Rebelle Skrevet 31. desember 2005 #1 Skrevet 31. desember 2005 Hei.. Hva skal dere spisee i dag? Jeg hadde lyst på kalkun, men så sier mannen min 'ikke nå igjen, kan vi heller ikke ta det på nyåret' - for vi hadde kalkun på julaften. Jeg har tenkt litt på fiskegrateng, men det er jo litt kjedelig på nyttårsaften.... Derfor lurer jeg på hva dere andre skal spise i dag, så kanskje jeg får noen ideer...
SissiB Skrevet 31. desember 2005 #2 Skrevet 31. desember 2005 Vi er invitert ut, så jeg er ikke helt sikker. Men, det pleier å variere mellom pinnekjøtt og kalkun. Når vi er hjemme hos oss selv, er det alltid kalkun på nyttår. (er så deilig lettvindt)
Arwen Skrevet 31. desember 2005 #3 Skrevet 31. desember 2005 Forrett: Asparges med serranoskinke og parmesan Hovedrett: Kalkun med stuffing (en veldig enkel variant, medisterfarse med amerikansk grønsaksblanding. Ble overraskende godt mottatt i fjor) Rosenkål, babygulerøtter og poteter. Lager saus på krafta fra kalkunen. Dessert: Sjokoladefondant med bringebærcoulis og vaniljeis.
hjertesukka Skrevet 31. desember 2005 #4 Skrevet 31. desember 2005 -Indrefilet, fløtegratinerte poteter, sopp, stekte tomater med estragon, rødvinsaus. -Hjemmelaget kake dynket i amoretti(mandel-likør).
Mistyen Skrevet 31. desember 2005 #6 Skrevet 31. desember 2005 Vi skla ha kalkun i dag, har ikke hatt det tidligere i julen. Så det blir det med poteter, saus og grønnsaker. Pluss litt annet tilbehør.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #7 Skrevet 31. desember 2005 Hovedretten Tina lagde i forrige program. Indrefilet med sjampinjong fyll og hvitløkspotetform til.. Hun hadde selvfølgelig proffere navn på det: nrk.no/mat
Ottine Skrevet 31. desember 2005 #8 Skrevet 31. desember 2005 Kalkun! Tilbehør er fløtegratinerte poteter og grønnsaker + saus, selvsagt. Til dessert skal vi ha is, for det er ungene så glad i!
Gjest Hilde Skrevet 31. desember 2005 #9 Skrevet 31. desember 2005 Til middag blir det kalkun med alt mulig tilbehør, desserten blir ganske enkelt is!
Beloved Skrevet 31. desember 2005 #10 Skrevet 31. desember 2005 Jeg skal hjem til mamma og får der servert svinestek og ribbe Jeg elsker ribbe, mens søstra mi og kjæresten min ikke liker ribbe i det hele tatt så svinesteken er mest til dem.. Foreldrene mine er altetende uansett Tilbehør er vel lefse, poteter, brun saus og grønnsaksblanding.. Og så blir det vel tradisjonell dessert; masse sjokolade, eventuelle kaker som er igjen siden juleaften, eggedosis og alkoholfri champagne i store mengder :D *glede seg*
Grooo Skrevet 31. desember 2005 #11 Skrevet 31. desember 2005 Kalkunfilet her, med ris og saus og grønnsaker eller salat, har ikke helt bestemt ennå
Arkana Skrevet 31. desember 2005 #12 Skrevet 31. desember 2005 Vi skal ha en spanskinspirert grytestek av okse, med ovnsbakte poteter og grønnsaker. Crème brûlée til dessert.
Midnattsol Skrevet 31. desember 2005 #13 Skrevet 31. desember 2005 Kalkunfilet med fløtegratinerte poteter og en god saus + grønnsaker.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #14 Skrevet 31. desember 2005 Jeg skal bort, men har vært med å bestemme menyen, som ser slik ut: Forrett: Hvitløksblåskjell og tigerreker Hovedrett: Gratinert hummer Dessert: Sjokoladefondant
Gjest Gjesta Skrevet 31. desember 2005 #15 Skrevet 31. desember 2005 (endret) Vi skal ha svineribbe. Eller familieribbe, er ikke det det samme? Med poteter og kålstuing til. Og sjokoladepudding til dessert. Endret 31. desember 2005 av Violetta
Brunhilde Skrevet 31. desember 2005 #16 Skrevet 31. desember 2005 Tanken var and, men vi landet på Biff Wellington med rødvinssaus og fløtegratinerte poteter. Sjokolademousse til dessert. Forrett dropper vi glatt, blir mer enn mette nok av hovedrett og dessert tror jeg.
gaja Skrevet 31. desember 2005 #18 Skrevet 31. desember 2005 vi hadde helt glemt at det var nyttårsaften, og jeg er uansett ikke i form til å spise mektig mat, så det blir nok fiskeboller
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #19 Skrevet 31. desember 2005 Det blir elgstek med tilbehør... er sulten alt nå jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå