AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Jeg er sammen med en fyr, vært sammen i 3 år. Forholdet vårt har aldri vært normalt, da han er i en konflikt med sin eks. Og jeg er metta på konflikter og alt styret det medfører. Hadde en samtale med han for et par dager siden og igjen i går. Prøver å forklare at mine følelser har kjølnet og at dette ikke lenger fungerer for meg. Han begynner da å stille masse spørsmål, samtidig som han kaster mye negativt i min retning, og avslutter med noe jeg tydeligvis gjør bra i han sine øyne. Han innrømmer også at han har filmet meg i skjul et par ganger i intime situasjoner og sjokket er mildt sagt stort. Jeg fikk også tilsendt noe på mail som han mener jeg må besvare, der det også kommer frem mye negativt om meg og ting jeg ikke var klar over. Jeg føler meg uvel, og kjenner at jeg egentlig ikke kjenner fyren i det hele tatt. Føler jeg overreagerer, men er sjokkert og skremt. Forstår dette ikke er sunt, og fyren tar ikke et nei for et nei. Virker det som. Kjenner jeg trenger noen tips og råd her. Anonymkode: f71e8...c55 2
Hmmmmmm Skrevet 25. mars 2023 #2 Skrevet 25. mars 2023 Hmmm, kanskje derfor han har mange konflikter med eks. Han har sikkert tegnet et bilde av seg selv til deg som en uskyldig part, men det er sjeldent sånn. Hvis dere ikke bor sammen, så hadde jeg ignorert han. Drit i mailer, ikke svar han på noe. 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 Bor dere sammen? Avhengig av hvem som står på leiekontrakt/leiekontrakt pakk tingene mens han er borte og dra selv om han eier eller sett ut tingene hans om du eier. Du har egentlig slått opp face to face allerede, bare at det ikke er han som tar nei for et nei og respekterer grensene dine. Det gjør han jo ikke ellers heller når han filmer deg i skjul i intime settinger, noe som er ulovlig. Og nå når du har sagt du vil ut så sender han deg en mail hvor han forsøker å bryte ned selvbildet ditt. Det han driver med er psykisk vold og kontroll og det nytter ikke å komme seg ut ved en prat der man begge blir enige, du må bare dra. Han trenger ikke mer forklaring, han vet hva han har gjort. Hadde jeg vært deg hadde jeg sørget for å ikke gi han flere forvarsler på at det faktisk er et brudd, men lokket han inn i en felle der vi snakket om filmingen han har gjort og du tar opptak av samtalen i skjul så du har på bånd at han innrømmer det og hvor du får vite hvor de klippene er lagret. Si tydelig på båndet at han må slette det og aldri spre det og at det ble filmet uten ditt samtykke. Om det noen gang i fremtiden er klipp som havner på avveie så har du det på bånd at det er han som har gjort det mot din vilje og du kan velge å anmelde han for det når du har kommet deg vekk. Etter du har kommet deg vekk så ikke svar på telefon eller mail eller sms, han vil prøve alle teknikker for å få deg tilbake. Lovebombing, nedrakking, tomme løfter, kanskje trusler. Allier deg med gode venner og vær mye rundt andre de første månedene så du ikke føler deg så ensom og blir fristet til å holde kontakt med han, for da er det gjort, da er du dratt inn i det igjen Anonymkode: 7b2ab...f77 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 TS her. Vi er dessverre samboere i en ugunstig bosituasjon. Jeg har ordnet meg ny plass å bo et godt stykke unna. Så hadde jeg kunne ignorert fyren, så hadde jeg gjort det. Vet han ikke er en uskyldig part, og vet om hans tidligere turbulente forhold med eksen. Men han har fremstilt seg som en annen enn den fyren jeg ser nå. Anonymkode: f71e8...c55
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #5 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS her. Vi er dessverre samboere i en ugunstig bosituasjon. Jeg har ordnet meg ny plass å bo et godt stykke unna. Så hadde jeg kunne ignorert fyren, så hadde jeg gjort det. Vet han ikke er en uskyldig part, og vet om hans tidligere turbulente forhold med eksen. Men han har fremstilt seg som en annen enn den fyren jeg ser nå. Anonymkode: f71e8...c55 Flott at du har ordnet deg et nytt sted! Da hadde jeg fått hjelp til å ta hele flyttelasset på én gang av noen venner, dratt mens han var på jobb eller hos kompiser og lagt igjen en lapp om at du har prøvd å gjøre det slutt lenge og siden han ikke respekterer grensene dine måtte det skje på denne måten, be om fred og at han ikke tar kontakt. Husk å få innrømmelse om den ulovlige filmingen på båndopptak først og ta bilde av brevet du legger igjen hvor du ber han ikke ta kontakt, tilfelle han begynner å trakassere og true deg. Jeg ble truet med spredning av nakenbilder når jeg gjorde det slutt med eksen min. Anonymkode: 7b2ab...f77 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #6 Skrevet 25. mars 2023 TS: Flyttelasset er noe spredd og et par plasser kommer jeg ikke til uten nøkkelen hans. Men jeg skal uten tvil be om håndsrekning fra familie og venner rett før overtakelse av ny plass. Det kan kanskje minske turbulensen noe. Å ting kan gå raskere enn om jeg gjør det alene. Han sa han kunne slette det han hadde filmet, men jeg vet ikke helt om jeg tror det. Jeg ser som sagt en ny side av det jeg trodde var drømmemannen, og jeg syns det er skremmende. Varsellampene går og han har uten tvil noen likheter med sin eks. Anonymkode: f71e8...c55 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #7 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): TS: Flyttelasset er noe spredd og et par plasser kommer jeg ikke til uten nøkkelen hans. Men jeg skal uten tvil be om håndsrekning fra familie og venner rett før overtakelse av ny plass. Det kan kanskje minske turbulensen noe. Å ting kan gå raskere enn om jeg gjør det alene. Han sa han kunne slette det han hadde filmet, men jeg vet ikke helt om jeg tror det. Jeg ser som sagt en ny side av det jeg trodde var drømmemannen, og jeg syns det er skremmende. Varsellampene går og han har uten tvil noen likheter med sin eks. Anonymkode: f71e8...c55 Ja det er veldig skremmende, jeg er glad for at du ser varsellampene og forstår at du må vekk fra denne mannen. Sånne menn blir bare værre med tiden og til slutt står du der nedbrutt og fullstendig kontrollert og underkuet av han, redd for at ting som intime opptak kan brukes mot deg om du ytrer noe som helst selvrespekt. Kom deg vekk før du sitter for dypt inn i det! Anonymkode: 7b2ab...f77 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #8 Skrevet 25. mars 2023 TS her. Jeg har en følelse at jeg er med en godt forkledd narcissist. Og det er en utrolig ekkel følelse. Måten han motarbeider at det er slutt og det faktum at han kontrollerer når jeg ikke er med han. Har vært en del andre varsellamper som jeg ikke trodde var det, til jeg nå ser annerledes på det. Forholdet er ikke liv laga og det kan ikke tvinges til å fungere, noe jeg oppfatter at han vil uavhengig av hva jeg tenker og føler. Det er barn involvert og det er hans barn fra tidligere forhold. Noe som også kommer fram i det han skriver, der han mener at jeg skyver ungene unna, samtidig som at jeg er glad i dem. Men jeg gjør jo dette fordi forholdet er som det er. Anonymkode: f71e8...c55
Andro Skrevet 25. mars 2023 #9 Skrevet 25. mars 2023 Filmet deg i skjul? Det er et overgrep, og du kan anmelde det. 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #10 Skrevet 25. mars 2023 Ja, jeg ble filmet uten samtykke og fikk ikke vite det før i går. Noe som får meg til å tenke på hva annet denne mannen er i stand til. Anonymkode: f71e8...c55 2
NiceOrNothing Skrevet 25. mars 2023 #11 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Vi er dessverre samboere i en ugunstig bosituasjon. Jeg har ordnet meg ny plass å bo et godt stykke unna. Så hadde jeg kunne ignorert fyren, så hadde jeg gjort det. Vet han ikke er en uskyldig part, og vet om hans tidligere turbulente forhold med eksen. Men han har fremstilt seg som en annen enn den fyren jeg ser nå. Anonymkode: f71e8...c55 Kom deg vekk så fort du kan , blokker å skaff deg et kontaktforbud . Hvorfor gidder folk bruke tid på folk i konflikter med åpenbare personlighetsbrister ?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #12 Skrevet 25. mars 2023 TS her @NiceOrNothing Han hadde ikke disse åpenbare personlighetsbristene godt synlige før i går. Noen varsellamper har det alltid vært, men i går gikk alle av samtidig. Jeg prøver nå å holde meg samlet til jeg kan få ordnet slik at jeg får henta tingene mine og kommer meg vekk. For jeg er fullt inneforstått med at dette ikke er bra for meg. Og slettes ingen drømmesituasjon. Boplass er ordnet, overtakelse er litt lenger frem i tid enn ønska, men jeg skal ut av dette før det eskalerer og blir verre. Anonymkode: f71e8...c55
NiceOrNothing Skrevet 25. mars 2023 #13 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her @NiceOrNothing Han hadde ikke disse åpenbare personlighetsbristene godt synlige før i går. Noen varsellamper har det alltid vært, men i går gikk alle av samtidig. Jeg prøver nå å holde meg samlet til jeg kan få ordnet slik at jeg får henta tingene mine og kommer meg vekk. For jeg er fullt inneforstått med at dette ikke er bra for meg. Og slettes ingen drømmesituasjon. Boplass er ordnet, overtakelse er litt lenger frem i tid enn ønska, men jeg skal ut av dette før det eskalerer og blir verre. Anonymkode: f71e8...c55 Du må komme deg i trygghet snarest . Bo med venner / bekjente eller en liten periode på krisesenter . Bli utilgjengelig for han . Å anmeld den intimfilmingen når du er utenfor hans kontroll . Han høres både manipulerende og grenseløs ut . En dag til med han , er en wasted on crap 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #14 Skrevet 25. mars 2023 Flott at du har bestemt deg for å komme deg bort fra ham! At du står opp for deg selv❤️ Det lyser narsissisme lang vei etter det du forteller her. Anonymkode: 0882a...03a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #15 Skrevet 25. mars 2023 TS Syns det er vondt å nå måtte veie alle ord som kommer ut av meg. Jeg skal vekk hele neste uke og skal få ordnet meg på best mulig vis, for situasjonen var uholdbar før og den blir ikke noe bedre nå. Det eneste rette er å komme seg vekk før ting blir verre. Anonymkode: f71e8...c55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå