Gå til innhold

Hvordan «annonsere» til venner og familie at man er blitt singel etter 14 års samboerskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, hvordan? Ringer man rundt og forteller det? ‘Hei, Per. Jeg er blitt singel, jeg.’ 
Jeg gruer meg skikkelig til fortelle folk at vi ikke greide det. Skammen, skylden overfor sønnen vår. Hva nå? Fortelle om veien videre.
Jeg gruer meg skikkelig.

Anonymkode: ae275...9db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare å fortelle de nærmeste. Resten går seg til selv. 

Anonymkode: cf4e1...59c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså, hvordan? Ringer man rundt og forteller det? ‘Hei, Per. Jeg er blitt singel, jeg.’ 
Jeg gruer meg skikkelig til fortelle folk at vi ikke greide det. Skammen, skylden overfor sønnen vår. Hva nå? Fortelle om veien videre.
Jeg gruer meg skikkelig.

Postet litt for fort. 
Ikke minst all snakkingen som kommer bak ryggen. ‘Var det sexen?’ ‘Har noen vært utro?’ ‘Jeg trodde de hadde det såååå bra.’

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare å fortelle de nærmeste. Resten går seg til selv. 

Venner da? Sender man en sms med info?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

De nærmeste er inkludert vennene som står nærmest. 

Er bare å fortelle 1, så vet alle det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Du har sikkert noen venner som har gjennomgått et brudd med sin partner. Hva gjorde de?

Skrevet

Jeg sa det til de nærmeste, resten går av seg selv. Ikke noe vits å være flau over det. Dere har jo prøvd, og det funket ikke. Jeg gikk etter 20 år selv

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Postet litt for fort. 
Ikke minst all snakkingen som kommer bak ryggen. ‘Var det sexen?’ ‘Har noen vært utro?’ ‘Jeg trodde de hadde det såååå bra.’

Ts 

Ingen kommer til å prate sånn. Voksne folk forstår at forhold tar slutt, punktum. 

Anonymkode: 2db1a...234

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare si det til moren eller søskenet ditt neste gang de ringer å spør hvordan det går og hva som er nytt siden sist. Du trenger ikke si det til alle med en gang, det sprer seg av seg selv innad familien også kan du nevne det senere til andre 

Er ikke noe skam i brudd, det viser styrke at du ikke ønsker å være i et dårlig forhold lenger 

Anonymkode: 2db1a...234

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg gruer meg skikkelig.

Jeg gratulerte min eks med ny dame FØR han hadde flyttet ut. Gjorde dette på Facebook, så alle fikk med seg hvilken drittsekk han var. Dermed var bomben sluppet og folk visste hva som var skjedd.

Anonymkode: f02fc...ec5

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Postet litt for fort. 

Ts 

For noen år siden jeg og samboer gikk fra hverandre. Vi har to barn.

Snakket med venner og familie når det falt inn naturlig. Var ingen "offentlig annonsering" her og ingen snakking. Og om noen lurer på om det var pga sex eller noen var utro så hadde jeg ikke brydd meg. Da kunne de gjerne ha spurt.😅

Anonymkode: e976f...643

AnonymBruker
Skrevet
Viernes skrev (56 minutter siden):

Du har sikkert noen venner som har gjennomgått et brudd med sin partner. Hva gjorde de?

Nei, har faktisk ikke det. Kun perifere foreldre til klassevenner av barnet. Da var det bygdesladder, mye bygdesladder. 
Ts

AnonymBruker
Skrevet

Broren min sendte SMS til meg og den andre søsteren vår da han og samboeren gjennom 10 år gikk fra hverandre. Han fortalte det til mamma ansikt og ansikt da han var der på kaffebesøk. Årsaken til bruddet var faktisk utroskap fra hennes side (hun angret, men bror ville ikke gi henne en ny sjanse), men det er ikke noe han kringkastet akkurat, jeg fant det ikke ut før senere. Godt mulig det ble noe bygdesladder, men det fikk ikke jeg med meg, jeg bor langt unna.

Anonymkode: eec5c...267

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...