Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke bevise noe, men jeg har aldri vært sikrere! 
Kjæresten min har gjentatte ganger ordrett gjentatt ting som har blitt skrevet på meldinger, sagt i telefonsamtaler, og snakket om generelt når han ikke har vært til stede. Hvordan han kan vite hva jeg snakker om og med hvem når jeg ikke er i hans nærhet vet jeg ikke, men jeg blir helt paranoid av dette. Kan han ha montert mikrofon/kamera i leiligheten, hacket tlf min, eller lignende? Og i så fall hvordan finner jeg ut av dette og får stoppet det? 

Anonymkode: fa077...eab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt om spyware som du kan lese. Det er mest sannsynlig det han bruker.
https://nordvpn.com/no/blog/fjerne-spyware/

For å oppdage skjult kamera må man bruke en RF- og linsefinner, en slags dings som sporer RF-sendere og kameralinser. Se på ting du mistenker kan ha en kameralinse der, så vil kameralinsene lyse tilbake om du lyser på dem.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjære, hvorfor tror du så ille om meg?

Anonymkode: 8fbbc...823

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne opplevde at eksen satte skjult kamera i leiligheten mens de bodde sammen etter brudd og før overtakelse.

I en krangel plumpet han ut med noe hun visste han ikke kunne ha kjennskap til, og han hadde i samme periode plassert nye tekniske gjenstander her og der.

Hun hadde stusset litt på «hva er det» uten å tenke mer på det. Før han røpet seg. 

Men det er jo bare å plante litt info da, for å sjekke sikkert. 

Eller feks bytte telefon/nummer. 

Anonymkode: 698d0...9f3

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får stoppet det ved å gå fra han 

Anonymkode: fe98e...06a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2023 den 20.45):

Du får stoppet det ved å gå fra han 

Anonymkode: fe98e...06a

👍🏻

Anonymkode: b7277...da5

• 10 måneder senere...
Skrevet

Det høres ut som en ubehagelig situasjon. Det er forståelig at du føler deg paranoid.  Det kan være verdt å prøve å ha en åpen samtale med kjæresten. Hvis du har sterk mistanke om at han monterte kamera eller mikrofoner, se etter uvanlige gjenstander eller enheter i hjemmet som kan være skjulte kameraer eller mikrofoner. Mer om dette kan du lese her:
https://spygadgets.no/blogg-om-overvakning-avlytting/hvordan-avslore-avlyttingsutstyr-skjulte-kameraer

Anonymkode: 72dec...bed

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2023 den 14.01):

Kjære, hvorfor tror du så ille om meg?

Anonymkode: 8fbbc...823

Vær snill mot kjæresten din!

Hilsen pappa

Anonymkode: 5c820...5dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...