AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Jeg driver å tenker på en ting. Da jeg var med en veldig kontrollerende mann og ble gravid så spurte han meg om jeg trodde det var mange menn som gjemte angrepille i maten til dama. Jeg tok ikke innover meg hvor rart det spørsmålet var så jeg tror jeg bare sa nei og lo det vekk men han spurte til og med om det bare var å gå på apoteket å kjøpe det. I uke 3 spontanaborterte jeg. Hadde nettopp vært hos privat gynekolog som anslo jeg var i uke tre fordi de akuratt kunne se begynnelsen av fosteret på UL. Blodprøver ble tatt og to dager senere ringte de å sa alt så bra ut på blodprøven, men da hadde jeg spontanabortert dagen før altså dagen etter jeg var hos gynekolog . Jeg vet at angrepille skal fungere på den måten at det utsetter eggløsning så man ikke blir gravid men er det noen mulighet for at angrepille eller noe annet medikament kan medvirke til abort når man er så tidlig i svangerskapet? Føler meg dum som spør men den mannen var gal, kontrollerende, voldelig, han gjorde veldig mye lignende ting mot meg og hadde lett kunnet funnet på å gjøre noe sånt. Når jeg nå får flashbacks til at han spurte meg om dette med angrepille så gikk det plutselig opp for meg at det kan ha vært en grunn for at han spurte... Hmmm? Anonymkode: 005cb...c45 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #2 Skrevet 25. mars 2023 Hvis mannen var gal, voldelig og kontrollerende hadde jeg vært meeeeeeeget glad for at det endte slik det gjorde og ikke ble noe barn. Vær takknemmelig! Anonymkode: 9f2db...d75 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 Nei angrepille vil ikke føre til abort. Anonymkode: 287ac...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 Du kan ikke ha vært i uke 3 hvis det var synlig på ul. Og angrepille fungerer ikke som en abortpille. Ellers ville jo alle brukt det til det. Den fungerer kun kort tid etter samleie Spontanabort er vanlig... Anonymkode: b1bdc...3d8 8 1
Topsi Skrevet 25. mars 2023 #5 Skrevet 25. mars 2023 (endret) Angrepille fører ikke til abort, som andre sier er spontanabort vanlig. Men, og det er lite sannsynlig, har det skjedd at far har puttet abortpille i mors mat. Men sjeldent. Endret 25. mars 2023 av Topsi
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #6 Skrevet 25. mars 2023 Angrepille fører ikke til abort. Det er ikke slik den fungerer. Men statistisk så tror jeg det er rundt 25% sjanse for abort før uke 4. Det er ganske mye som kan gå galt i disse tidlige ukene. Og det er mange feil som rett og slett ikke er forenelig med liv. MEN når det er sagt. Gud om jeg ser 🚩🚩🚩🚩 Hvem i allverden gjemmer angrepille i maten til andre 😳 forstår han hvilke bivirkning slike piller kan ha for en kvinne. Ikke minst kan man være allergisk mot virkestoffet i de, å få allergisk reaksjon på det. Om noen en gang kan ha tanken om å gjemme medikamenter i maten til noen på en slik måte, så er det et så stort rødt flagg for meg at jeg hadde ikke taklet å fortsette med noen form for forhold. Anonymkode: 5461c...3d9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #7 Skrevet 25. mars 2023 I uke 3 er det fortsatt en blastocyst, det går jo ikke å se noe "begynnende foster", det er vel strengt tatt nesten bare mulig å se at det er en fostersekk der, men ikke om det er en frisk graviditet på gang. Det burde jo gynekolog forklart deg også, at det ikke er noen garantier ennå. Høres veldig merkelig ut for meg å gå til UL i den perioden de fleste bare såvidt kan se en strek/begynner å mistenke at de kanskje kan være gravide. Men uansett som andre her sier, angrepillen er nok ikke grunnen til dette. Anonymkode: df1a8...5af 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #8 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvis mannen var gal, voldelig og kontrollerende hadde jeg vært meeeeeeeget glad for at det endte slik det gjorde og ikke ble noe barn. Vær takknemmelig! Anonymkode: 9f2db...d75 Det er jeg selvfølgelig! Jeg kom meg ut av forholdet et år senere og er veldig glad det ikke ble noe barn! Det var han som overbeviste meg til å beholde og se positivt på det, men i ettertid ser jeg at det er så mange ting han gjorde og sa som er så mistenkelig og rart Anonymkode: 005cb...c45 1
frøkna Skrevet 25. mars 2023 #9 Skrevet 25. mars 2023 Selvom en angrepille ikke vil føre til spontanabort så skjønner jeg godt du tenker som du gjør. Kan godt være han gjemte noe i maten din i håp om å fremprovosere en spontanabort. Godt du kom deg vekk! 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #10 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): I uke 3 er det fortsatt en blastocyst, det går jo ikke å se noe "begynnende foster", det er vel strengt tatt nesten bare mulig å se at det er en fostersekk der, men ikke om det er en frisk graviditet på gang. Det burde jo gynekolog forklart deg også, at det ikke er noen garantier ennå. Høres veldig merkelig ut for meg å gå til UL i den perioden de fleste bare såvidt kan se en strek/begynner å mistenke at de kanskje kan være gravide. Men uansett som andre her sier, angrepillen er nok ikke grunnen til dette. Anonymkode: df1a8...5af Dette er syv år siden nå og jeg mener det var uke tre gynekologen sa. Jeg bestilte time privat med en gang jeg fikk positiv test og gynekologen sa at det var for tidlig til å kunne se ordentlig men at han så at en viss prikk på UL var fosteret. Han selvfølgelig ikke at det var garantert at svangerskapet ville gå bra, men sendte meg på Fürst for blodprøver og kunne informere meg om at hcg nivåene så bra ut så langt. Til tross for at jeg dagen etter blodprøve spontanaborterte. Jeg vet det høres helt hull i hodet ut å mistenke eksen for å ha puttet angrepille i maten, men det er så rar ting at han spurte om det gikk og hvor man fikk kjøpt pille, og at hcg nivåene var normale dagen før og plutselig spontanabort uten indikasjon på hcg Anonymkode: 005cb...c45
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #11 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er syv år siden nå og jeg mener det var uke tre gynekologen sa. Jeg bestilte time privat med en gang jeg fikk positiv test og gynekologen sa at det var for tidlig til å kunne se ordentlig men at han så at en viss prikk på UL var fosteret. Han selvfølgelig ikke at det var garantert at svangerskapet ville gå bra, men sendte meg på Fürst for blodprøver og kunne informere meg om at hcg nivåene så bra ut så langt. Til tross for at jeg dagen etter blodprøve spontanaborterte. Jeg vet det høres helt hull i hodet ut å mistenke eksen for å ha puttet angrepille i maten, men det er så rar ting at han spurte om det gikk og hvor man fikk kjøpt pille, og at hcg nivåene var normale dagen før og plutselig spontanabort uten indikasjon på hcg Anonymkode: 005cb...c45 Vil tro gynekologen mente at det var 3 uker siden befruktning, altså uke 5. Opplevde også dette på en tidlig ultralyd, var visstnok mere vanlig før i tiden å omtale svangerskapslengden slik. Anonymkode: 8fef8...a64 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #12 Skrevet 25. mars 2023 Angrepille kan ikke føre til abort. En angrepille virker med å avbryte syklusen før eggløsningen har skjedd. Så om egget er sluppet er det for sent med angrepille. Anonymkode: d0bef...1cb
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #13 Skrevet 25. mars 2023 Som andre skriver; angrepille fører ikke til abort. Men du bør jo uansett bare være glad fir at du ikke fikk barn med han, om han er så ille som du beskriver. Anonymkode: c8e02...631
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå