AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Del Skrevet 25. mars 2023 Etter ca to måneder som singel følte jeg meg klar til å utforske datingmarkedet igjen. Har både forstått og hørt at match.no skal være blant de mer seriøse dating-sidene, så tok derfor sjansen og opprettet profil der. Like fort som profilen ble åpnet, ble den slettet. Det virker som sveiping-kulturen er like vanlig som på Tinder. Folk tar seg ikke tid, eller ork til å lese bio (hvor jeg tydeliggjorde at jeg ønsker seriøst forhold). Og de aller fleste profilene jeg sveipet over, hadde oppgitt at de «ikke visste/såg etter å treffe nye mennesker osv». Kun et fåtall hadde oppgitt som meg at dem ønsker «en ekte historie»(forhold). De få meldingene jeg mottok var enten meget spesielle, hvor man skjønner at personen ikke er ved sine fulle fem, eller i «jeg oppsøker kos» kategorien. Jeg ble såå skuffet. Kjente bare at jeg ikke orker å bruke tid på det engang. Jeg gir opp. Kanskje jeg møter noen IRL en gang, tiden vil vise.. Noen andre som har erfaring med match.no? Hvilke? Er det slik at majoriteten benytter datingapper som sex-apper?! Anonymkode: 16724...80d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drk3 Skrevet 25. mars 2023 #2 Del Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Etter ca to måneder som singel følte jeg meg klar til å utforske datingmarkedet igjen. Har både forstått og hørt at match.no skal være blant de mer seriøse dating-sidene, så tok derfor sjansen og opprettet profil der. Like fort som profilen ble åpnet, ble den slettet. Det virker som sveiping-kulturen er like vanlig som på Tinder. Folk tar seg ikke tid, eller ork til å lese bio (hvor jeg tydeliggjorde at jeg ønsker seriøst forhold). Og de aller fleste profilene jeg sveipet over, hadde oppgitt at de «ikke visste/såg etter å treffe nye mennesker osv». Kun et fåtall hadde oppgitt som meg at dem ønsker «en ekte historie»(forhold). De få meldingene jeg mottok var enten meget spesielle, hvor man skjønner at personen ikke er ved sine fulle fem, eller i «jeg oppsøker kos» kategorien. Jeg ble såå skuffet. Kjente bare at jeg ikke orker å bruke tid på det engang. Jeg gir opp. Kanskje jeg møter noen IRL en gang, tiden vil vise.. Noen andre som har erfaring med match.no? Hvilke? Er det slik at majoriteten benytter datingapper som sex-apper?! Anonymkode: 16724...80d Hvor gammel er du? Og har du barn? Det er viktig å vite 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Del Skrevet 25. mars 2023 Jeg møtte mannen min der. Vi er i dag gift og har barn sammen, og vi har det fremdeles veldig fint sammen og koser oss i hverandres selskap. Men det er nå over 15 år siden vi møtte hverandre på Match, så mye kan være annerledes i dag. Anonymkode: cc498...7e0 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #4 Del Skrevet 25. mars 2023 Det er 10 år siden må da men, jeg og mannen min ble kjent via møteplassen.no Vi var ganske unge da, 18 og 20. Men skal sies at jeg (kvinne) fikk en del rare meldinger og forespørsler. Men der fikk visstnok mannen min også, men da hovedsak fra andre menn. Men vet ikke hvordan sånne nettsteder funker nå, om de kanskje er blitt «forgiftet» av sånn Tinder kultur. Anonymkode: 855c9...cd3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #5 Del Skrevet 25. mars 2023 drk3 skrev (16 minutter siden): Hvor gammel er du? Og har du barn? Det er viktig å vite Ja, jeg er i midten av trettiårene og har barn! Såg mange menn som også hadde barn der. Hvilken rolle spiller i grunn det? Anonymkode: 16724...80d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #6 Del Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er 10 år siden må da men, jeg og mannen min ble kjent via møteplassen.no Vi var ganske unge da, 18 og 20. Men skal sies at jeg (kvinne) fikk en del rare meldinger og forespørsler. Men der fikk visstnok mannen min også, men da hovedsak fra andre menn. Men vet ikke hvordan sånne nettsteder funker nå, om de kanskje er blitt «forgiftet» av sånn Tinder kultur. Anonymkode: 855c9...cd3 Jeg har vært på tinder og. Ser samme tendensene 😞 Anonymkode: 16724...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 25. mars 2023 #7 Del Skrevet 25. mars 2023 Jeg har ingen erfaring med match.no, eller nyere erfaring fra andre apper/steder, men det som kan være verdt å huske på er at førsteinntrykket nesten alltid blir dårlig. Det sitter en gjeng der som har trålt sidene opp og ned uten å finne det de leter etter, og som helt sikkert prøver seg på alt som er nytt med en gang, i håp om at det endelig skal gå. Jeg ville tro at de «bedre» henvendelsene kommer noe senere, fordi de faktisk «leter», ikke bare tenker «oi, en ny, la meg prøve!». Uansett er jeg ganske sikker på at flertallet er der for uforpliktende relasjoner, eller at de i alle fall er åpne for det også mens de leter etter noe mer seriøst. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #8 Del Skrevet 25. mars 2023 Jeg er rett over 40, det er noe av det værste rælet jeg har sett….. Aldri on jeg legger igjen en krone der! Anonymkode: 0d31a...0fe 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #9 Del Skrevet 25. mars 2023 Ananas. skrev (1 minutt siden): Jeg har ingen erfaring med match.no, eller nyere erfaring fra andre apper/steder, men det som kan være verdt å huske på er at førsteinntrykket nesten alltid blir dårlig. Det sitter en gjeng der som har trålt sidene opp og ned uten å finne det de leter etter, og som helt sikkert prøver seg på alt som er nytt med en gang, i håp om at det endelig skal gå. Jeg ville tro at de «bedre» henvendelsene kommer noe senere, fordi de faktisk «leter», ikke bare tenker «oi, en ny, la meg prøve!». Uansett er jeg ganske sikker på at flertallet er der for uforpliktende relasjoner, eller at de i alle fall er åpne for det også mens de leter etter noe mer seriøst. Ok. Du har kanskje rett i det. Synd jeg ikke gav det mer tid, men jeg fikk bare en så dårlig magefølelse på at det ikke var «riktig» plass å være. Anonymkode: 16724...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #10 Del Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er rett over 40, det er noe av det værste rælet jeg har sett….. Aldri on jeg legger igjen en krone der! Anonymkode: 0d31a...0fe Mann eller kvinne? Godt å lese det er flere 😅 er nesten som utvalget er større på Tinder da.. 🤭 Anonymkode: 16724...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #11 Del Skrevet 25. mars 2023 Æsj, hehe. Match puke. Anonymkode: 105c4...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #12 Del Skrevet 25. mars 2023 Sex-apper, finnes det slike?? Ta utgangspunkt i at alle apper og nettsteder handler om å møte folk, og at det gjerne er de samme du møter over alt. Forskjellen fra Tinder, er bare mengden informasjon i bio, og at du kan studere profilen mange ganger. Et utested blir vel ikke en sexklubb, bare for at du møtte noen, og hadde et ONS? Til evig tid vil det være dine evner til å sortere, avklare forventninger, og en god porsjon flaks, som avgjør om du møter "seriøse". Du kan ikke pålegge alle brukere av Match, å være ute etter det samme som deg. Anonymkode: 2c719...4c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 25. mars 2023 #13 Del Skrevet 25. mars 2023 Det er likt overalt. Dvs det er sikkert seriøse menn der og, de er bare vanskelig å finne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #14 Del Skrevet 26. mars 2023 Trodde alle visste at match.com er en søppel-side? Anonymkode: caa2b...57d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #15 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trodde alle visste at match.com er en søppel-side? Anonymkode: caa2b...57d Tja? Først må du begrunne påstanden din, og så må du si hvem "alle" er, og om det har gått ut varsel til samtlige? Jeg har hatt en periode på Match, og forsåvidt sammenlignet med de andre større datingtjenestene. Jeg finner den på høyde med det beste. Anonymkode: 2c719...4c1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #16 Del Skrevet 26. mars 2023 Ikke undervurder Tinder. Jeg møtte samboeren min der og det var full klaff fra første møtet. Gikk på date med 3 andre før han, som forsåvidt var hyggelige de også men ikke riktig kjemi osv. Du må bare luke ut de som er useriøse med riktige spørsmål Feks. Anonymkode: 5e30d...82a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #17 Del Skrevet 26. mars 2023 On 3/25/2023 at 2:04 PM, AnonymBruker said: Ja, jeg er i midten av trettiårene og har barn! Såg mange menn som også hadde barn der. Hvilken rolle spiller i grunn det? Anonymkode: 16724...80d Spiller ikke no rolle for deg sikkert, men mange vil ikke være en vandrende lommebok og fø opp andre sine barn 😝 Ellers takk. De fleste orker ikke bagasje. Anonymkode: 341e0...bba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #18 Del Skrevet 26. mars 2023 Det er faktisk mulig å finne en partner uten å bruke internett. Det er ikke mange år siden kontaktannonser ble sett på som ganske patetisk. Datingplattformer vil aldri legge til rette for at du skal finne deg kjæreste. De tjener penger på at du leter og leter, og er rigget deretter. Anonymkode: a7e1a...1f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #19 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er faktisk mulig å finne en partner uten å bruke internett. Det er ikke mange år siden kontaktannonser ble sett på som ganske patetisk. Datingplattformer vil aldri legge til rette for at du skal finne deg kjæreste. De tjener penger på at du leter og leter, og er rigget deretter. Anonymkode: a7e1a...1f8 Det er faktisk mulig, men for mange av oss, som har et relativt lite nettverk, og sosiale flater, er det temmelig tregt. Det er jo heller ikke sånn at vi sier fra oss muligheten til å treffe noen på organisk vis, men begge deler, takk. De tjener penger på å holde på folk en stund, men samtidig finnes det ikke bedre reklame enn suksesshistorier. Folk trekker dit andre har møtt noen, enten det er Match, eller studentkroa. Anonymkode: 2c719...4c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #20 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er faktisk mulig å finne en partner uten å bruke internett. Det er ikke mange år siden kontaktannonser ble sett på som ganske patetisk. Datingplattformer vil aldri legge til rette for at du skal finne deg kjæreste. De tjener penger på at du leter og leter, og er rigget deretter. Anonymkode: a7e1a...1f8 Jeg fant både eksmannen og min nåværende mann på nett. Når man har barn, og ikke farter rundt med masse venninner, på byen osv, er det temmelig begrenset med steder der man kan møte noen. Ta for eksempel min situasjon - hvis jeg var singel nå og KUN baserte meg på fysiske sosiale arenaer for å finne noen, ville jeg rett og slett ha forblitt alene og sexløs: * På jobben er de eneste to single mennene over 60 år, og selvfølgelig totalt uinteressante for min del * Det er svinkleint å sjekke opp fedre på idretten til barna. De fleste av dem også er samboere eller gift, eventuelt akkurat avsluttet et forhold. * Den ene hobbyen jeg driver med, er kvinnedominert hobby. * Jeg drikker ikke alkohol, og går ikke på byen. * De fleste av mine venninner er i forhold. * Jeg har ganske lite nettverk, så å bli "spleiset" med bror av en venn av en venn eller noe, er urealistisk. Jeg tror at min situasjon er ganske typisk for mange i dag. Anonymkode: 3ce64...dc3 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå