AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Jeg har fått et tilbud, et tilbud jeg aldri noen gang vil få igjen. Jeg har null utdanning, og så å si ingen jobberfaring da jeg sliter med å få jobb. Jeg har aldri hatt en fast jobb siden ingen har ønsket å gi meg en sjanse. Jeg er samboer med en som har veldig god råd, men selv er jeg fattig og har aldri mulighet til noe og ikke en krone til sparing. Vi har en baby på 7 mnd, og jeg har nå via en bekjent fått mulighet til fast jobb på rigg. 2 uker på som regel, men første gang blir 3 uker. Oppstart er når baby er 9 mnd. Det betyr at da blir jeg borte 3 uker fra baby først, for så å være borte 2 uker ellers når jeg er på jobb, og så er jeg flere uker hjemme når jeg er av jobb. Kan jeg ta denne jobben? Det er jo mange menn som jobber sånn. Vil baby glemme meg? Anonymkode: 0df86...222
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #2 Skrevet 25. mars 2023 Du får aldri tiden med babyen igjen heller. Jeg tenker intuitivt at det er en no-brainer at du takker nei til akkurat den jobben, men så har jeg også respekt for at det er vanskelig for meg å ta stilling til din situasjon, jeg står jo ikke i dine sko. Jeg hadde ikke tatt den jobben, fordi det kan være skadelig for baby å bli skilt fra mor så tidlig, men hva jeg hadde gjort hvis jeg var deg, får jeg aldri vite. Hvis du skjønner hva jeg mener?❤️ Anonymkode: 5eed0...8c8 10 1
Ariam Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 Er det far som skal være hjemme med baby når du jobber? Om det er det, og baby er tygg på og kjenner far, så hadde jeg gjort det. Uten faste rammer for baby når du er ute, ulike barnevakter for hver gang, da hadde jeg ikke gjort det. Vanskelig valg, lykke til 😊 15
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du får aldri tiden med babyen igjen heller. Jeg tenker intuitivt at det er en no-brainer at du takker nei til akkurat den jobben, men så har jeg også respekt for at det er vanskelig for meg å ta stilling til din situasjon, jeg står jo ikke i dine sko. Jeg hadde ikke tatt den jobben, fordi det kan være skadelig for baby å bli skilt fra mor så tidlig, men hva jeg hadde gjort hvis jeg var deg, får jeg aldri vite. Hvis du skjønner hva jeg mener?❤️ Anonymkode: 5eed0...8c8 Skadelig å være borte fra mor? Så det er skadelig å være sammen med sin far/medmor? Anonymkode: 37874...4a8 17 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #5 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du får aldri tiden med babyen igjen heller. Jeg tenker intuitivt at det er en no-brainer at du takker nei til akkurat den jobben, men så har jeg også respekt for at det er vanskelig for meg å ta stilling til din situasjon, jeg står jo ikke i dine sko. Jeg hadde ikke tatt den jobben, fordi det kan være skadelig for baby å bli skilt fra mor så tidlig, men hva jeg hadde gjort hvis jeg var deg, får jeg aldri vite. Hvis du skjønner hva jeg mener?❤️ Anonymkode: 5eed0...8c8 Ja, det er det som er. Jeg vil jo såklart være med den lille også, men jeg står så fast her. Jeg er over 30 år og har som sagt aldri fått en sjanse til fast jobb før nå, har kun vært ringevikar. Jeg har nesten hele mitt liv vært på sosialen og jeg blir så deprimert av å aldri kunne eie noe, spare noe eller delta på lik linje som andre. Med den lønnen jeg får på denne jobben vil jeg ha alle de mulighetene og vil kunne gi den lille det bedre på sikt. Men jeg ønsker ikke gjøre noe feil. Vanskelig alt sammen. Ts Anonymkode: 0df86...222 2 13
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #6 Skrevet 25. mars 2023 Ariam skrev (2 minutter siden): Er det far som skal være hjemme med baby når du jobber? Om det er det, og baby er tygg på og kjenner far, så hadde jeg gjort det. Uten faste rammer for baby når du er ute, ulike barnevakter for hver gang, da hadde jeg ikke gjort det. Vanskelig valg, lykke til 😊 Ja, baby er da med far. Han tar perm da for da er jeg i full aktivitet. Han får ikke pappaperm hvis ikke jeg er det mtp at jeg ikke har jobb nå. Men hvis jeg tar denne jobben, så blir han hjemme med barnet i perm. Barnet har fått barnehageplass fra tidlig høst. Ts Anonymkode: 0df86...222 9
Ariam Skrevet 25. mars 2023 #7 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, baby er da med far. Han tar perm da for da er jeg i full aktivitet. Han får ikke pappaperm hvis ikke jeg er det mtp at jeg ikke har jobb nå. Men hvis jeg tar denne jobben, så blir han hjemme med barnet i perm. Barnet har fått barnehageplass fra tidlig høst. Ts Anonymkode: 0df86...222 Da hadde jeg tatt sjansen og sagt ja takk til jobben. Tenk så mye tid du får til baby- barnet i hjemme-periodene dine, slipper tidsklemma som mange lever i 😊 30 8
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #8 Skrevet 25. mars 2023 Jeg tror du kommer til å angre hvis du ikke gjør det, for da kommer du til å lure på «tenk hvis…» To måneder er lang tid for en baby til å bli vant til at far er mest tilstedeværende, bruk tiden godt! 😊 Anonymkode: dde64...e0d 13
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #9 Skrevet 25. mars 2023 Ta jobben - er det noe å tenkte på?! Du får lange friperioder der du er husmor og mamma. Ditt livs sjanse må du ikke finne på å kaste bort. Litt underlig at du får et slikt tilbud uten noe erfaring, så historien høres nesten for god ut til å være sann. Anonymkode: 91a43...dbc 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #10 Skrevet 25. mars 2023 Er det en jobb du drømmer om så tar du den så klart. I all tid har barn klart seg med en av foreldrene hjemme mens den andre jobber. I min barndom var fedre borte 6mnd pr båttur, glemte aldri pappa, forgudet han mer og mer. Anonymkode: c5b5e...1e6 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #11 Skrevet 25. mars 2023 Ta jobben! Du får lange friperioder du kan bruke med babyen, i tillegg har dere god tid på å forberede baby på å være masse med pappaen. Anonymkode: ea5d6...9f9 10
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #12 Skrevet 25. mars 2023 Jeg hadde sagt ja. Ja du vil gå glipp av en del babytid, men som du forklarer det er dette et tilbud du har ventet lenge på. En mann hadde aldri tenkt i banene du gjør, en mann hadde sagt ja. Dette vil være positivt for fremtiden. Arbeidserfaring er verd ekstremt mye. Anonymkode: a409a...5d3 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #13 Skrevet 25. mars 2023 Dette er en no-brainer. Ta jobben! Gjorde det samme valget som deg for noen år siden. Har ikke angret. Anonymkode: acadb...45a 13
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #14 Skrevet 25. mars 2023 Hvis mannen din er med på det kan du vel prøve? Anonymkode: bfd15...791 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #15 Skrevet 25. mars 2023 Hadde uten tvil takket ja til jobben hadde jeg vært deg!😊 Anonymkode: dc032...f77 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #16 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du får aldri tiden med babyen igjen heller. Jeg tenker intuitivt at det er en no-brainer at du takker nei til akkurat den jobben, men så har jeg også respekt for at det er vanskelig for meg å ta stilling til din situasjon, jeg står jo ikke i dine sko. Jeg hadde ikke tatt den jobben, fordi det kan være skadelig for baby å bli skilt fra mor så tidlig, men hva jeg hadde gjort hvis jeg var deg, får jeg aldri vite. Hvis du skjønner hva jeg mener?❤️ Anonymkode: 5eed0...8c8 Dette må være årets desidert minst kunnskapsløse innlegg. Ts, får du og far kabalen til p gå opp så tar du selvfølgelig jobben Anonymkode: 1941f...eb5 13 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #17 Skrevet 25. mars 2023 Hadde jeg aldri gjort! Orker du virkelig å være borte fra barnet ditt så mye? Da er du kald. Anonymkode: eceae...214 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #18 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde jeg aldri gjort! Orker du virkelig å være borte fra barnet ditt så mye? Da er du kald. Anonymkode: eceae...214 Herlighet! Babyen har da en pappa! Ts er fornuftig som tenker langsiktig for seg selv og familiens økonomi og fremtid. Anonymkode: acadb...45a 18 4
Krist1an Skrevet 25. mars 2023 #19 Skrevet 25. mars 2023 Hvorfor ikke prøve, om du ikke skulle trives med jobben så har du i det minste noe å vise til på CV i fremtiden. 6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #20 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde jeg aldri gjort! Orker du virkelig å være borte fra barnet ditt så mye? Da er du kald. Anonymkode: eceae...214 Det er mange kvinner som jobber på rigg som har fått baby i løpet av arbeidslivet. Det blir jo opp til hver og en å vurdere om en vil gjøre det, men såvidt meg bekjent har ingen unger tatt skade av at mor er borte to-tre uker innimellom. Far er fullt kapabel til å ta seg av en baby. Anonymkode: 82afb...802 10 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå