AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #1 Skrevet 24. mars 2023 Jeg vurderer å gå tilbake til eksmannen min. Men jeg trenger litt nøytrale råd. Grunnen er at jeg ikke klarer å være alene hele tiden. Jeg har barna fullt, de er på samvær annen hver helg fordi det var det han ville. Vi bor to timer fra hverandre (derav samværet). Feks nå er jeg syk, og jeg savner trøst, kos, dulling og klemmer og en som faktisk ikke sier ta deg sammen slutt og klag. Jeg savner å ta en morgenkaffe med ham og sitte å sladre. En som later som han skal hente noe på badet mens jeg dusjer, en som sier jeg er fin og vakker og ikke klarer å holde hendene borte. For han er sånn. Jeg savner alle de fine stundene vi hadde sammen. Min eldste datter er knust pga situasjonen. Hun vil så gjerne at vi skla være en familie igjen. Vi gikk fra hverandre fordi han var utro på nett. Vi har to vidt forskjellige prioriteringer på økonomi og mest sannsynlig blir vi ikke enige om dem heller. Han har gjeld langt oppetter ørene som han ikke har gjort noe med på ti år (den tiden vi var gift). Vi har hatt ustabil økonomi, vi kan ikke snakke om viktige ting fordi han blir sur, det er pliktsex nesten hver dag og veldig lett for at det skal bli dårlig stemning. Jeg tviler på at det kommer til å endre seg, og jeg tror at alt vil være som før om vi går sammen igjen. Tanken på en annen mann gjør meg redd og ukomfortabel. Jeg er redd jeg aldri kan bli like komfortabel med en annen mann. Slik det er nå bare gråter jeg, savner han så mye, jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 307ff...242
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #2 Skrevet 24. mars 2023 Du savner en fantasi og ikke den utro drittsekken han i virkeligheten er! Anonymkode: 7623c...d36 13 24
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #3 Skrevet 24. mars 2023 Vil du ha han, eller vil du bare ikke være alene? Det er det du må finne ut av. Anonymkode: 119b5...547 10 4
frøkna Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 Høres ut som det er ensomheten som er vanskelig. Og den kan virkelig være brutal. Da husker du på de positive stundene dere hadde sammen, og grunnene til at dere gjorde det slutt blekner. Prøv å prioritere å være med gode venninner, og få deg abonnement på typ Squeeze. Det er ingen garantier for at du vil finne en ny mann med en gang, så jobb med å finne løsninger i hverdagen som gjør du er mer tilfreds. Du fortjener jo å være med en mann som har orden på livet sitt, og som ikke er utro. Det er jo egentlig ganske grunnleggende. Å sladre over en kaffekopp på morgenen og det andre du sier er jo også helt ordinært. Du kan finne det i andre enn eksen. 11 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vil du ha han, eller vil du bare ikke være alene? Det er det du må finne ut av. Anonymkode: 119b5...547 Begge deler. Savner å være med ham når det er bra mellom oss for da er det fint.. Anonymkode: 307ff...242
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 frøkna skrev (Akkurat nå): Høres ut som det er ensomheten som er vanskelig. Og den kan virkelig være brutal. Da husker du på de positive stundene dere hadde sammen, og grunnene til at dere gjorde det slutt blekner. Prøv å prioritere å være med gode venninner, og få deg abonnement på typ Squeeze. Det er ingen garantier for at du vil finne en ny mann med en gang, så jobb med å finne løsninger i hverdagen som gjør du er mer tilfreds. Du fortjener jo å være med en mann som har orden på livet sitt, og som ikke er utro. Det er jo egentlig ganske grunnleggende. Å sladre over en kaffekopp på morgenen og det andre du sier er jo også helt ordinært. Du kan finne det i andre enn eksen. Jeg er ganske ensom ja. Jeg har ingen venninner, ingen rundt meg som tar seg tid egentlig. Altså det er ikke planen heller å finne en ny mann, jeg har satt opp mitt eget liv fremover, men vi får se. Dukker det opp en grei en, så er det bra, hvis ikke så kanskje jeg rekker å bli vant til å være alene. Hvordan finner man venninner i voksen alder? Jeg er 33.. Anonymkode: 307ff...242 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 56 minutter siden, AnonymBruker said: Begge deler. Savner å være med ham når det er bra mellom oss for da er det fint.. Anonymkode: 307ff...242 Hvor ofte var det da? Anbefaler deg å skrive lister over alle de negative og positive tingene ved han slm person og han som partner. Nevn alle sårende ting han har gjort. Les gjennom lista daglig. Anonymkode: c72f3...6fb 4 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #8 Skrevet 24. mars 2023 Stable deg selv på beina og bli sterk. Ikke savne en illusjon. Vær glad det er over og finn ny vei videre. Lukkes en dør, åpnes en annen. Lykke til. Anonymkode: 95d21...80b 8
Lea Skrevet 24. mars 2023 #9 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ganske ensom ja. Jeg har ingen venninner, ingen rundt meg som tar seg tid egentlig. Altså det er ikke planen heller å finne en ny mann, jeg har satt opp mitt eget liv fremover, men vi får se. Dukker det opp en grei en, så er det bra, hvis ikke så kanskje jeg rekker å bli vant til å være alene. Hvordan finner man venninner i voksen alder? Jeg er 33.. Anonymkode: 307ff...242 Jeg synes det er ganske umulig å finne meg venninner i voksen alder. Er i 30 årene selv. 1
frøkna Skrevet 25. mars 2023 #10 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ganske ensom ja. Jeg har ingen venninner, ingen rundt meg som tar seg tid egentlig. Altså det er ikke planen heller å finne en ny mann, jeg har satt opp mitt eget liv fremover, men vi får se. Dukker det opp en grei en, så er det bra, hvis ikke så kanskje jeg rekker å bli vant til å være alene. Hvordan finner man venninner i voksen alder? Jeg er 33.. Anonymkode: 307ff...242 Jeg er også 33, og jeg må minne meg selv på noen ganger. Jeg er jo ung, vi er unge damer! Kanskje du trenger en slags omorganisering i livet for å få litt endring? Bytte jobb? Ta ny utdanning? Flytte? Bruk litt tid på å sette deg noen mål om hvor du vil livet ditt skal ta en retning og jobb mot at det skal skje. Med nye impulser kan det komme nye interessante mennesker. Ta initiativ til å møte mennesker som er spennende. Er nok flere i samme situasjon som deg som kanskje ønsker flere venner/ bekjentskaper. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #11 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Begge deler. Savner å være med ham når det er bra mellom oss for da er det fint.. Anonymkode: 307ff...242 Noen folk er sånn som din eks. Veldig sjarmerende og leken eller? Virker som han gledet deg med de sjarmerende ideene sine og var en morsom samtale partner. Samtidig er han litt dead beat dad og tar ikke ansvar for å avlaste deg. Vil ha friheten sin, er ego og utro, impulsiv og lager seg gjeld. Antageligvis har han ADHD, har du tenkt på det? (har ADHD selv og kjenner typen) slike folk som er sjarmerende men litt ego kan også ha autistiske trekk og ha vansker med kommunikasjon om følelser, regulere følelser. Noen bare undertrykker de. Jeg har en eks kjæreste som er litt samme og åh jeg savner det sjarmerende vesenet. Det var bare latter og kos og sex men desverre ikke en dypere omsorg for han var for ego til det. Anonymkode: 408d8...430 4
Kvalitet Skrevet 25. mars 2023 #12 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Begge deler. Savner å være med ham når det er bra mellom oss for da er det fint.. Anonymkode: 307ff...242 Lag deg en liste over fordeler og ulemper. Lag i tillegg en liste hvor du lager en oversikt over hvor mange timer i døgnet/uka du ser for deg «de gode studiene» og samme for «de dårlige». 1
Isambard Skrevet 25. mars 2023 #13 Skrevet 25. mars 2023 Det var altså en del ting som var bra, og en del ting som ikke var bra i det hele tatt. Jeg vil ikke si helt bastant at ingen kan forandre vanene side. Jeg tror at en krise kan være en "reset-knapp" hvor man bryter opp noen mønstre. Helt personlig rangerer jeg utro på nett som det minste problemet (det jeg lettest kunne tilgitt). Mitt største spørsmål ville vært hva det betydde for partneren. Jeg tenker at mennesker er svake og at man ikke bør dømme det altfor for hardt. (Jeg har ikke vært utro selv) Økonomi som det største. Det kan begrave folk så dypt at de aldri kommer opp igjen, og du trekkes med. Alt i alt: ingen ting er umulig, men det er nok enklest å finne det du savner i en ny mann. 1 2
Hjelpsom Skrevet 25. mars 2023 #14 Skrevet 25. mars 2023 55 minutter siden, Isambard said: Helt personlig rangerer jeg utro på nett som det minste problemet (det jeg lettest kunne tilgitt). Mitt største spørsmål ville vært hva det betydde for partneren. Jeg tenker at mennesker er svake og at man ikke bør dømme det altfor for hardt. (Jeg har ikke vært utro selv) Denne er jeg enig i. Det er mer tillitsbrudd og "svakt" emosjonell utroskap. Men så er det alle de andre negative sidene TS lister opp. - Daglig pliktsex - Ingen økonomisk ansvarlighet - Blir sur når de skal prate om økonomi og gjeld. - Tydelig missnøye over å ta sin del av ansvar for barn. Dette er jo ganske vesentlige negative faktorer som hun må få han til å endre på hvis et nytt forhold i det hele tatt skal være liv laga. For jeg er usikker på om de positive sidene veier opp for de negative. 1 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #15 Skrevet 25. mars 2023 Hvis dere skal kunne bli sammen igjen, må han få kontroll på økonomien sin først. Det er en stor jobb, som han har unnlatt å ta tak i. All kosen og oppmerksomheten du savner med ham, er ikke unik. Du kan få det med andre også. Det kan tom bli bedre enn det du hadde. Det er vanskeligere å få venninner 30+, men ikke umulig. Du kan feks treffe folk gjennom barnas aktiviteter, eller begynne på noe sport eller hobby de dagene barna er på samvær. Anonymkode: d1688...1d8 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #16 Skrevet 25. mars 2023 Har han endret seg? Hvis ikke vil problemet gjenta seg. Vil du ha det sånn enda en gang og utsette barnet for flere brudd med far? Anonymkode: 7c74a...34a 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #17 Skrevet 25. mars 2023 For utenforstående virker det underlig å savne en mann med så mange dårlige kvaliteter. Det er nok ikke ham du savner, men du savner noen. Utro på nett? Det minste problemet. Elendig økonomisk styring: Et kjempeproblem ingen vettig person vil ønske å ta del i. Anonymkode: 2e131...87e 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #18 Skrevet 25. mars 2023 Det høres mer ut som du har problemer med å være alene. At barna er knust, er helt normalt. Skilsmisse er en av de største livskrisene man kan oppleve. Ut fra det du skriver, tenker jeg at du må jobbe for å komme deg videre i livet. Det kan være beinhardt. Jeg har vært igjennom dette selv og etter 4 år er jeg fortsatt singel. Det går mye bedre med barna som har blitt tenåringer nå. Hvis jeg tenker igjennom hvordan jeg hadde det i ekteskapet kontra nå så er det fordeler og ulemper med begge. Pliktsex og dårlig stemning er drepen for et forhold og ikke noe du kan leve med i lengden. Jeg hadde det slik i mange år. Mye krangling fordi jeg ikke stilte opp nok etter hans mening. Du vet nok at han ikke kommer til å endre seg. Du må egentlig bare bestemme deg for at nå skal du gå videre. Og det kan ta tid. Jeg har brukt 4 år på å reflektere. Det går i faser og kan være som en berg- og dalbane. Savne eks, lure på hvorfor jeg ikke klarer å treffe en ny mann, vil jeg treffe en ny, er jeg ikke attraktiv nok, er jeg ikke god nok, ensomhet, savner familien hans som jeg hadde et godt forhold til. Har du ei venninne du kan snakke med av og til som ser ting mer utenfra ? Det har hjulpet meg mye sammen med lange turer i skogen. Anonymkode: 1efb6...faa 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #19 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor ofte var det da? Anbefaler deg å skrive lister over alle de negative og positive tingene ved han slm person og han som partner. Nevn alle sårende ting han har gjort. Les gjennom lista daglig. Anonymkode: c72f3...6fb Det var skikkelig Berg og dalbane. Følte det kunne forandre seg flere ganger om dagen. frøkna skrev (7 timer siden): Jeg er også 33, og jeg må minne meg selv på noen ganger. Jeg er jo ung, vi er unge damer! Kanskje du trenger en slags omorganisering i livet for å få litt endring? Bytte jobb? Ta ny utdanning? Flytte? Bruk litt tid på å sette deg noen mål om hvor du vil livet ditt skal ta en retning og jobb mot at det skal skje. Med nye impulser kan det komme nye interessante mennesker. Ta initiativ til å møte mennesker som er spennende. Er nok flere i samme situasjon som deg som kanskje ønsker flere venner/ bekjentskaper. Takk for gode tips. Jeg er i en situasjon nå hvor jeg står uten jobb pga flytting osv, sikkert litt derfor jeg føler på ensomheten også når man er hjemme hver dag. Jeg møter feks andre foreldre i bhg til barna, men føler meg litt annerledes så det er litt kjipt. Håper bare det er meg 😅 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen folk er sånn som din eks. Veldig sjarmerende og leken eller? Virker som han gledet deg med de sjarmerende ideene sine og var en morsom samtale partner. Samtidig er han litt dead beat dad og tar ikke ansvar for å avlaste deg. Vil ha friheten sin, er ego og utro, impulsiv og lager seg gjeld. Antageligvis har han ADHD, har du tenkt på det? (har ADHD selv og kjenner typen) slike folk som er sjarmerende men litt ego kan også ha autistiske trekk og ha vansker med kommunikasjon om følelser, regulere følelser. Noen bare undertrykker de. Jeg har en eks kjæreste som er litt samme og åh jeg savner det sjarmerende vesenet. Det var bare latter og kos og sex men desverre ikke en dypere omsorg for han var for ego til det. Anonymkode: 408d8...430 Har ikke helt tenkt om han har ADHD, jeg har jo tenkt tanken om jeg har det selv etter mange videoer fra tiktok. Han er litt sånn med følelsene utenpå og er en åpen person, og tar gjerne valg basert på følelsene og stemningen.. Han undertrykker ikke følelser osv, han kan snakke om dem, men er der vanskelige tema som økonomi eller Andre ting som er et problem, blir han veldig sint Isambard skrev (1 time siden): Det var altså en del ting som var bra, og en del ting som ikke var bra i det hele tatt. Jeg vil ikke si helt bastant at ingen kan forandre vanene side. Jeg tror at en krise kan være en "reset-knapp" hvor man bryter opp noen mønstre. Helt personlig rangerer jeg utro på nett som det minste problemet (det jeg lettest kunne tilgitt). Mitt største spørsmål ville vært hva det betydde for partneren. Jeg tenker at mennesker er svake og at man ikke bør dømme det altfor for hardt. (Jeg har ikke vært utro selv) Økonomi som det største. Det kan begrave folk så dypt at de aldri kommer opp igjen, og du trekkes med. Alt i alt: ingen ting er umulig, men det er nok enklest å finne det du savner i en ny mann. Jeg er i grunnen enig med deg. Den utroskapen på nett var litt dråpen tbh. Det var mye lettere å skylde på det, en de underliggende problemene vi har hatt i mange år som han nekter å touche ordentlig. Som han igjen skal love å ordne opp i. Han er så flink til å prate for seg. Jeg håper tenker over ting ihvertfall. Jeg har virkelig ikke urimelige krav, bare at han får orden i sakene. En ordentlig jobb, et konkret og gjennomførbart mål og ikke vær så trangsynt på livsstil😅 Hvordan han er med økonomi er veldig viktig, særlig når vi har barn.. Anonymkode: 307ff...242
exictence Skrevet 25. mars 2023 #20 Skrevet 25. mars 2023 Jeg tenker at sex av plikt hver dag hadde jeg ikke orket. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå