AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Hei! Kort fortalt, for 5 dager siden hadde jeg ganske kraftig angst (noe jeg er plaget med), når jeg våknet følte jeg at noe satt «fast» i halsen, følelsen av et sugerør/hoven hals. Ikke som i halsbetennelse eller noe lignende. når jeg legger meg ned, så forsvinne der. Kommer kun når jeg sitter/går.. har bare pratet med legen på telefon, som sier jeg skal ta kontakt ved feber osv. er ikke en person som heller ønske å ringe ned legekontoret. Noen andre som kjenner seg igjen på dette? at det kan være noe angst relatert, eller noe jeg kan prøve for at dette forsvinner? Anonymkode: dd18c...fdf
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #2 Skrevet 25. mars 2023 Det er et vanlig angstsymptom, ja. Du burde lære deg alle de vanlige angstsymptomene så du slipper å bekymre deg masse unødig. Da får du kanskje mindre angst også. Du kan prøve for eksempel pusteøvelser eller guidet meditasjon for å senke stressnivået ditt. Får du behandling for angsten? Anonymkode: 92b2f...b3c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er et vanlig angstsymptom, ja. Du burde lære deg alle de vanlige angstsymptomene så du slipper å bekymre deg masse unødig. Da får du kanskje mindre angst også. Du kan prøve for eksempel pusteøvelser eller guidet meditasjon for å senke stressnivået ditt. Får du behandling for angsten? Anonymkode: 92b2f...b3c Ja jeg går til både psykolog og psykomotorisk fysioterapi:) har hatt angst i maange år, men aldri kjent på dette symptomet.. er bare veldig ubehagelig Anonymkode: dd18c...fdf
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg går til både psykolog og psykomotorisk fysioterapi:) har hatt angst i maange år, men aldri kjent på dette symptomet.. er bare veldig ubehagelig Anonymkode: dd18c...fdf Det kan jeg forestille meg. Tror egentlig det er mer vanlig at angsten endrer form over tid enn at den holder seg helt lik. Har opplevd det jeg også, at jeg plutselig fikk nye angstsymptomer jeg aldri hadde hatt før, og det var jo mer enn nok til å skremme vannet av meg. Anonymkode: 92b2f...b3c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #5 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kan jeg forestille meg. Tror egentlig det er mer vanlig at angsten endrer form over tid enn at den holder seg helt lik. Har opplevd det jeg også, at jeg plutselig fikk nye angstsymptomer jeg aldri hadde hatt før, og det var jo mer enn nok til å skremme vannet av meg. Anonymkode: 92b2f...b3c Ja det er skremmende! Men kjenner denne klumpen er mer ubehagelig en redsel, selv om jeg lurer fælt på hva dette kan være.. har prøvd magesyre tabletter, men ingen nytte. Så må vel være angstrelatert. Slår meg litt av og til at det er ALS, at nå svikter spiserøre🙈 Anonymkode: dd18c...fdf
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #6 Skrevet 26. mars 2023 Enig i at det høres ut som angst. Høres fryktelig ubehagelig ut, men ville forsøkt å fortsatt med det jeg skulle selv om ubehaget var der. Be om henvisning av fastlegen til dps eller oppsøk kommunalt tilbud om du tenker det kan være til hjelp! Anonymkode: 41592...093
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #7 Skrevet 26. mars 2023 Oi, dette er et symptom jeg har hatt hele livet, men som jeg ikke har tenkt så mye over. Er først nå i midten av 30-årene at jeg har funnet ut at jeg har ganske sterk angst. Du beskriver den følelsen veldig bra. Akkurat som å ha et sugerør i halsen som rasper og er vondt, og halsen er tett som en hard klump rundt. Har ikke tenkt over selv at dette kunne være et angstsymptom, men jeg lærer stadig nye ting om meg selv. Akkurat dette har vært så normalt for meg, og kommer hver gang jeg prøver å stoppe gråt. Anonymkode: f963e...df3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå