Gå til innhold

Dårlig holdning overfor familieterapeuter og sexologer på KG

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier. 

Jeg merker det er generelt dårlig holdning overfor familieterapeuter og sexologer på KG samliv — og dette har jeg inntrykk er kvinner i majoritet. Hva er grunnen for det, tro?

Anonymkode: 680d6...33e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg ikke sett. Kan du vise til noen nye tråder om dette? 

Anonymkode: b5208...fd2

• Liker 2
Skrevet

Jeg har heller aldri sett noe innhold om dette

Skrevet

Mange som ikke liker at terapeutene ikke tar parti. Mange bruker det for å få bekreftelse av en tredjepart. Veldig primitivt. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det har jeg ikke sett. Kan du vise til noen nye tråder om dette? 

Anonymkode: b5208...fd2

Veldig mange kvinner som er enige me ts. 

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (17 minutter siden):

Mange som ikke liker at terapeutene ikke tar parti. Mange bruker det for å få bekreftelse av en tredjepart. Veldig primitivt. 

Det er mitt inntrykk også. 

ts. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde litt samme følelse i parterapi. At det er en slags standard at de ikke må ta parti, og at dette lett kan vippe over i at det bare blir svada og snakking rundt grøten. I vårt tilfelle var partner utro. Vi hadde våre greier, men det var ikke en sånn type situasjon at vi hadde det dårlig og han søkte andre kvinner ut av desperasjon. Han er bare sånn. Må tydeligvis ha bekreftelse fra yngre damer. Det var notorisk, mye løgner, og han ble ikke nektet sex hjemme. Likevel følte jeg at terapeuten aldri kom til noe oppgjør. Bare hva føler du og hva tenker du og hvorfor har du denne trangen osv. Viktig nok å analysere dette, men jeg savnet noen konkrete tiltak. Hva skulle HAN  gjøre for å fortjene min tillit? Føltes som at jeg bare skulle forstå og forstå. Jeg forstår at vi også måtte dykke ned i bakgrunn og at også jeg måtte se på meg selv og hvordan jeg oppførte meg. Men det var liksom ikke noe mer hans skyld, selv om han gjorde fæle ting mot meg uten særlig foranledning og grunn. Jeg tolket dette som at terapeuten hadde lært å ikke ta parti og derfor bare gikk rundt grøten. Jeg antar at terapeuter som ikke er så gode kanskje havner i denne fella, og at mange har opplevd det når de søker hjelp etter utroskap. Det skal jo ikke mye til for å kalle seg parterapeut...

Anonymkode: e6d57...889

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Min exmann hadde lagt seg etter kvinner i åresvis for å få oppmerksomhet, til tross for masse sex og oppmerksomhet her hjemme.

Feks hytteturer med damer, overnatting med damer her hjemme når jeg var bortreist på jobb, hadde veninner jeg aldri hadde hørt om eller møtt osv.

Etter 10 år oppdaget jeg ved å lese messenger meldinger at han hadde knullet veninnen sin både her hjemme og på hotell KUN for sex.

Vi endte hos parterapeut og hun satt bare å pjattet.

I timen hos henne la han alle kortene på bordet og fortalte at han hadde vært utro gjennom nesten hele forholdet vårt, og at det jeg hadde oppdaget bare var toppen av isfjellet.

Jeg husker jeg fikk sjokk og kastet opp i søppelbøtten inne på hennes kontor.

Det eneste jeg ønsket at hun skulle si var at det var grusomt det han hadde gjort, men det gjorde hun ikke.

Hun henvendte seg til meg og spurte hva jeg tenkte nå...😑

Hun sa ingenting til det han fortalte.

Anonymkode: 2f580...d37

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Min exmann hadde lagt seg etter kvinner i åresvis for å få oppmerksomhet, til tross for masse sex og oppmerksomhet her hjemme.

Feks hytteturer med damer, overnatting med damer her hjemme når jeg var bortreist på jobb, hadde veninner jeg aldri hadde hørt om eller møtt osv.

Etter 10 år oppdaget jeg ved å lese messenger meldinger at han hadde knullet veninnen sin både her hjemme og på hotell KUN for sex.

Vi endte hos parterapeut og hun satt bare å pjattet.

I timen hos henne la han alle kortene på bordet og fortalte at han hadde vært utro gjennom nesten hele forholdet vårt, og at det jeg hadde oppdaget bare var toppen av isfjellet.

Jeg husker jeg fikk sjokk og kastet opp i søppelbøtten inne på hennes kontor.

Det eneste jeg ønsket at hun skulle si var at det var grusomt det han hadde gjort, men det gjorde hun ikke.

Hun henvendte seg til meg og spurte hva jeg tenkte nå...😑

Hun sa ingenting til det han fortalte.

Du sier hun bare pjattet med dere, men resultatet av det var jo at du fikk opplevd hans fulle ærlighet. Så det virket åpenbart godt på ham, siden han åpnet seg sånn. 

Hun kunne nok se at du syntes det var fælt og sjokkerende å høre, men ville du skulle sette ord på det du følte selv da du skjønte omfanget av utroskapen hans, istedenfor å legge ord i munnen på deg.

Anonymkode: 55f7a...e17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

skal jo ikke mye til for å kalle seg parterapeut...

Anonymkode: e6d57...889

Nei, det kreves faktisk ingen spesielle kvalifikasjoner. Hvem som helst kan kalle seg det. 🙄

Anonymkode: 7a74c...6ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som tittelen sier. 

Jeg merker det er generelt dårlig holdning overfor familieterapeuter og sexologer på KG samliv 

Jeg har aldri jobbet som familieterapeut annet en som en del av behandling i psykiatrien og noe MST arbeid.

Jeg har derimot utdanning i sexologi og jobbet med diverse innen feltet. Har aldri merket noe til disse tingene ute ved klinisk arbeid. Men nå syntes ikke jeg KG på noen måte gjenspeiler «den virkelige» verden. Her inne opplever jeg at ting er veldig «tilspisset» og til tider fremstår oppkonstruert og med en veldig sort/hvitt tenking  sammenlignet med faktiske tilfeller man møter.

Anonymkode: 7d888...58d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får inntrykk av at noen (ikke alle) kvinner helst bare vil at familieterapeuten skal bekrefte at mannen er teit og har all skyld. Og blir særdeles snurt om terapeuten ikke gjør dette.

Jeg er kvinne selv, forøvrig.

Anonymkode: a25a4...178

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du sier hun bare pjattet med dere, men resultatet av det var jo at du fikk opplevd hans fulle ærlighet. Så det virket åpenbart godt på ham, siden han åpnet seg sånn. 

Hun kunne nok se at du syntes det var fælt og sjokkerende å høre, men ville du skulle sette ord på det du følte selv da du skjønte omfanget av utroskapen hans, istedenfor å legge ord i munnen på deg.

Hun sa ingenting for at han skulle åpne seg, det var jeg som spurte om han hadde svart meg ærlig alle de gangene jeg hadde spurt han om han var utro i løpet av vårt forhold.

Da la han kortene på bordet mens hun var stille og sa ikke noe.

Sikkert forskjell på terapeuter men hun vi var hos var som en forsiktig liten mus.

Min exmann sa også at hadde syntes hun var veldig forsiktig.

• Liker 1
Gjest Refreng
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde vært bedre å spørre mannen hva han følte når han så hva som skjedde

AnonymBruker
Skrevet
Refreng skrev (6 minutter siden):

Hadde vært bedre å spørre mannen hva han følte når han så hva som skjedde

Hun spurte ikke han om noe som helst etterpå.

Skrevet

Den familieterapauten jeg og ekskona var hos for ca 14 år siden virket ikke som han jattet med. Vi fikk begge "gjennomgå" og om ikke kritikk, så "forklaringer" på hvorfor den andre parten gjorde sånn og sånn og sa ting osv. Han fikk oss til å forstå hverandre og tankemønster. Vi fikk mulighet til å prate i trygge rammer, der ting ikke ble for tilspisset og "uggent". Han hadde også alenesamtaler med oss hver for seg, der vi begge følte vi kunne si mere uten å bli motsakt eller være redd for å såre partner, og så tok han disse tingene opp med oss i fellesmøter der han på en måte "holdt" med begge parter og forklarte hver av oss "hvorfor" partner reagerte på de forskjellige måtene. Vi lærte oss dermed å prate med hverandre etter hvert.

Tror vi avsluttet samtaler med familieterapauten for tidlig, eller vi skulle kanskje ha tatt opp samtaler med familietrapaut ved senere anledning, for i noen år etter vi hadde vært til familieterapauten så fungerte ting bedre og vi kommuniserte bedre. 

Det er klart at det er forskjeller på familieterapauter og noen har negative erfaringer, sånn vil det alltid være. Man kan ikke tro at man skal gå ditt å få "bekreftet" at det er "du" som har rett i alt. Det er ofte flere sider i problemer som oppstår i et samliv. Det er heller ikke alle par som kan hjelpes heller.

AnonymBruker
Skrevet
Useless skrev (20 minutter siden):

Den familieterapauten jeg og ekskona var hos for ca 14 år siden virket ikke som han jattet med. Vi fikk begge "gjennomgå" og om ikke kritikk, så "forklaringer" på hvorfor den andre parten gjorde sånn og sånn og sa ting osv. Han fikk oss til å forstå hverandre og tankemønster. Vi fikk mulighet til å prate i trygge rammer, der ting ikke ble for tilspisset og "uggent". Han hadde også alenesamtaler med oss hver for seg, der vi begge følte vi kunne si mere uten å bli motsakt eller være redd for å såre partner, og så tok han disse tingene opp med oss i fellesmøter der han på en måte "holdt" med begge parter og forklarte hver av oss "hvorfor" partner reagerte på de forskjellige måtene. Vi lærte oss dermed å prate med hverandre etter hvert.

Tror vi avsluttet samtaler med familieterapauten for tidlig, eller vi skulle kanskje ha tatt opp samtaler med familietrapaut ved senere anledning, for i noen år etter vi hadde vært til familieterapauten så fungerte ting bedre og vi kommuniserte bedre. 

Det er klart at det er forskjeller på familieterapauter og noen har negative erfaringer, sånn vil det alltid være. Man kan ikke tro at man skal gå ditt å få "bekreftet" at det er "du" som har rett i alt. Det er ofte flere sider i problemer som oppstår i et samliv. Det er heller ikke alle par som kan hjelpes heller.

Det høres iallfall ut som om deres familieterapeut hadde mer guts enn den forsiktig musen vi var hos.

Etter at min eksmann hadde fortalt at han i 10 år hadde lagt seg etter andre damer, hadde sendt masse seksuelle / flørtemeldinger, hadde vært på hyttetur med andre damer, hadde tatt med seg andre damer hjem til oss på overnatting, hadde til og med fått barna våre til å lyve til meg om hvilke damer som hadde vært på besøk, og at han til slutt fortalte at han hadde k****** sin venninne bare fordi han var så jævlig kåt, selv om jeg og han hadde sex omtrent daglig og at han hadde planlagt utroskap og hatt sex med andre damer uten å bruke kondom, selv da sa ikke terapeuten et kvekk men bare spurte meg hva jeg følte.🤮

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun sa ingenting for at han skulle åpne seg, det var jeg som spurte om han hadde svart meg ærlig alle de gangene jeg hadde spurt han om han var utro i løpet av vårt forhold.

Da la han kortene på bordet mens hun var stille og sa ikke noe.

Sikkert forskjell på terapeuter men hun vi var hos var som en forsiktig liten mus.

Min exmann sa også at hadde syntes hun var veldig forsiktig.

Hvis begge syntes terapeuten var teit, og noe nytt skjedde i timen har hun gjort noe riktig. Poenget er jo ikke at dere skal like henne, men prate sammen. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...