Gå til innhold

Alt med svigers er et helvete, mannen er en tøffel. MINE er mye bedre.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Himmel og hav så mange tråder det er om dette. Jeg tror mye handler om dårlig selvinnsikt, store negative overdrivelser og halvsannheter, svak evne til å se en sak fra flere sider og at den voksne dattera helst vil være der mor er fremdeles. 
Hva mener dere?

Hilsen Svigermor

(sikkert fra helvete jeg og selv om svigerdatter ikke henger på KG)

Anonymkode: e01c1...8b8

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Himmel og hav så mange tråder det er om dette. Jeg tror mye handler om dårlig selvinnsikt, store negative overdrivelser og halvsannheter, svak evne til å se en sak fra flere sider og at den voksne dattera helst vil være der mor er fremdeles. 
Hva mener dere?

Hilsen Svigermor

(sikkert fra helvete jeg og selv om svigerdatter ikke henger på KG)

Anonymkode: e01c1...8b8

Det handler stort sett om at din sønn ikke bryr seg så mye om å se familien så ofte. Og da blir foreldrene til svigerdatter prioritert.  Det handler om din relasjon med din sønn. Ikke noe annet. Mange svigerdøtre blir fremstilt som monster, når det eneste de gjør er å lage planer med egne familie og la planer med svigerfamilie være opp til mannen. 

for å ta et eksempel. Mine svigersøster sender melding til MEG når de vil familiene skal finne på noe. Ikke til

min mann. For da er det ikke alltid han husker å svare

Anonymkode: 70ba8...a50

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Dårlig selvinnsikt, negative overdrivelser, og halvsannheter oppsummerer mye av hele KG.

La oss ikke glemme den evige bekreftelsen. Folk kommer inn her KG på jakt etter "råd" og hele tråden er en evig circlejerk av enighet. Mest grunnet narrativet i TS første post.

Men så finnes de trådene som forsøker på det motsatte, og det er de du må lete etter.

Hilsen en som ikke er altfor glad i svigermor men det går nå greit likevel. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slik har det vært i alle år. 

Det er minst 30 år siden jeg hørte ordtaket:" du har en sønn til han finner sin viv, en datter har du i hele ditt liv" første gang, og det var et gammelt ordtaket allerede da.

Anonymkode: 0866f...8dc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns svigerforeldrene mine er bedre enn egne foreldre.

Hilsen en helt vanlig svigerdatter 

Anonymkode: cf113...cd7

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Overdrivelser og skylapper er det garantert på KG.

Jeg skal ærlig innrømme at syns min familie var bedre på alt i begynnelsen av ekteskapet. Dette lærte jeg å moderere etter hvert som årene gikk, og fikk beskjed av mannen at jeg måtte tenke annerledes. Familien hans er rett og slett annerledes enn min på mange områder. Selvfølgelig er det enkelte ting som fortsatt er uaktuelt i mine øyne (svigerfar er alkoholiker), men jeg har endret endel meninger hva gjelder svigermor, selv om det er ting ho gjør som irriterer meg grønn iblant. Det motsatte har også skjedd. Har i løpet av årene funnet ut at det er ting som irriterer meg ved mine foreldre.

Alt i alt har jeg et godt forhold til alle. Men vi er formet av egen familie, og dersom svigers har store forskjeller på verdier, tradisjoner og synspunkter fra det du er vant til - ja, da blir det litt kræsj.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig, TS. Har hatt to sett fine svigerforeldre. Egentlig rart at kvinner finner seg menn som det er så lite tak i. Og rart at så mange mennesker er så lite runde i kantene at man ikke kan overse litt småtteri av ulikheter.

Anonymkode: 4c1cc...701

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og så har du oss som foretrekker svigers framfor egne foreldre…

Her er det faktisk mannen som maser om at vi må dra til mine foreldre, selv om han vet at jeg hater å være der.

Anonymkode: f9726...2f9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De som har det bra, skriver jo ikke om det. Og da kan det vel virke som at nesten alle har et svigermor problem.  Ser jeg jeg rundt meg i det virkelige liv, kjenner jeg vel ingen som ikke kommer godt over ens med sine svigerforeldre.  Menn som damer. Og har vel hatt litt trøbbel med en selv, men jeg vet hun ikke mente noe galt, da hun i bunn og grunn var en snill dame. Men tidvis svært plagsom og invaderende. Men gikk jo greit,  siden hun bodde 5 timer unna 

Anonymkode: 01518...e25

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Min tidligere svigerfar var mye bedre enn min egen far, synd at førstnevnte døde, ikke så trist at sistemann la på røret.

Anonymkode: ead6b...193

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig, veldig glad i mine svigerforeldre. Ulempen er at de bor langt unna og naturlig nok kommer for å bli lenge når de først kommer. Jeg er ikke laget for å ha NOEN tett innpå meg lenge, uansett hvem det er. Ikke egne foreldre heller (og jeg er veldig veldig glad i dem også).

Men svigers er supre, begge to! 

Anonymkode: 44c5a...fc4

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det handler stort sett om at din sønn ikke bryr seg så mye om å se familien så ofte. Og da blir foreldrene til svigerdatter prioritert.  Det handler om din relasjon med din sønn. Ikke noe annet. Mange svigerdøtre blir fremstilt som monster, når det eneste de gjør er å lage planer med egne familie og la planer med svigerfamilie være opp til mannen. 

for å ta et eksempel. Mine svigersøster sender melding til MEG når de vil familiene skal finne på noe. Ikke til

min mann. For da er det ikke alltid han husker å svare

Anonymkode: 70ba8...a50

ja helt sant. mange menn overlater til kona å ta ansvar for å planlegge alt, selv med hans familie

• Liker 3
Skrevet
Maleficenta skrev (5 minutter siden):

ja helt sant. mange menn overlater til kona å ta ansvar for å planlegge alt, selv med hans familie

Har ofte å gjøre med at det er mest praktisk. Dersom to planlegger, kan det bli kollisjoner. Da er det like greit å la kona planlegge, så vet man at hun ikke har planlagt noe annet.

Sitat

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i min egen familie, men de er bedre enn svigers. Det er ikke fordi jeg ikke har selvinnsikt, men fordi de har drevet omsorgssvikt med sine barn (inkl min mann). Mange overdriver nok når de klager om svigermor, men det er nok også mange mødre som ikke klarer å gi slipp på sin «lille gutt». 

Jeg misunner sterkt de som har en normal svigermor som bare klager over noe smågreier. 

Anonymkode: 88432...70d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns svigerforeldrene mine er bedre enn egne foreldre.

Hilsen en helt vanlig svigerdatter 

Anonymkode: cf113...cd7

Jeg også. 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig glad i min svigermor ❤ Hun har oppdratt en fantastisk sønn, som jeg er så heldig å få dele livet mitt med. Hun behandler meg likt som hun gjør sine døtre. Vi treffes minst en gang i uken 😊

Anonymkode: 49726...cb7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker mine svigerforeldre men de er ikke en del av vårt hverdagsliv og det har de lagt opp til selv ved å aldri ta kontakt. Derfor blir det naturlig at relasjonen oss imellom er på bekjent stadiet. Jeg deler ingen ting «privat» med de. Det er veldig overfladiske samtaler når vi møtes fordi vi egentlig ikke kjenner hverandre. Vi har prøvd vårt for å ha jevnlig kontakt men det har de ikke møtt oss tilbake med. Så de tenker vel på meg som en vanskelig svigerdatter, fordi jeg inviterte masse før men nå gidder jeg ikke lenger. De blir eldre og jeg tenker de etterhvert vil angre, når de sitter der hver dag alene. 

Anonymkode: 5b0f8...c51

• Liker 2
Skrevet (endret)
Brunello skrev (5 timer siden):

Har ofte å gjøre med at det er mest praktisk. Dersom to planlegger, kan det bli kollisjoner. Da er det like greit å la kona planlegge, så vet man at hun ikke har planlagt noe annet.

nei det er ikke rettferdig å overlate det til kona. Dine foreldre. Ditt hovedansvar. og du vet om hun har planlagt noe annet eller ikke ved å kommunisere

Endret av Maleficenta
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Sandrianna skrev (5 timer siden):

Nå er jo det en av tingene kvinner er flinkere på.

Se hva som skjer i mange familier når de eldste damene dør. Ofte så er det slutt på samlinger og familiene blir som fremmede etter noen år.

da får menn øve seg på å bli flink til dette

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har svigers fra helvete, tviler ikke på at det finnes en del andre som har det og. Når dette er sagt kan også min familie være et helvete å forholde seg til. Min mor er f.eks klin sprø. Så det er ikke lett.

Anonymkode: 62fe9...8b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...