AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Jeg og noen venninner (noen hadde også dratt med seg andre bekjente) var ute på byen igår. To av dem hadde barnefri for første gang. Etter å ha pratet mye om "alt og ingenting" spørr hun ene om hun kan få se bilder av ene barnet (barn har i timesvis IKKE vært et samtaleemne). Da klikker hun andre og sier at nå har hun barnefri, hun skal nyte kvelden og vil ikke høre snakk om noe barn. Jeg har ikke barn selv, så kan ikke relatere til dette. Og har heller ikke noe å bidra med i slike samtaler. Men synes det var svært spesiell reaksjon? Er det normalt å bli sur på andre fordi dem ønsker høre hvordan det går, evt få se bilde? Og hvorfor vil noen bare ikke høre snakk om barn? Jeg personlig synes bare hele greia var sykt kleint. Og jeg trenger faktisk hjelp til å forstå reaksjonen hennes... Idag sitter jeg egentlig bare igjen med en følelse av at slike folk orker jeg faktisk ikke omgåes. Jeg kan forstå at det kan bli mye hvis man hadde sittet hele kvelden å snakket om barn, men det hadde jo vært kjedelig for både meg og de andre barnløse. Men de som skal bli sure og ""kontrollere" hva andre snakker om, blir jeg bare oppgitt over 😅 Anonymkode: ba167...0b6
Sofakona Skrevet 25. mars 2023 #2 Skrevet 25. mars 2023 Når man faktisk får barnefri...som kan være en gang i året så er det faktisk vår tid .barna får våres oppmerksomhet 24/7 hver eneste dag...så ja...den dagen vi er ute..uten barn...da vil vi ikke snakke om barn. Da vil vi være voksne mennesker. Ellers så kan vi ta en kafe en annen dag eventuelt med barn og snakke om barn etc 4 2
drue Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 Må si det er forfriskende med foreldre som IKKE vil snakke om ungene sine. Det opplever jeg som uvanlig, haha. Meeeen å bli sur for at andre gjør det er kanskje litt vel dramatisk. 10
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men de som skal bli sure og ""kontrollere" hva andre snakker om, blir jeg bare oppgitt over 😅 Men det er greit at andre skal kontrollere hva man MÅ snakke om? Kanskje man ikke har lyst til å vise fram bilder av ungene sine, man vil nyte en kveld uten mobiltitting... Anonymkode: 28741...16e 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #5 Skrevet 25. mars 2023 Jeg kan godt forstå dette og jeg har ikke barn. Men vil tro at det er ganske godt med voksenkontakt og voksne samtaleemne når en hele tiden ellers går oppi barn og hele hverdagen er tilpasset og tilrettelagt barna sin hverdagen. En er morsrollen så intenst, da vil jeg tro det er godt å henge den rollen litt tilside den ene gangen i skuddåret en faktisk kan være litt fri fra denne rollen. Synes det er helt forståelig og ikke boe jeg ville reagert på. Anonymkode: 4145b...ece 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #6 Skrevet 26. mars 2023 Lise 'klikket' fordi Anne spurte Trine om å få se bilder av Trines barn? Har jeg forstått riktig? Ja, det er meget spesielt. Det er generelt spesielt å 'klikke' fordi noen tar opp et tema man ikke har lyst å snakke om. Anonymkode: 3f08d...25a 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #7 Skrevet 26. mars 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Men det er greit at andre skal kontrollere hva man MÅ snakke om? Kanskje man ikke har lyst til å vise fram bilder av ungene sine, man vil nyte en kveld uten mobiltitting... Anonymkode: 28741...16e Det var jo ikke hun som ble spurt om å vise bilder som klikket. Hun ville ikke at den andre moren skulle vise frem bilder. Anonymkode: de6e3...256 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #8 Skrevet 26. mars 2023 Tenker barna er en så stor del av livet at det er helt naturlig at det kommer opp. Enig i at man godt kan snakke om andre ting også, men hva med litt av alt? Å bestemme hva jeg har lov eller ikke lov å prate om kan de drite i. Sånne folk orker ikke jeg heller, barnehagen er jeg ferdi med for lengst. Anonymkode: c4700...3b8 2
Maleficenta Skrevet 26. mars 2023 #9 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg og noen venninner (noen hadde også dratt med seg andre bekjente) var ute på byen igår. To av dem hadde barnefri for første gang. Etter å ha pratet mye om "alt og ingenting" spørr hun ene om hun kan få se bilder av ene barnet (barn har i timesvis IKKE vært et samtaleemne). Da klikker hun andre og sier at nå har hun barnefri, hun skal nyte kvelden og vil ikke høre snakk om noe barn. Jeg har ikke barn selv, så kan ikke relatere til dette. Og har heller ikke noe å bidra med i slike samtaler. Men synes det var svært spesiell reaksjon? Er det normalt å bli sur på andre fordi dem ønsker høre hvordan det går, evt få se bilde? Og hvorfor vil noen bare ikke høre snakk om barn? Jeg personlig synes bare hele greia var sykt kleint. Og jeg trenger faktisk hjelp til å forstå reaksjonen hennes... Idag sitter jeg egentlig bare igjen med en følelse av at slike folk orker jeg faktisk ikke omgåes. Jeg kan forstå at det kan bli mye hvis man hadde sittet hele kvelden å snakket om barn, men det hadde jo vært kjedelig for både meg og de andre barnløse. Men de som skal bli sure og ""kontrollere" hva andre snakker om, blir jeg bare oppgitt over 😅 Anonymkode: ba167...0b6 høres ut som ungene er litt mye for henne for tiden, så hun tippa over. Om ikke er det rart at hun klikka sånn.
Maleficenta Skrevet 26. mars 2023 #10 Skrevet 26. mars 2023 Sofakona skrev (21 timer siden): Når man faktisk får barnefri...som kan være en gang i året så er det faktisk vår tid .barna får våres oppmerksomhet 24/7 hver eneste dag...så ja...den dagen vi er ute..uten barn...da vil vi ikke snakke om barn. Da vil vi være voksne mennesker. Ellers så kan vi ta en kafe en annen dag eventuelt med barn og snakke om barn etc men du klikker ikke og blir forbanna npr noen spør om hvordan det går med ungene dine vel? 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #11 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lise 'klikket' fordi Anne spurte Trine om å få se bilder av Trines barn? Har jeg forstått riktig? Ja, det er meget spesielt. Det er generelt spesielt å 'klikke' fordi noen tar opp et tema man ikke har lyst å snakke om. Anonymkode: 3f08d...25a Ja, dette er helt riktig! De satt ikke ved siden av hverandre engang, så jeg opplevde situasjonen som ekstremt klein. Ingen har snakket noe om dette i etterkant heller, så vet ikke hva de andre tenker 😅 Ts Anonymkode: ba167...0b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå