AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Du som blir forbannet når din partner åpner seg om sine fantasier og seksualitet. Hva er det egentlig som ligger bak dine reaksjoner? Skam over egne lyster, Usikkerhet eller noe annet? Anonymkode: 7386f...428 2
Hjelpsom Skrevet 25. mars 2023 #2 Skrevet 25. mars 2023 Ja, dette er rart. Fantasier er fantasier og det er ikke alltid man vil oppleve det i virkeligheten, det er bare ofte tanker som man kan kose seg med for tenning og lyst. Og åpner en partner seg om slikt bør man respektere at de gir en slik tillit, ikke trykke det ned, bli forbannet eller le av det. For mange kan negative reaksjoner være på grunn av skam og oppdragelse og/eller religiøse "verdier". Så i stedet for å sette pris på at partner stoler på en, så reagerer de motsatt. 1
Andro Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 Det inngir ikke akkurat noen lyst til å dele mer av det intime med den partneren i alle fall, om de ikke kan ta imot slike betroelser på en sindig måte. Jeg pleier å avklare mine lyster og preferanser ganske tidlig, i alle fall før jeg definerer noe som et forhold. Det må være en match der. Om noen vegrer seg der, så er de ikke partnermateriale. Det finnes lyster og fantasier som jeg synes er motbydelige, og aldri ville blitt involvert i å teste ut, men man kan si fra på en god måte. Jeg vet ikke hvorfor jeg skulle blitt forbanna over andres seksualitet, med mindre det dreide seg om overgrep. Jeg føler at jeg er en slags ekstremsportutøver på seksualitet selv, og at jeg må ha stor raushet for hva andre deler. 3
Jdz Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 Det kommer jo litt an på hva slags fantasier det er snakk om da. Jeg tipper at det i en del tilfeller handler om sjalusi. En ganske vanlig fantasi blant både kvinner og menn er jo sex hvor en ekstra person er involvert og jeg kan for så vidt forstå at dette kan føre til sjalusi og usikkerhet. Personlig mener jeg at det bør være takhøyde for å snakke om det også, uten at man nødvendigvis trenger å gjøre disse fantasiene til virkelighet om det ikke er en fantasi man deler. Ellers er det nok ikke uvanlig, spesielt i lange forhold, at man kan han fantasier om andre enn partner. Det er ikke nødvendigvis noe galt i det, men akkurat det behøver man kanskje ikke fortelle partneren sin om. For min del er det meste greit å fantasere og snakke om, men om partner hadde fantasier som omhandlet overgrep, dyr eller barn for eksempel, ja da jeg nok reagert. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #5 Skrevet 25. mars 2023 Det kommer jo helt an på hva det er. For eksempel er det helt naturlig å bli forbannet om det kommer frem at partneren egentlig har et giftig kvinnesyn og tenner på å slå damer eller se damer kaste opp eller lide seg gjennom anal og deepthroathing og andre ting som skader Om fetisjen er å lukte på sokker tviler jeg på at noen hadde blitt forbannet Anonymkode: f2481...756 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #6 Skrevet 25. mars 2023 jeg er hetero, om min partner hadde kommet frem og sagt at han var bifil, hadde jeg fått avsmak. jeg dater kun hetero menn, ikke noe midt i mellom Anonymkode: 9c98f...9a1 1
Hjelpsom Skrevet 25. mars 2023 #7 Skrevet 25. mars 2023 47 minutter siden, AnonymBruker said: jeg er hetero, om min partner hadde kommet frem og sagt at han var bifil, hadde jeg fått avsmak. jeg dater kun hetero menn, ikke noe midt i mellom Anonymkode: 9c98f...9a1 Gjør det noe da?🤔 Han har jo valgt deg og ikke en mann... Jeg mener, av det store utvalget han har som bifil, så har han da valgt akkurat deg. Da er du jo heldigere en de fleste 🤗 1 3
Fremmed fugl Skrevet 25. mars 2023 #8 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du som blir forbannet når din partner åpner seg om sine fantasier og seksualitet. Hva er det egentlig som ligger bak dine reaksjoner? Skam over egne lyster, Usikkerhet eller noe annet? Anonymkode: 7386f...428 Er dette vanlig, og tror vi at dem som blir forbannet over slikt vil svare? Hvis noen man har bundet seg til og investert mye i... en god stund inn i forholdet begynner å fortelle om "spesielle" ønsker, krav, forventninger... så kan jeg skjønne at man kan bli skuffet eller til og med forbannet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå