 

familie varierer, noen ganger ingen dager, andre dager 1-3 ganger:) 

nå er jeg på aap, men er like ofte nå som før:) 

AnonymBruker
Skrevet

Litt opp og ned, men en gang eller to i mnd på lørdags kveld. Noen ganger en kompis i ukedagene. 

Anonymkode: 43b89...3bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv har jeg null overskudd til slikt og foretrekker å møte folk på kafé eller restaurant, men har venner som ikke er i jobb i det hele tatt som elsker å invitere og jeg føler jeg skylder noen noe hele tida. Jeg har sagt det som det er er, men det er nok vanskelig å forstå for folk som ikke har fullt kjør i en jobb som krever mye hodearbeid. 
Hadde de enda vært interessert i trening, kunne vi trent sammen heller, men neida, middag i spisestuen skal det være 🙉

1-2 ganger i uka. Er da ikke mer stress å lage mat til et par ekstra, og mat skal vi lage uansett. Og så blir man gjerne invitert tilbake en annen gang, og da slipper man jo å lage noe. (Så lenge man har fornuftig vennekrets som ikke driver med slitsomme idiotiske vertinnegaver da. Da blir det jo kjempestress å bli invitert på middag.)

Å møte folk på cafe eller restaurant er da mye mer stress og tidkrevende enn å bare møtes hjemme hos en av oss - det hadde jeg ikke orket. 

Trener sammen med venner også heldigvis, kanskje 5 ganger i uka.

Anonymkode: 356a6...2e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri! 😅 Eller svært sjeldent.. 

Har flere nære venner, men møtes som regel på kafé eller ved et vann på sommeren. Eller drar på ferie sammen. 

Anonymkode: 70cf1...6c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri😄Foretrekker å møtes ute for å spise, kjekt å prøve ut nye steder og møtes utenfor hjemmets fire vegger. 

Anonymkode: e198a...a03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1-2 ganger i uka. Er da ikke mer stress å lage mat til et par ekstra, og mat skal vi lage uansett. Og så blir man gjerne invitert tilbake en annen gang, og da slipper man jo å lage noe. (Så lenge man har fornuftig vennekrets som ikke driver med slitsomme idiotiske vertinnegaver da. Da blir det jo kjempestress å bli invitert på middag.)

Å møte folk på cafe eller restaurant er da mye mer stress og tidkrevende enn å bare møtes hjemme hos en av oss - det hadde jeg ikke orket. 

Trener sammen med venner også heldigvis, kanskje 5 ganger i uka.

Anonymkode: 356a6...2e5

Da er du heldig som ikke synes det. Jeg har alltid blitt veldig stresset av å ha middagsgjester (føler jeg må lage noe bedre enn hverdagsmat) og jeg blir også sliten av å være sosial, så det koster som regel mer enn det smaker for min del. 

Anonymkode: 70cf1...6c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stor familie som kommer og går som de vil. Venner vi har er treige, og det er alltid vi som må dra igang.. så jeg orker sjelden å mase. 

Anonymkode: a804b...242

• Liker 1
Gjest BasicBlondie
Skrevet

Det blir ikke mere enn 1 gang hver andre mnd ca, når begge jobber og det er småbarn i hus, så blir det sjeldent tid. Og når vi først har barnefri, prioriterer vi ofte å bare være oss to :)

Gjest Jon Are
Skrevet

Sjelden.  Et par tre ganger i året

AnonymBruker
Skrevet

2-3 ganger i året.

Anonymkode: bd369...e6c

Skrevet

Alt for sjelden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...