Gå til innhold

Match.no: Hadde nok for høye forventninger, skuffet!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine erfaringer fra match o.l er at det finnes seriøse herlige menn overalt. Funnet dem på Facebook dating, Tinder og nå min siste på Match. Herlig fyr som jeg dessverre lot vente litt for lenge fordi jeg tenkte profilen ikke helt matchet min. Viste seg at han egentlig var full match, men at jeg egentlig bare trengte å bli skikkelig kjent med han og omvendt. Vi her begge barn og er 40+. 

Du må sile gjennom mange og det kan være vanskelig å velge, men jeg gikk hovedsakelig etter personlighet, at de var flyttbare om de ikke bodde i området, snille og greie, i jobb og hadde ordnede forhold. 

Anonymkode: 46ed4...917

• Liker 2
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å gjenåpne en gammel tråd....

Jeg opprettet en profil på Match for jeg liker at man har en tekstbasert profil, liker å vite litt mer en et pent ansikt. Men må si at Match var en skuffelse, av følgende grunner:

• Får masse "besøk" på min profil, men fra alle mulige steder i landet og de er innom gang på gang. Jeg bor på vestlandet og damer fra Finnmark og Østfold er ganske enkelt for langt borte samme om de er pene&greie.
  • Sporadisk får jeg "like", og mulig jeg liker henne og. Men hun svarer ikke på melding. Rart? 
  • Om jeg ser en dame har besøkt min profil flere ganger kan det hende jeg sender en melding. Men 9 av 10 svarer ikke. 
  • Ganske få damer der fra mitt område 

Er det slik jeg skal finne en partner så forblir jeg alene.... :) 

Skrevet

Jeg hadde innlegg #12, og har siden da fått meg kjæreste. Det er delvis via Match, men vi hadde et fjernt bekjentskap før det.

Jeg la også merke til alle disse besøk og like fra hele landet, og synes det er en svakhet at det ikke kan begrenses på avstand.  

Tiuren skrev (1 time siden):

Er det slik jeg skal finne en partner så forblir jeg alene.... :) 

Jeg har ikke tro på å begrense seg. Vær gjerne registrert både her og der, men bruk møter og bekjentskaper i.r.l for alt hva det er verdt. Ha et forberedt tankesett, i tilfelle den første du møter utafor døra di, er den rette. 

Anonymkode: 2c719...4c1

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde innlegg #12, og har siden da fått meg kjæreste. Det er delvis via Match, men vi hadde et fjernt bekjentskap før det.

Jeg la også merke til alle disse besøk og like fra hele landet, og synes det er en svakhet at det ikke kan begrenses på avstand.  

Jeg har ikke tro på å begrense seg. Vær gjerne registrert både her og der, men bruk møter og bekjentskaper i.r.l for alt hva det er verdt. Ha et forberedt tankesett, i tilfelle den første du møter utafor døra di, er den rette. 

Ja, ingen kan si at jeg har gitt opp. Det er ganske enkelt noe jeg ikke har lært... ;) 

Match virker helt rart for meg, besøk fra hele landet og masse greier man kan betale for uten at jeg på noen måte forstår hvordan det skal hjelpe meg å finne en søt og kompatibel dame :) 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2023 den 13.44):

Etter ca to måneder som singel følte jeg meg klar til å utforske datingmarkedet igjen. Har både forstått og hørt at match.no skal være blant de mer seriøse dating-sidene, så tok derfor sjansen og opprettet profil der. 

Like fort som profilen ble åpnet, ble den slettet. Det virker som sveiping-kulturen er like vanlig som på Tinder. Folk tar seg ikke tid, eller ork til å lese bio (hvor jeg tydeliggjorde at jeg ønsker seriøst forhold). Og de aller fleste profilene jeg sveipet over, hadde oppgitt at de «ikke visste/såg etter å treffe nye mennesker osv». Kun et fåtall hadde oppgitt som meg at dem ønsker «en ekte historie»(forhold).

De få meldingene jeg mottok var enten meget spesielle, hvor man skjønner at personen ikke er ved sine fulle fem, eller i «jeg oppsøker kos» kategorien. 

Jeg ble såå skuffet. Kjente bare at jeg ikke orker å bruke tid på det engang. Jeg gir opp. Kanskje jeg møter noen IRL en gang, tiden vil vise..

Noen andre som har erfaring med match.no? Hvilke? 

Er det slik at majoriteten benytter datingapper som sex-apper?!

Anonymkode: 16724...80d

Welcome to my world. Er sånn til meg og. Tiltrekker meg som jeg skrev i en annen tråd menn som jeg overhode ikke vil passe sammen med. Utlendinger eller folk som ikke er vater. De som virker oppegående ser ikke etter noe seriøst.  Blir jo så en ikke tør å møte flere for det syns ikke bestandig på chat det er noe som ikke stemmer med vedkommende men syns veldig godt face to face.

Kvinne. 

Anonymkode: 07a8c...cbd

• Nyttig 2
Skrevet

HVORFOR er du på Match? Det er jo siste skanse av desperasjon. Om du bor langt ute i nowhere hvor det er lite utvalg så ta noe grep i livet da vel og flytt til en annen plass. 

Anonymkode: 4a12e...ac0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

HVORFOR er du på Match? Det er jo siste skanse av desperasjon. Om du bor langt ute i nowhere hvor det er lite utvalg så ta noe grep i livet da vel og flytt til en annen plass. 

Om den var til meg (som gjenopplivet en gammel tråd), og ikke til TS; Jeg bor i et flott hus med masse plass og gode naboer, slekt i umiddelbar nærhet, der mine barn har vokst opp.

NEI, jeg selger ikke huset for å være mer attraktiv på en sjekke app. Det er siste skanse av desperasjon :D 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Tiuren skrev (På 18.9.2023 den 16.09):

Om den var til meg (som gjenopplivet en gammel tråd), og ikke til TS; Jeg bor i et flott hus med masse plass og gode naboer, slekt i umiddelbar nærhet, der mine barn har vokst opp.

NEI, jeg selger ikke huset for å være mer attraktiv på en sjekke app. Det er siste skanse av desperasjon :D 

Det finnes da flyttbare damer også. Dere som kun begrenser dere innenfor et område så er det litt sneversynt. 

Siste skanse av desperasjon er vel aldri nådd hos enkelte 😁

Skrevet

Match.no og møteplassen er møkkasider. Og det sier jeg fordi jeg har prøvd begge - over lang tid i flere perioder. Dum som jeg var så prøvde jeg igjen, og igjen... sist nå møteplassen da de hadde gratishelg... nei og nei.

Det er så mange sutrete menn der, de bare klager og klager - og når de ikke får de det vil blir det enda mer klaging. Menn sier hele tiden at sutrete damer er turn off, tror dere menn at dere er noe bedre når dere sutrer??  Jeg bare spør!

nettdating funker for noen ser jeg, men for de aller fleste er det bortkasta tid og penger..

Anonymkode: a217f...936

Skrevet

Min erfaring som kvinne på Match:

For det første bodde de uten unntak i dype innlandsskoger. Ikke var de keene på å reise ut av Innlandet, og i hvert fall ikke flytte derfra. Som urban kystkvinne var det så uaktuelt.

Og så var det de vanlige greiene med at de var for lavt utdanna og for gamle, og ingen av de greiene funker for meg.

Avslutta det kjapt og fant meg en passende kar på annen måte. 

Anonymkode: e2c77...d33

• Nyttig 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Match.no og møteplassen er møkkasider. Og det sier jeg fordi jeg har prøvd begge - over lang tid i flere perioder. Dum som jeg var så prøvde jeg igjen, og igjen... sist nå møteplassen da de hadde gratishelg... nei og nei.

Det er så mange sutrete menn der, de bare klager og klager - og når de ikke får de det vil blir det enda mer klaging. Menn sier hele tiden at sutrete damer er turn off, tror dere menn at dere er noe bedre når dere sutrer??  Jeg bare spør!

nettdating funker for noen ser jeg, men for de aller fleste er det bortkasta tid og penger..

Anonymkode: a217f...936

Av erfaring, det nytter ikke om man ikke sutrer heller.... Virker helt dødt.... 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Min erfaring som kvinne på Match:

For det første bodde de uten unntak i dype innlandsskoger. Ikke var de keene på å reise ut av Innlandet, og i hvert fall ikke flytte derfra. Som urban kystkvinne var det så uaktuelt.

Og så var det de vanlige greiene med at de var for lavt utdanna og for gamle, og ingen av de greiene funker for meg.

Avslutta det kjapt og fant meg en passende kar på annen måte. 

Anonymkode: e2c77...d33

"For gammel" er jo avhengig av egen alder og preferanser... Men jeg er faktisk bra utdannet, og dannet, kan uttrykke meg med både to og tre stavelses ord, bor ved kysten og alt mulig. Men fortsatt helt dødt... Eller nesten dødt, har jo fått noe kontakt. Men det er utrolig satt gjeng på Match, virker som damene er der bare for å se på menyen og blir fornærmet når kelneren spør om de vil ha noe :D 

• Hjerte 2
Skrevet

Match.com osv er ekvivalenten av å henge på den lokale pub’en i indre billefjord for å lete etter en samlivspartner. Du finner ikke noen av kvalitet der. Og du bør antageligvis også reevaluere hva du selv har å by på om du faktisk må ty til match.com 

SÅ viktig med noen å dele huslån med kan det da umulig være at man velger noe komplett ræl. 

Og ja, man flytter til sentrale strøk. Det er lurt uansett. Velger man å bo timesvis utenfor en by med minimum 50.000 mennesker så kan man skylde på seg selv. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2023 den 13.44):

Etter ca to måneder som singel følte jeg meg klar til å utforske datingmarkedet igjen. Har både forstått og hørt at match.no skal være blant de mer seriøse dating-sidene, så tok derfor sjansen og opprettet profil der. 

Like fort som profilen ble åpnet, ble den slettet. Det virker som sveiping-kulturen er like vanlig som på Tinder. Folk tar seg ikke tid, eller ork til å lese bio (hvor jeg tydeliggjorde at jeg ønsker seriøst forhold). Og de aller fleste profilene jeg sveipet over, hadde oppgitt at de «ikke visste/såg etter å treffe nye mennesker osv». Kun et fåtall hadde oppgitt som meg at dem ønsker «en ekte historie»(forhold).

De få meldingene jeg mottok var enten meget spesielle, hvor man skjønner at personen ikke er ved sine fulle fem, eller i «jeg oppsøker kos» kategorien. 

Jeg ble såå skuffet. Kjente bare at jeg ikke orker å bruke tid på det engang. Jeg gir opp. Kanskje jeg møter noen IRL en gang, tiden vil vise..

Noen andre som har erfaring med match.no? Hvilke? 

Er det slik at majoriteten benytter datingapper som sex-apper?!

Anonymkode: 16724...80d

Du..nå skal jeg være real. Jeg tror bare at du opplever at generellt der ute, så finnes det MANGE rare folk. Det er faktisk flere rare folk, enn folk med litt klasse. ( folk med boevne, er gode og omsorgsfulle foreldre, kler seg greit, tjener greit, har en utdanning og grei jobb og som generelt bryr seg om samfunnet )  Dette er kanskje ti til tjue prosent av de du finner på match.

Resten av de du ser på match er av en ekstrem mangfold, og ALLE vil veldig veldig gjerne ha en pen, classy dame som tjener godt.

Det vil si at du vasser i tilbud fra ; drittsekker, narsisisster, egotasser og late dårlige foreldre. folk som er harry, ikke gidder å jobbe, ikke gidder eller kan/vil utdanne seg. 

Du vil så klart finne en som deg. Men det er ikke lett, for det er ikke så mange der ute som er single. Det bare tar tid og du må dessverre kysse en del frosker for å finne den rette.

Anonymkode: a4b65...616

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Match.com osv er ekvivalenten av å henge på den lokale pub’en i indre billefjord for å lete etter en samlivspartner. Du finner ikke noen av kvalitet der. Og du bør antageligvis også reevaluere hva du selv har å by på om du faktisk må ty til match.com 

SÅ viktig med noen å dele huslån med kan det da umulig være at man velger noe komplett ræl. 

Og ja, man flytter til sentrale strøk. Det er lurt uansett. Velger man å bo timesvis utenfor en by med minimum 50.000 mennesker så kan man skylde på seg selv. 

Det er ikke MATCH det er noe feil med. Det er bare at du ser ALLE SINGLE på den appen.

Ikke bare Ola som bor i Bærum og kjører tesla eller porche og har en fin jobb.

Du ser Ola som ruser seg litt i helgene, og Ola som er alkoholiker fra Nesodden som ikke helt greier å holde på en jobb og friluft Ola uten utdanning fra Lillestrøm som jobber på AKS og er gitarist på fritiden men har egentlig ikke råd til det. Han vil stinke opp fjeset ditt om dere kysser fordi han har store problemer med tannhelsa siden Tannelge er dyrt.

Og det gjelder alle appene. Alle er samme. Du finner ALLE typer Olaer der og alle vil ha de snilleste og peneste damene.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bla bla bla. Hvis du bor i indre Billefjord ja. Der er datingpoolen ganske begrenset, og du finner de samme personene både på puben, Match, og Tinder. Jeg har over lengre tid evaluert både datingtjenester, og meg selv, og jeg rangerer Match som en av de bedre. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke MATCH det er noe feil med. Det er bare at du ser ALLE SINGLE på den appen.

Ikke bare Ola som bor i Bærum og kjører tesla eller porche og har en fin jobb.

Du ser Ola som ruser seg litt i helgene, og Ola som er alkoholiker fra Nesodden som ikke helt greier å holde på en jobb og friluft Ola uten utdanning fra Lillestrøm som jobber på AKS og er gitarist på fritiden men har egentlig ikke råd til det. Han vil stinke opp fjeset ditt om dere kysser fordi han har store problemer med tannhelsa siden Tannelge er dyrt.

Og det gjelder alle appene. Alle er samme. Du finner ALLE typer Olaer der og alle vil ha de snilleste og peneste damene.

Men greia er jo at jeg kjører Porsche, har god jobb, ser normalt bra ut, kan tenke lange tanker, føre en samtale... Men de damene som er på Match gidder jo ikke engang å svare, selv ikke de "liker" meg. Helt håpløst forsøk på en løsning :) 

Og så klager alle kvinnene på KG om at "de ikke finner noen skikkelige menn på sjekke-appene"

Skrevet
Tiuren skrev (13 minutter siden):

Og så klager alle kvinnene på KG om at "de ikke finner noen skikkelige menn på sjekke-appene"

Jeg kan ikke snakke for alle andre damer da men, antageligvis blir de trigget av profilen din. Det er f.eks et stort rødt flagg for meg når menn snakker sånn om en gruppe mennesker. Jeg vil ikke ha en så negativ mann som mener at "alle kvinner er sånn." Skjønner?

Jeg har vært på massevis av dates med menn som åpenbart egentlig hater kvinner. Det kommer frem i små drypp der de sier at "men alle damer er sånn at.." "alle kvinner sier at.. " Det er utrolig giftig å date et menneske som mener sånne ting om deg, fordi man blir så påvirket av slike negative holdninger.

Sorry om jeg er frekk og jeg vet at det andre jeg har skrevet over her også er generaliserende men jeg prøver i det minste å se på et større bilde siden jeg mener at ja det finnes bra folk på de appene, og ja det finnes større mengder av kjipe folk og det er det vi damer merker når vi sier at "appene er så håpløse" 

Men man her ikke nødvendigvis drømmemannen fordi man kjører en porche og er fra Bærum, men forstår om du fikk det inntrykket fra min forrige tøysete post. Det var nok litt satt på spissen da jeg er i et litt tøysete humør i dag.

• Nyttig 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan ikke snakke for alle andre damer da men, antageligvis blir de trigget av profilen din. Det er f.eks et stort rødt flagg for meg når menn snakker sånn om en gruppe mennesker. Jeg vil ikke ha en så negativ mann som mener at "alle kvinner er sånn." Skjønner?

Jeg har vært på massevis av dates med menn som åpenbart egentlig hater kvinner. Det kommer frem i små drypp der de sier at "men alle damer er sånn at.." "alle kvinner sier at.. " Det er utrolig giftig å date et menneske som mener sånne ting om deg, fordi man blir så påvirket av slike negative holdninger.

Sorry om jeg er frekk og jeg vet at det andre jeg har skrevet over her også er generaliserende men jeg prøver i det minste å se på et større bilde siden jeg mener at ja det finnes bra folk på de appene, og ja det finnes større mengder av kjipe folk og det er det vi damer merker når vi sier at "appene er så håpløse" 

Men man her ikke nødvendigvis drømmemannen fordi man kjører en porche og er fra Bærum, men forstår om du fikk det inntrykket fra min forrige tøysete post. Det var nok litt satt på spissen da jeg er i et litt tøysete humør i dag.

Vi kan da begge tøyse litt... :)

Jeg prøvde bare å svare deg på de premisser du satte opp, selv om jeg ikke er fra Bærum. Har riktignok bodd der en liten periode men velger å tro det ikke har påvirket meg så mye. 

Det er en spennende tanke du har om hvordan profilen min, eller hvordan jeg tenker, trigger røde flagg. Men tro meg, "senser" man noe slikt av profilen min eller en kort prat med meg så er beklageligvis ikke feilen på min side. Beklageligvis da jeg da kunne jobbet med og utbedret problemet. Jeg prøvde heller ikke å si at "damer er sånn", men at jeg er forundret over hvordan dynamikken på Match er, at jeg ikke klarer å forstå damene der og hvordan man kan oppnå et minimum av kommunikasjon. 

Selvfølgelig er man ikke nødvendigvis er drømmemannen fordi om man kjører Porsche, snarere tvert imot, men jeg måtte jo nevne det når du tok opp temaet :) 

Skrevet
Tiuren skrev (5 timer siden):

Vi kan da begge tøyse litt... :)

Jeg prøvde bare å svare deg på de premisser du satte opp, selv om jeg ikke er fra Bærum. Har riktignok bodd der en liten periode men velger å tro det ikke har påvirket meg så mye. 

Det er en spennende tanke du har om hvordan profilen min, eller hvordan jeg tenker, trigger røde flagg. Men tro meg, "senser" man noe slikt av profilen min eller en kort prat med meg så er beklageligvis ikke feilen på min side. Beklageligvis da jeg da kunne jobbet med og utbedret problemet. Jeg prøvde heller ikke å si at "damer er sånn", men at jeg er forundret over hvordan dynamikken på Match er, at jeg ikke klarer å forstå damene der og hvordan man kan oppnå et minimum av kommunikasjon. 

Selvfølgelig er man ikke nødvendigvis er drømmemannen fordi om man kjører Porsche, snarere tvert imot, men jeg måtte jo nevne det når du tok opp temaet :) 

Er det noen du kan høre med hva de syns om profilen din? Om den representerer deg godt tenker jeg. 

Dette er sterotyp av meg, men hadde aldri i mitt liv gjettet at du kjører Porsche. Hadde gjettet Mitsubishi, en slags hyttebil av noe slag. Men det er fordi jeg assosierer deg med hytte og jakt når du heter tiur og har bilde av en. Ikke at det er galt med jakt, hytte eller bra med Porsche, eller at begge ikke kan forenes. Bare tenker noen ganger setter hjernen folk i bås og kan hende å utelukke noen basert på detaljer de tror ikke passer i sin egen hverdag 🤷‍♀️ Ser for meg utallige kvinner er ute etter en jakt mann da, om du er en. Det er berg på berg med menn som jakter hvor jeg bor, vi har ikke annet valg enn å være med dem om vi vil møte et mannebein 😂

Spør noen for sikkerhets skyld, kanskje du trenger nye bilder for å vise hvor flott du er foreksempel. 

Anonymkode: 4daa6...c58

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...