Gå til innhold

Dere som har separate soverom pga snorking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere når dere skal på ferie, weekendtur osv og dere må bo på hotellrom sammen? Gjerne mange netter i strekk. Jeg blir helt utslitt av å ikke få sove, og det legger en stor demper på feriene å bli holdt våken hele natta pga snorkingen til partneren min. 

Anonymkode: dae9a...fce

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva gjør dere når dere skal på ferie, weekendtur osv og dere må bo på hotellrom sammen? Gjerne mange netter i strekk. Jeg blir helt utslitt av å ikke få sove, og det legger en stor demper på feriene å bli holdt våken hele natta pga snorkingen til partneren min. 

Be partneren din ta kontakt med lege for å finne årsaken/få bukt med snorkingen. 

Anonymkode: b3c03...d4e

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har partner gjort i forhold til utbredelse?

Anonymkode: 2bce2...71a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har slitt med snorking selv og er mest i perioder jeg har lagt på meg. Går vekk når du går ned i vekt

Ørepropper hjelper noe sykt

Ligge med hodet på 2 puter dlik at du ligger med hodet i 45 grader

snorkespray fungerer også veldig bra

Anonymkode: 2c9e5...f37

AnonymBruker
Skrevet

Vel, det funker ganske dårlig.. hvis vi er på ferie i lengre strekk, så er jeg nødt til å sove i løpet av dagen eller legge meg noen timer før mannen.. er det snakk om en natt så er mannen bevisst på å sovne etter meg, men jeg kan likevel våkne flere ganger ila natten, men det går greit for en natt. Men ja, ørepropper er nødvendig.

Snorking ligger til familien, alle snorker. Men vekt spiller også en rolle inn, han snorket mindre når han var 15 kg lettere.

Anonymkode: e03d7...39c

AnonymBruker
Skrevet

Ørepropper/sov i ro

Anonymkode: 9cb0d...1a4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ørepropper, men sover lett og våkner likevel. Bruker bare sånne vanlige fra apoteket, kanskje det finnes andre som er bedre. Har også hendt en sjelden gang at jeg har tatt en Imovane, men det er akkurat som om de ikke har noen effekt på meg. 

Han snorker mindre eller ingenting når han er slankere, så kan jo si at vi kan dra på tur, men først når han har slanka vekk noen kg. 
ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det pleier å gå bra i korte perioder som ferie. Men mannen min har pustemaskin, så den tar mesteparten av problemet (jeg bare takler ikke maskinlyden). 

Gleder meg til han er 15kg lettere, da blir det delt soverom igjen. 

Anonymkode: 79986...a7b

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å gå helt fint for en periode, bruker da å legge meg en time eller to før mannen

Anonymkode: 23fab...0f6

Skrevet

Ørepropper og kakker borti han med jevne mellomrom for å få han til å snu seg over på siden. Er når han sover på ryggen det er verst. Eller hvis han er forkjøla, veldig sliten eller har drukket alkohol 

(vi sover ikke permanent på hvert vårt soverom, men jeg flytter ofte over til gjesterommet for å få sove uforstyrret) 

(han har prøvd snorkespray og plaster, men funket ikke. Snorket mye mere før, men gikk ned noen kilo etter at vi fikk hund som krever mye aktivitet og med hyppige turer så gikk kiloene av og snorkinga bie mye bedre)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det funker dårlig her. Ørepropper er ikke til mye hjelp for meg iallfall. De tar ikke lyd bra nok, enda jeg til og med har formstøpte ørepropper. Ørene våre tar ikke inn lyd bare i den åpne delen, skal man fjerne lyd effektivt må man ha øreklokker som dekker hele øret. Men ser jo at for mange andre fungerer det. Mulig det er fordi de snorker vanlig, min har søvapne og snorker veldig høyt.
Det går for en natt, men jeg er helt utslitt etter et par netter, så dårlig med ferie her, jeg orker rett og slett ikke. Og til dere som mener det bare er å gå til lege så er det ikke så enkelt for mange. Min mann er snorkeoperert, neseoperert og har nok prøvd det meste av hjelpemidler, men snorker like forbasket og han er ikke en gang overvektig.

Anonymkode: 4e6c7...cd3

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har prøvd øreklokker i tillegg til ørepropper når de har vært på ferie? 😅

ts 

Skrevet

Når problemene er så omfattende så kan det være at snorkeren har så høy helserisiko at h*n bør utredes for søvnapne. Da blir det stille, og man kan sove sammen med andre. Helt nydelig.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det noen som har prøvd øreklokker i tillegg til ørepropper når de har vært på ferie? 😅

ts 

Var på festival en gang med ei som snorket fælt. 7+ netter. Sov med musikk på fullt på øret via ørepropper, så hørselsvern over der igjen. Å sovne til høy musikk var svært mye lettere enn snorkingen, altså.

Anonymkode: 648d2...3ac

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Var på festival en gang med ei som snorket fælt. 7+ netter. Sov med musikk på fullt på øret via ørepropper, så hørselsvern over der igjen. Å sovne til høy musikk var svært mye lettere enn snorkingen, altså.

Anonymkode: 648d2...3ac

😂 Dette har jeg også gjort. Funket helt supert i noen netter, men var ikke kjempebehagelig. 

Anonymkode: ffd22...617

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (4 timer siden):

Når problemene er så omfattende så kan det være at snorkeren har så høy helserisiko at h*n bør utredes for søvnapne. Da blir det stille, og man kan sove sammen med andre. Helt nydelig.

Hva mener du? Helt stille fordi man utredes for søvnapné?

Jeg snorket like mye og like høyt etter jeg ble utredet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du? Helt stille fordi man utredes for søvnapné?

Jeg snorket like mye og like høyt etter jeg ble utredet.

Men neppe om du endte opp med c-pap

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det funker dårlig her. Ørepropper er ikke til mye hjelp for meg iallfall. De tar ikke lyd bra nok, enda jeg til og med har formstøpte ørepropper. Ørene våre tar ikke inn lyd bare i den åpne delen, skal man fjerne lyd effektivt må man ha øreklokker som dekker hele øret. Men ser jo at for mange andre fungerer det. Mulig det er fordi de snorker vanlig, min har søvapne og snorker veldig høyt.
Det går for en natt, men jeg er helt utslitt etter et par netter, så dårlig med ferie her, jeg orker rett og slett ikke. Og til dere som mener det bare er å gå til lege så er det ikke så enkelt for mange. Min mann er snorkeoperert, neseoperert og har nok prøvd det meste av hjelpemidler, men snorker like forbasket og han er ikke en gang overvektig.

Anonymkode: 4e6c7...cd3

Jeg snorker tross opperert i nese og hals for snorking . Det som hjalp meg var sånn cpap maskin. Jeg fikk dekket av sykehuset , men koster under 10 tusen så verdt å kjøpe for å teste. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leier to soverom. 

Anonymkode: c59c9...a7b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (24 minutter siden):

Men neppe om du endte opp med c-pap

Den lager lyd den og, og noen snorker fortsatt litt med maskin så helt stille blir det ikke 😂

Anonymkode: 79986...a7b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...