Snubi Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Jeg er i uke 4+4 nå, og hvis ikke sambo hadde hatt litt mer viljestyrke enn meg hadde jeg skreket det ut til hele verden. Er så sabla glad og vil at alle skal vite det, men skjønner også at det «er for tidlig». Har bestilt TUL når jeg er 7+6, og tenkte å kanskje fortelle familiene våre etter det. Men jeg er så redd det er for tidlig at de nesten blir satt ut av at man forteller det så tidlig? Når fortalte dere det til familie?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #2 Skrevet 25. mars 2023 Ved positiv test. Men vi hadde ivf som alle var informert om. Uten ivf så hadde jeg nok venta til jeg hadde sett et bankende hjerte på ul. Anonymkode: 3c415...c0f 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 Jeg fortalte tidlig, og mistet. Var veldig greit å kunne få støtte fra venner og familie. Er nå 5 uker og fant det ut i går. Blir definitivt å fortelle iløpet av neste uke. Svigerinna mi gjettet det i går uansett så 😅 Anonymkode: a4efc...1f7 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 Hva er egentlig grunnen til at man ikke kan dele tidlig? Om man skal søke en spennende jobb, må man da holde det hemmelige til man får eller ikke får jobben? Anonymkode: a4efc...1f7 1
Snubi Skrevet 25. mars 2023 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fortalte tidlig, og mistet. Var veldig greit å kunne få støtte fra venner og familie. Er nå 5 uker og fant det ut i går. Blir definitivt å fortelle iløpet av neste uke. Svigerinna mi gjettet det i går uansett så 😅 Anonymkode: a4efc...1f7 Gratulerer med graviditet! 💕 Hvor tidlig var du den første gangen du fortalte?
Snubi Skrevet 25. mars 2023 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er egentlig grunnen til at man ikke kan dele tidlig? Om man skal søke en spennende jobb, må man da holde det hemmelige til man får eller ikke får jobben? Anonymkode: a4efc...1f7 Nei, si det… Jeg er jo absolutt ikke enig med den 12-ukers regelen, of jobb eksempelet ditt er veldig god der. Men jeg lurer på om det hvert fall kanskje er greit å sikre at det er et hjerte som slår. Helt ærlig så kunne jeg fortalt 3+6 da jeg fant det ut også, no shame 😃 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #7 Skrevet 25. mars 2023 Snubi skrev (Akkurat nå): Gratulerer med graviditet! 💕 Hvor tidlig var du den første gangen du fortalte? Takk. Vi fortalte vel i Slutten av uke 4 eller begynnelsenav uke 5. Mistet 2 uker senere. Men når vi fortalte forklarte vi at det var tidlig og de ikke måtte ha for høye forhåpninger, fordi sannsynlighet for å miste jo er større så tidlig. Anonymkode: a4efc...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #8 Skrevet 25. mars 2023 Snubi skrev (Akkurat nå): Nei, si det… Jeg er jo absolutt ikke enig med den 12-ukers regelen, of jobb eksempelet ditt er veldig god der. Men jeg lurer på om det hvert fall kanskje er greit å sikre at det er et hjerte som slår. Helt ærlig så kunne jeg fortalt 3+6 da jeg fant det ut også, no shame 😃 Selv tar jeg ikke tidlig ultralyd, selv ikke etter sa ved forrige graviditet. Jeg ser ikke helt vitsen rett og slett. Jeg har ikke tenkt å vente til ul i uke 18-20 før jeg forteller 😊 Anonymkode: a4efc...1f7 1
Hirka89 Skrevet 25. mars 2023 #9 Skrevet 25. mars 2023 Fortalte det til nærmeste familie (foreldrene mine, søstern min og mannen hennes) ved positiv test alle 3 gangene. Mistet en gang i uke 9, og jeg fortalte dem alt da også. Derfor det ikke var så farlig å fortelle dem tidlig, for forteller jo dem alt uansett. Alle andre fikk vite litt senere når det føltes tryggere (rundt uke 12-13). Bortsett fra at starten av dette svangerskapet måtte jeg også fortelle det til sjefen min i uke 7 siden jeg var så dårlig, måtte ha en del tilrettelegging osv. Når du forteller tenker jeg er opp til deg/dere og hva dere er komfertable med 😊❤ 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #10 Skrevet 25. mars 2023 Uke 9 med første, uke 12 med andre. Anonymkode: 2c7ac...cd8
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #11 Skrevet 25. mars 2023 Gratulerer!💕 ååå.. har lurt på det samme! Vi begynner prøving snart og har tenkt masse frem og tilbake. Jeg kommer nok til å ha lyst til å rope det ut, men samtidig vil jeg også vente til det er litt mer «sikkert». Aller helst til etter 12 uker, men tror ikke jeg klarer vente så lenge. Kanskje etter en tidlig ultralyd i uke 7/8 hvor man har sett hjertet slå, da kan vi jo fortelle det på en gøy måte med å vise bilde også! Anonymkode: 43418...999
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #12 Skrevet 25. mars 2023 Sa det til familie mellom uke 11-15 siden prioriterte å si det face to face:) Anonymkode: 54bf6...9cd 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #13 Skrevet 25. mars 2023 Si det når du selv har lyst! Jeg er gravid for fjerde gang, har mistet tre ganger, og er glad for at jeg ikke hadde fortalt familie og venner. Spontanabortene var mer enn nok å takle om ikke jeg måtte informert alle rundt meg også. Har dog fortalt om spontanabortene i ettertid og fått mye støtte da. Gjør det som føles best for deg!💓 Anonymkode: a248d...cde 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #14 Skrevet 25. mars 2023 Fortalte det til min mor allerede i uke 5. Hans familie fikk vite det i uke 8, da jeg skulle reise bort i to måneder og jeg ønsket å være med å fortelle det ansikt-til-ansikt. Resten av min familie fikk vite det mellom uke 8 og 15, alt etter hvor nærme vi er. Brukte denne nettsiden mye for å berolige oss selv: https://datayze.com/miscarriage-chart?mode=table. Den voser sjansen for at det går bra, og vi tenkte at siden det for oss var 95% sjanse for at det blir baby, var uke 8 helt innafor. Anonymkode: 40ef8...51d 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #15 Skrevet 25. mars 2023 Dumt, og litt off topic, men hvorfor sier man 4+4 og ikke 8? 🙂 Anonymkode: 36e1b...1ec
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #16 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dumt, og litt off topic, men hvorfor sier man 4+4 og ikke 8? 🙂 Anonymkode: 36e1b...1ec Er det ikke fire uker og fire dager? Anonymkode: c904a...11b 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #17 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ikke fire uker og fire dager? Anonymkode: c904a...11b Da forstår jeg i så fall 😂 Anonymkode: 36e1b...1ec
Fame Skrevet 25. mars 2023 #18 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dumt, og litt off topic, men hvorfor sier man 4+4 og ikke 8? 🙂 Anonymkode: 36e1b...1ec Fordi det er 4 fullgåtte uker og 4 dager inn i uke 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #19 Skrevet 25. mars 2023 Jeg sa det til mamma, svigermor og ei venninne den dagen jeg fikk positiv test. Det var etter IVF, og vi reagerte egentlig med at vi ville forte oss å få sagt det i tilfelle jeg mistet. Sånn at vi rakk å dele gleden før det ble til skuffelse på en måte. Jeg hadde fått positiv test en gang tidligere, og da gikk det galt tidlig i uke 5. Da hadde vi ikke sagt det til noen. Ellers begynte jeg å kaste opp mye og uten så mye forvarsel fra uke 6, så da sa jeg det stort sett til alle jeg møtte så ikke de skulle bli redde for å bli smittet. Jeg sa samtidig at jeg var i uke 6, så vi visste ikke sikkert om det gikk bra og ble baby enda. Anonymkode: be4c3...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #20 Skrevet 25. mars 2023 Gratulerer! Vi fortalte i uke 13, etter TUL. Hadde også da tatt NIPT-test. Anonymkode: 651ef...76a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå