AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 Var sammen med eksen min i 10 år. Ingen barn, men vi hadde en hund sammen. Når det ble slutt ble hun boende hos han. Jeg betaler fremdeles forsikring på henne. Så i tillegg krever eksen min jeg betaler han 1500- 2000 kr i mnd for henne. Vi har hatt så mange krangler om det, men han truer med å avlive henne. Så da blir det til at jeg betaler. Jeg har ikke turt å si det til samboer. Vet han ikke ville likt det, men så føler jeg meg liksom låst. Hva ville dere tenkt? Anonymkode: 2c02e...6d5 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #2 Skrevet 25. mars 2023 Hvem er registrert som eier av hunden? Uansett..... dette har ingenting med utroskap å gjøre. Anonymkode: 2b70c...372 14
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 Den som eier hunden, betaler for den. Skal dere eie hunden sammen framover? Anonymkode: ef62c...cc4
Anonym-bruker Skrevet 25. mars 2023 #4 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den som eier hunden, betaler for den. Skal dere eie hunden sammen framover? Anonymkode: ef62c...cc4 Jeg står ikke som eier. Bare betaler forsikring.
Isambard Skrevet 25. mars 2023 #5 Skrevet 25. mars 2023 Jeg vil i alle fall ikke kalle det "emosjonell utroskap". Det er noe helt annet. Det er skikkelig stygg utpressing. 6 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #6 Skrevet 25. mars 2023 Hvis du skal betale for hunden så skal du også ha «samvær». Hvorfor vil du ikke det? uansett, hva dette har med utroskap å gjøre, Aner ikke jeg Anonymkode: 7c9ec...70c 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #7 Skrevet 25. mars 2023 Ikke utroskap. Men hvorfor har ikke du hunden, når det ser ut som du har de fleste utgiftene? Anonymkode: f9ac0...6db
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #8 Skrevet 25. mars 2023 ts, du skal ikke betale for et familiemedlem du aldri ser. Dette må eksen din betale for, og det valgte han når han beholdt henne. Om han avliver henne eller ikke er opp til ham. Teit gjort av ham. Men du skal ikke ha noe samvittighet der da hunden er hans, og kun hans ansvar. Fjern forsikringen fra deg. Du skal ikke betale for å holde hunden i livet. Utrolig umodent av han å true deg slik. Anonymkode: d8b55...b6e 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #9 Skrevet 25. mars 2023 Er du virkelig redd x vil avlive hunden? Er han kapabel til det? Hvis ikke ville jeg nok, fortalt om alt til kjæresten, at du ikke har turt annet pga trusler. Ringt forsikring, sagt opp, på grunnlag at du ikke eier hunden, og gitt de infor.asjonen til å ta kontakt med din X. Sluttet med engang å gi X lommepenger. Er det eventuelt en mulig at du overtar hunden? X vil kanskje ikke det, Eier hund 100% gratis han. Anonymkode: 2742a...3e1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #10 Skrevet 25. mars 2023 Ville ikke kalt det utroskap, så lenge dere har separat økonomi gjør du hva du vil med dine penger. Selv om det kanskje ikke er ikke utroskap er det jo en veldig ugrei situasjon... Ganske likt slik mange mødre oppfører seg rundt barn dog 🙃 Anonymkode: e01ab...167
Anonym-bruker Skrevet 25. mars 2023 #11 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er du virkelig redd x vil avlive hunden? Er han kapabel til det? Hvis ikke ville jeg nok, fortalt om alt til kjæresten, at du ikke har turt annet pga trusler. Ringt forsikring, sagt opp, på grunnlag at du ikke eier hunden, og gitt de infor.asjonen til å ta kontakt med din X. Sluttet med engang å gi X lommepenger. Er det eventuelt en mulig at du overtar hunden? X vil kanskje ikke det, Eier hund 100% gratis han. Anonymkode: 2742a...3e1 Jeg kan ikke ha hunden der jeg bor. Ønsker heller ikke møte eksen jevnlig for å levere/ hente hunden, så det er lettest sånn.
Hjelpsom Skrevet 25. mars 2023 #12 Skrevet 25. mars 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: Var sammen med eksen min i 10 år. Ingen barn, men vi hadde en hund sammen. Når det ble slutt ble hun boende hos han. Jeg betaler fremdeles forsikring på henne. Så i tillegg krever eksen min jeg betaler han 1500- 2000 kr i mnd for henne. Vi har hatt så mange krangler om det, men han truer med å avlive henne. Så da blir det til at jeg betaler. Jeg har ikke turt å si det til samboer. Vet han ikke ville likt det, men så føler jeg meg liksom låst. Hva ville dere tenkt? Anonymkode: 2c02e...6d5 Du betaler forsikringen og 1500-2000 i mnd. Hvor mye spiser egentlig den hunden, det må jo være en St. Bernard. Jeg har en husky på 35 kg og den spiser vel for maks 1000 kg i måneden, alt etter hvilken type for jeg går for og aktivitetsnivå (de trenger mye energi). Bruker jeg 1000 kr i mnd så er det inklusiv mange dyre godbiter. Det er som andre skriver her "lommepenger" til eksen og det er han som har gleden av hunden. Si at du sier opp forsikringen og at han heretter får dekke utgiftene for hunden selv. Dette er ikke ditt ansvar! 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #13 Skrevet 25. mars 2023 Det er rienlig at du betaler halve forsikringen, men han lurer deg for forsikring på hund koster ikke 1200 kr i mnd men omtrent 3000 i året Anonymkode: b3a18...81a
Fremmed fugl Skrevet 25. mars 2023 #14 Skrevet 25. mars 2023 Ok, Spørsmålet ditt handlet om utroskap. Der det at du betaler penger til din eks er det mulige problemet. Det enkle svaret er at du bør fortelle din samboer om dette, hvor vanskelig det er for deg. Ja, er vel fullt mulig at din samboer hadde følt seg utrygg på deg når du driver å betaler penger til din eks. Hjelper ikke stort hvis jeg eller noen annen skriver at det er dine penger. Hvor mye bruker du på din samboer per måned? Snakk med din samboer.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #15 Skrevet 25. mars 2023 Anonym-bruker skrev (3 timer siden): Jeg står ikke som eier. Bare betaler forsikring. Hunden bor hos han, han betaler selvfølgelig. Anonymkode: a465b...51b 1 1
Brunello Skrevet 25. mars 2023 #16 Skrevet 25. mars 2023 Få deg ryggrad og si fra at dette gidder du ikke. Enten betaler du for hunden og har den. Eller så betaler du null og nix. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #17 Skrevet 25. mars 2023 Han er helt sikkert glad i hunden og har ingen planer om å avlive den. Ikke betal mer. Anonymkode: 493f0...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #18 Skrevet 25. mars 2023 Kanskje det hadde vært like greit? Han bryr seg ikke mye om hunden om han vil avlive den sånn. Jeg hadde ikke ville betalt for at noen skal holde ett dyr de ikke bryr seg om, og som de stadig mener like greit kan avlives. Anonymkode: 54f79...733 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #19 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er rienlig at du betaler halve forsikringen, men han lurer deg for forsikring på hund koster ikke 1200 kr i mnd men omtrent 3000 i året Anonymkode: b3a18...81a Hvorfor skal hun betale halve forsikringen? Anonymkode: 493f0...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #20 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva ville dere tenkt? Det er ikke utroskap, men det er definitivt vold. Kan du hente hunden og ha den hos deg? Ev omplassere den? Selvsagt skal du verken betale forsikring eller noe annet for en hund du verken eier eller som bor hos deg. Anonymkode: c8cfb...b12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå