Gå til innhold

Droppe shampoo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vurdert å droppe shampoo. 
jeg har ett tykt, halv langt og brusete hår.

håret mitt vokser ekstremt fort, men føler det stopper opp midt på ryggen. 
jeg har bleiket håret en gang i tiden, men det håret er klipt vekk så jeg har ikke moe bleking/farge i håret. 
dere som har prøvd å droppe shampoo har det fungert? 
bruker dere balsam?

bruker du hår olje evt hårskum? 

Anonymkode: 40a44...707

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil du virkelig gå rundt med skittent hår? 😲

Anonymkode: a624a...2a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Shampo fjerner fett, skit og dårlig lukt fra hår og hodebunn. Du kommer ikke til å få til det samme med bare vann. I alle fall ikke med langt hår. Det blir ikke like ekkelt om det er kort, med bare vann men kommer sånn søt, ekkel lukt fra hodebunnen.

Skjønner ikke hvorfor dere som tror såpe og shampo er skadelig ikke bare dusjer 1-2 ganger i uka, uten kroppsvask mellom,  for en liten periode. Da ville dere skjønt hvorfor hygiene er viktig og hvorfor det er virkelighetsfjernt å være redd såpe. Såpe er rimelig banebrytende greier.

Anonymkode: a7c19...240

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg har bleiket håret en gang i tiden, men det håret er klipt vekk så jeg har ikke moe bleking/farge i håret. 
bruker dere balsam?

Om jeg bare hadde ett hår, hadde jeg nok droppet shampoo jeg også :fnise: Folk må lære seg forskjellen på ett og et. 

Sorry, har ingen erfaring selv, men tror ikke det å droppe shampoo løser problemene dine. Har lest at det kan være genetisk hvor langt hår man kan få. Er målet ditt å få veldig langt hår, siden du sier det stopper midt på ryggen?

Anonymkode: a47b0...6d7

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må du ikke bli lei deg om folk ikke orker deg etterhvert. Folk liker som regel ikke å omgås folk med mangelfull hygiene.

Anonymkode: 5dac6...684

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hva er det med folk på KG som nekter å være ren? Trekker ikke i snoren eller vasker hender etter, dusjer bare en gang i uka, vasker ikke føtter eller rumpe, nekter å bruke sjampo... 

Anonymkode: 69d10...37f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde det i 4mnd for noen år tilbake. Det gjorde ingenting med håret. Ble fett i førsten så ble det helt vanlig. Brukte balsam i tuppene.

Og nei, håret luktet ikke vondt.

Anonymkode: c439d...c8f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

bruker dere balsam?

Jeg bruker heller ikke shampoo i håret, sluttet for mange år siden. Bare vann og hårolje

Anonymkode: 6c747...4b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg prøvde det i 4mnd for noen år tilbake. Det gjorde ingenting med håret. Ble fett i førsten så ble det helt vanlig. Brukte balsam i tuppene.

Og nei, håret luktet ikke vondt.

Du kjenner det ikke selv.

Anonymkode: 5dac6...684

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kjenner det ikke selv.

Anonymkode: 5dac6...68

Gubben gjorde det sammen med meg, jeg luktet på hans hår. Det luktet hår. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ler meg ihjel av KG´ere som tror at det å ikke vaske håret må bety at det blir fett og ekkelt, og er uhygiensk. Skal man gjøre dette, så må man gjøre det riktig, og være veldig tålmodig. Det vil bli fett og lukte i prosessen, helt klart. Men på sikt, så vil talgproduksjon balansere seg.

Jeg har ikke gått gjennom prosessen fullt ut, bare i noen mnd. Det gikk fra fett, til mindre fett, til mer fett, til ikke fett, osv. Skylte håret hver dag, og fulge også råd om å bruke naturbørste for å dra ut fett fra hodebunnen. Anbefalt å gjøre hver dag i en del minutter. 

Vi er så vant til at vi skal lukte blomster og kjemikalier, at når noe lukter naturlig så skal det være ekkelt. 

Anonymkode: a5ab6...ee8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

bruker dere balsam?

Nå er jeg mann, og relativt kort hår, men prøvde dette for noen år siden etter jeg leste det om dette. Tok noen uker før hodebunnen tilpasset seg, og etter det er håret verken fett eller med lukt, og likte hvordan håret ble da, men en vask med shampoo, og hodebunnen trengee ny tid på å tilpasse seg. 

Etter min erfaring vil håret bli mer brusete og føles tykkere, så ønsker du ikke enda mer brusete hår, så ville jeg ikke gjort det 

Anonymkode: 909a3...9cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...