Gå til innhold

Hvorfor er menn utro når de har en attraktiv dame i livet sitt....

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da bør de være ærlige og forbli single til de får "pule fra seg". Det er uærlig å etablere et fast forhold og fortsette å pule rundt. TS skriver jo at hun selv er attraktiv. Hvorfor skal hun ta til takke med en stygg mann?

Anonymkode: bdaf0...233

Hvem har sagt hun skal det?

Sier bare generelt at jeg tror ikke man kan forvente ekslusivitet i dagens samfunn. Moralen er lav hos de fleste, og folk er oppurtunistiske.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
On 3/25/2023 at 2:42 PM, AnonymBruker said:

Jeg er en 27 årig kvinne som meg helt elendig. Jeg vet at jeg er attraktiv og jeg har alt på stell i livet (bolig, bil, jobb, utdannelse, utseende.....)  

Anonymkode: 64e2b...0fb

På samme måte som at du vil alltid foretrekke menn med alt på stell økonomisk (jobb, status) vil en mann alltid foretrekke en kvinne som gjør det han vil i senga. Hvis exen hans ga fantastiske blowjobs mens det er noe du ikke liker, så vil det være noe han alltid kommer til å savne. 

Anonymkode: 55c09...707

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På samme måte som at du vil alltid foretrekke menn med alt på stell økonomisk (jobb, status) vil en mann alltid foretrekke en kvinne som gjør det han vil i senga. Hvis exen hans ga fantastiske blowjobs mens det er noe du ikke liker, så vil det være noe han alltid kommer til å savne. 

En kvinne kan da også savne en god seksuell relasjon

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Rosakatt said:

En kvinne kan da også savne en god seksuell relasjon

Absolutt. Poenget er at hverken bilen eller jobben hennes som hun gjør et stort poeng ut av, er av betydning for han seksuelt,  og er derfor ikke relevant. 

• Liker 1
Skrevet

Absolutt. Poenget er at hverken bilen eller jobben hennes som hun gjør et stort poeng ut av, er av betydning for han seksuelt,  og er derfor ikke relevant. 

Du hadde bare en: Menn sex, kvinne penge holdning, å verden er ikke så simpel. Men bilen og jobben til ts er nok ikke relevant for om han er utro nei

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Rosakatt said:

Du hadde bare en: Menn sex, kvinne penge holdning, å verden er ikke så simpel. Men bilen og jobben til ts er nok ikke relevant for om han er utro nei

Sex er viktigere for menn. Kvinner vil ha trygghet og sosioøkonomisk status. 

Skrevet

Tja… hvorfor blir kvinner gravide med andre bak ryggen på mennene sine, for så å lure dem til å tro at barna er deres?

Mange artige problemstillinger man kan "ta opp" hvis man bare bruker generaliserende språk helt ukritisk.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 27 årig kvinne som meg helt elendig. Jeg vet at jeg er attraktiv og jeg har alt på stell i livet (bolig, bil, jobb, utdannelse, utseende.....)  og det er mange menn som snur seg etter meg på gata. Jeg har/hadde en samboer som er veldig tiltrekkende og i god form. Vi har vært sammen i 4 år og ville si at vårt forhold er veldig godt, vi hadde sex minst 5 ganger i uka, selv 4 år ut i forholdet. I går fant jeg ut at han har vært eg utro med minst to forskjellige kvinner opptil flere ganger. Jeg eier leiligheten vi bor i, og jeg bestemte meg for at det var rett ut, han nektet selvfølgelig og har sendt meg flere talemeldinger og kysse-emojis, jeg svarer ikke og vurderer å kutte ham helt ut. Tok i morges flyet hjem til mine foreldre for å få støtte og trøst, og forstår ikke hvorfor noen vil et annet menneske det så vondt, men jeg merker at jeg fremdeles elsker ham. Jeg føler fortsatt tenningen til ham, og nøler med å kutte ham helt ut av livet mitt. Hvis det bare var skjedd en enkel gang i fylla, og han hadde vært genuint lei seg, hadde jeg latt det passere, men dette var jo planlagt, han møttes med denne kjerringa ca 3x i uka for sex. Han inviterte henne til og med over for sex en helg der jeg var på reunion i utlandet med studievenninnene. Det er helt grotesk og fortvilt å tenke på.

Jeg har det forferdelig og vil bare dele min historie. Det er mange menn (også populære menn) som gjerne vil være med meg, og det vet jeg, likevel sier jeg nei gang på gang, og tillater meg aldri å kysse litt med en fremmed på byen engang.

Unnskyld meg, men du høres faktisk rimelig selvdigger ut kravstor. Kanskje han ble lei av at du elsket deg selv og var så utrolig selvgod hele tiden tiden at han måtte finne noen som var litt mer på jorden, som ikke krever at alt og alle skal snu seg etter deg. 

Anonymkode: 4148f...ec7

Skrevet

Unnskyld meg, men du høres faktisk rimelig selvdigger ut kravstor. Kanskje han ble lei av at du elsket deg selv og var så utrolig selvgod hele tiden tiden at han måtte finne noen som var litt mer på jorden, som ikke krever at alt og alle skal snu seg etter deg. 

Alle bør elske og verdsette seg selv. På denne måten unngår man å bli tråkket på, gjør ikke sin lykke avhengig av andre mennesker og får bedre selvtillit. 

• Liker 3
Skrevet

Utifra innlegget ditt så vektlegges veldig mye på det overfladiske. Noe som i lengden ikke er særlig bærekraftig for et forhold. Det han gjorde er selvfølgelig feil, men kanskje og bør gå i deg selv og se hva du verdsetter og tilbyr i et forhold utenom utseendet. En ting er å få oppmerksomhet fra det andre kjønn, en annen ting er å bygge noe langvarig basert på gode verdier. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

Alle bør elske og verdsette seg selv. På denne måten unngår man å bli tråkket på, gjør ikke sin lykke avhengig av andre mennesker og får bedre selvtillit. 

Klart det, men det finnes grenser. Noen ganger er grensen mellom god selvtillit og arroganse ikke så veldig stor, og det påvirker andre rundt deg. Slik hun beskriver seg selv så høres det veldig merkelig ut, så opptatt av at kjente menn er interessert i henne, så opptatt av hvor mange som snur seg etter henne, og at hun har alt perfekt i livet. Det høres for meg ut meget arrogant ut og selvdigger og ikke noe med selvtillit og respekt for seg selv, for virker ikke som hun har så mye respekt for denne mannen. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror noen bare er utro fordi de kan, og kona kan være så vakker som bare det. Når jeg var nylig singel,  hadde jeg en håndverker innom,  han kom innom to påfølgende dager med påskudd av først å måtte sjekke om var gjort ordentlig jobb,  og 2 gang for å se etter gjenglemt verktøy.. 

Slapp han jo inn, fikk sms av han, og han synes jeg var hyggelig å prate med og at han gjerne skulle gitt meg en klem... 

Jeg forstod helt ærlig ingenting, jeg følte ikke at jeg på noen som helst måte hadde flørtet med han, eller noe. Jo, jeg snakket litt med han den dagen han kom for å jobbe, for å forklare hva han skulle gjøre. Jeg gikk i slitte joggebukseklær, hadde ikke sminka meg, så ikke særlig fresh ut, men det var ikke mitt fokus da. 

Søkte han opp på fb,  fant ut at han hadde 2 nydelige barn, flott hus, egen båt og ei kjempevakker kone.  Jeg blokkerte han, og betalte faktura når den kom. Han hadde sendt meg noen meldinger og spurte om jeg var hjemme, for han var i nærheten og ville spise lunsj med meg... 

Men, jeg tenkte så frampå som han var, så kunne det ikke vært hans første gang , og at det må ha funka før. 

Anonymkode: 3f988...b65

Skrevet

Jeg har/hadde en samboer som er veldig tiltrekkende og i god form.

Menn er ofte like trofast som mulighetene de har. Regel eller unntak? Who knows? Er han den kjekkasen som du beskriver han som, så er det stor sannsynlighet at flere enn bare deg ser på han med et sultent blikk,.

Det spiller lite rolle hvor mange ganger du har sex med din mann, fordi er det noe du aldri kan gi han, så er det variasjon. Enten menn eller kvinner innrømmer det åpent, så er flere damer drømmen. Jeg er selvsagt ikke for at man lyger til hverandre om eksklusivitet og det er bedre å være åpen om sin side.

Jeg tror du er inne i reforhandling om hva du selv vil ha og godta. Utroskap er nå en del av forholdet deres og vil fortsette å være det fremover med denne mannen her, og satt på spissen er spørsmålet du må dessverre stille deg; Vil du ha en mann som mange vil ha, og godta at det kan skje - eller en mann som ingen andre vil ha, og du får din eksklusivitet.

AnonymBruker
Skrevet

På grunn av egoisme, usikkerhet, frykt og/eller et behov for bekreftelse tenker jeg. Frykten for å være alene, eller at de får for seg at de ikke ''får'' ''nok'' sex samtidig som de frykter å bryte opp egen familie, kanskje vil de teste grenser ''uten konsekvenser'' osv. I de fleste tilfeller tror jeg at de ikke evner å veie fordeler mot ulemper. Eks;

Du har en partner du selv oppfatter som 90% på skalaen. Han lar seg kjenne på et savn for de manglende egenskapene partner ikke har, uten å fatte at de har en 90 av en ikke-eksisterende 100.

Vedkommendes egoisme gjør mangelen så fremtredende at når han kommer over noen med de manglende 10% virker den 10-ern så perfekt at vedkommende ikke evner å veie 90 mot 10 så han gjør det egoistiske uten å tenke på den nitti-prosenten som venter på deg hjemme.

Det er selvfølgelig helt feil å tenke og å leve på den måten, spesielt på bekostning av andre mennesker. Men, den tendensen kan også sees i gambling, rusmisbruk, overdrevet bruk av internett, spiseforstyrrelser o.l. - det er forsåvidt en avsporing. 

M26

Anonymkode: 9afcd...7e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har ingenting med utseende å gjøre. Menn tiltrekker seg de som er tilgjengelige. De vil bare ha litt sex på si, ingenting annet. Hvordan de ser ut, eller utd, jobb osv, spiller ingen rolle.

Anonymkode: df17c...aa5

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 15.42):

På grunn av egoisme, usikkerhet, frykt og/eller et behov for bekreftelse tenker jeg. Frykten for å være alene, eller at de får for seg at de ikke ''får'' ''nok'' sex samtidig som de frykter å bryte opp egen familie, kanskje vil de teste grenser ''uten konsekvenser'' osv. I de fleste tilfeller tror jeg at de ikke evner å veie fordeler mot ulemper. Eks;

Du har en partner du selv oppfatter som 90% på skalaen. Han lar seg kjenne på et savn for de manglende egenskapene partner ikke har, uten å fatte at de har en 90 av en ikke-eksisterende 100.

Vedkommendes egoisme gjør mangelen så fremtredende at når han kommer over noen med de manglende 10% virker den 10-ern så perfekt at vedkommende ikke evner å veie 90 mot 10 så han gjør det egoistiske uten å tenke på den nitti-prosenten som venter på deg hjemme.

Det er selvfølgelig helt feil å tenke og å leve på den måten, spesielt på bekostning av andre mennesker. Men, den tendensen kan også sees i gambling, rusmisbruk, overdrevet bruk av internett, spiseforstyrrelser o.l. - det er forsåvidt en avsporing. 

M26

Anonymkode: 9afcd...7e3

I min verden av enhjørninger og ser at du er 26. Jeg har også vært 26, og det er mulig det kan virke nedlatende, men også: Jeg er ikke 26, men har vært alle aldere mellom 26 og 42 for eksempel. I ulik alder oppdager vi alle at foreldrene våre også er mennessker og de feilier, og har feilet i oppdragelsen av oss. Det som går opp for de fleste er at vi er mennesker. Vi gjør ikke 90% riktig og 10% feil, men vi kan gjøre 100% riktig  og fortsatt sitte med svarteper eller gjøre 90% riktig som ikke er godt nok i noen yrker. Om du sier på jobbintervju at du mestrere 90% av jobben, er ikke det nok.

Endret av Helene1982
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 22.06):

Jeg har opplevd det motsatte. Alltid tatt til meg råd om å "date under mitt nivå", og siden jeg er under gjennomsnittet pen, så ble det bare de som var myyye eldre, overvektige og svært lite kjekke. Jeg klarte likevel å bli glad i alle tre ekspartnerne mine. Problemet var at jeg faktisk VAR over deres nivå, og de har aldri vært noe særlig populære tidligere. De tenkte vel slik at hvis de klarte å få ei som meg, ville de helt sikkert klare å få ei som er enda bedre. Det er som om de hele tiden må bevise noe for omverdenen. Samtlige var utro og drev med psykisk terror ved å antyde at jeg var stygg og feit, nekte meg sex over år (!), være frekk og så videre. Det var som om oppmerksomhet fra andre damer vekket "det indre dyret".

Nå er jeg gift med en mann som er langt over mitt nivå, og han har aldri en gang flørtet med andre damer, eller gitt meg grunn til å tvile på ham. Han er klar over at han er attraktiv, han trenger ikke å bevise noe for noen som helst, og han står for valget sitt.

Anonymkode: bdaf0...233

Jeg har opplevd noe lignende. Menn som er genuint trygge på seg selv behandler andre bedre.

Anonymkode: 48dfb...12a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har opplevd noe lignende. Menn som er genuint trygge på seg selv behandler andre bedre.

Anonymkode: 48dfb...12a

Ikke min erfaring. 

Menn som er høye på seg selv har gjerne en snill dame hjemme og er utro uten å mukke ute. Exit karakterene er ikke helt way og off. Disse finnes både med og uten penger

Anonymkode: 52d2a...e13

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2023 den 14.42):

Jeg er en 27 årig kvinne som meg helt elendig. Jeg vet at jeg er attraktiv og jeg har alt på stell i livet (bolig, bil, jobb, utdannelse, utseende.....)  og det er mange menn som snur seg etter meg på gata. Jeg har/hadde en samboer som er veldig tiltrekkende og i god form. Vi har vært sammen i 4 år og ville si at vårt forhold er veldig godt, vi hadde sex minst 5 ganger i uka, selv 4 år ut i forholdet. I går fant jeg ut at han har vært eg utro med minst to forskjellige kvinner opptil flere ganger. Jeg eier leiligheten vi bor i, og jeg bestemte meg for at det var rett ut, han nektet selvfølgelig og har sendt meg flere talemeldinger og kysse-emojis, jeg svarer ikke og vurderer å kutte ham helt ut. Tok i morges flyet hjem til mine foreldre for å få støtte og trøst, og forstår ikke hvorfor noen vil et annet menneske det så vondt, men jeg merker at jeg fremdeles elsker ham. Jeg føler fortsatt tenningen til ham, og nøler med å kutte ham helt ut av livet mitt. Hvis det bare var skjedd en enkel gang i fylla, og han hadde vært genuint lei seg, hadde jeg latt det passere, men dette var jo planlagt, han møttes med denne kjerringa ca 3x i uka for sex. Han inviterte henne til og med over for sex en helg der jeg var på reunion i utlandet med studievenninnene. Det er helt grotesk og fortvilt å tenke på.

Jeg har det forferdelig og vil bare dele min historie. Det er mange menn (også populære menn) som gjerne vil være med meg, og det vet jeg, likevel sier jeg nei gang på gang, og tillater meg aldri å kysse litt med en fremmed på byen engang.

Bruk avsnitt!! Umulig å lese. 

Anonymkode: fd48a...8d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...