AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Hei Jeg holder på å gå ned i vekt for å utføre full bukplastikk med sammensying av muskel. Det står på nettsiden deres at det er anbefalt å ha stabil vekt i minst 6 mnd før operasjon. Las et sted at dette er fordi man må være ferdig med vektnedgang først. Jeg tenker jo at jeg er ferdig med vektnedgang når jeg når riktig bmi. Noen med erfaring som kan svare på om man uansett må vente? Anonymkode: eb584...732
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #2 Skrevet 25. mars 2023 Skal du gå offentlig eller privat? De har ulike regler. det er anbefalt å ha stabil vekt i en periode siden kroppen bruker tid på å stabilisere seg på en ny normal. Anonymkode: d7d00...5d0
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 Jeg skal ha konsultasjon om ca en mnd på en privat klinikk. Får jo høre dette da, men er bare så nysgjerrig 🙈 har gått ned ca ti kg, og er innenfor bmi om et par kg. Skjønner at vekta må være stabil, men gjelder dette uansett hvor stort/lite vekttapet er? Anonymkode: eb584...732
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 Du må ha stabil vekt for å vise at du klarer å holde vekten, men også for at resultatet skal bli vellykket. Går du opp igjen i vekt kort tid etter operasjonen blir det dårlig resultat, og da kan du glemme ny operasjon. Så for din egen del er ikke dette noe å gamble med, den eneste som taper på å lyge på vekttap og varighet er deg selv. Og stabil vekt gjelder uansett. Anonymkode: bc62f...8ab
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #5 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må ha stabil vekt for å vise at du klarer å holde vekten, men også for at resultatet skal bli vellykket. Går du opp igjen i vekt kort tid etter operasjonen blir det dårlig resultat, og da kan du glemme ny operasjon. Så for din egen del er ikke dette noe å gamble med, den eneste som taper på å lyge på vekttap og varighet er deg selv. Og stabil vekt gjelder uansett. Anonymkode: bc62f...8ab Hvem har sagt noe om å lyve? Anonymkode: eb584...732
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #6 Skrevet 25. mars 2023 Stabilt er fordi: a) økning = resultatet forblir ikke slik det var b) om du går endel mer ned i vekt så risikerer man enda mer løshud Så stabil betyr en vekt du klarer holde. Om man klarer slanke seg til en BMI på 23, men kun klarer vedlikeholde BMI på 25 livet ut så er det jo lite klokt å slanke seg ned til 23. Anonymkode: 6b7c1...0f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå