Nuppidu Skrevet 24. mars 2023 #1 Skrevet 24. mars 2023 Hunden min har hatt dette såret rundt 1 mnd tid, og det er vanskelig å se hvis man ikke løfter opp leppa. Har blitt litt større ser jeg, og jeg har forsøkt å rense med saltvann og klorhexin, uten hell. det er såklart nesten helt umulig å rense også, og jeg får det bare til hvis hun sover. noen som har opplevd noe lignende og vet evt hva dette kan være? Burde jeg kontakte vetrinær?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #2 Skrevet 24. mars 2023 Denne brukte jeg på min hund da den hadde en betennelse mellom potene 🐾 Skylte ett par ganger om dagen. Anonymkode: 15ac7...ea4
Nuppidu Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Denne brukte jeg på min hund da den hadde en betennelse mellom potene 🐾 Skylte ett par ganger om dagen. Anonymkode: 15ac7...ea4 Åhh den har jeg jo! Skal prøve med en gang, takk😁
Serafin Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 (endret) Nuppidu skrev (10 minutter siden): Hunden min har hatt dette såret rundt 1 mnd tid, og det er vanskelig å se hvis man ikke løfter opp leppa. Har blitt litt større ser jeg, og jeg har forsøkt å rense med saltvann og klorhexin, uten hell. det er såklart nesten helt umulig å rense også, og jeg får det bare til hvis hun sover. noen som har opplevd noe lignende og vet evt hva dette kan være? Burde jeg kontakte vetrinær? Det er jo helt opplagt at du bør oppsøke en veterinær dersom du et i tvil. Er jo ikke noe å lure på det. Endret 24. mars 2023 av Serafin 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 Klorhexidin er mye bedre enn grønnsåpe, så sistnevnte er det ikke så mye vits i å prøve i følge ny forskning på feltet. Du må få det sjekka av veterinær Anonymkode: deb5f...841
Nuppidu Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2023 Serafin skrev (1 minutt siden): Det er jo helt opplagt at du bør oppsøke en veterinær dersom du et i tvil. Et jo ikke noe å lure på det. Jo, såklart sier magefølelsen at jeg skal gjøre det, så blir nok å innom på mandag. Ville i hovedsak høre litt her om noen har opplevd noe lignende, og evt prøve alternativer. Vetrinær er dyrt, og i det siste har vi brukt mye penger til vetrinæren.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 1 minutt siden, Nuppidu said: Jo, såklart sier magefølelsen at jeg skal gjøre det, så blir nok å innom på mandag. Ville i hovedsak høre litt her om noen har opplevd noe lignende, og evt prøve alternativer. Vetrinær er dyrt, og i det siste har vi brukt mye penger til vetrinæren. Det vet man før man skaffer seg hund. Anonymkode: 7b8ad...49a
Nuppidu Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det vet man før man skaffer seg hund. Anonymkode: 7b8ad...49a Såklart
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #9 Skrevet 24. mars 2023 Bare vær oppmerksom på at hunder også kan få hudkreft. Da er områder rundt munn/snute mest utsatt på grunn av lite/ingen pels. Anonymkode: b812e...b5a 1
Serafin Skrevet 24. mars 2023 #10 Skrevet 24. mars 2023 Nuppidu skrev (50 minutter siden): Jo, såklart sier magefølelsen at jeg skal gjøre det, så blir nok å innom på mandag. Ville i hovedsak høre litt her om noen har opplevd noe lignende, og evt prøve alternativer. Vetrinær er dyrt, og i det siste har vi brukt mye penger til vetrinæren. Det er dyrt, ja. Men det er jo en vurdering du må ta med i beregningen den gangen du valgte å skaffe deg et kjæledyr.
Nuppidu Skrevet 25. mars 2023 Forfatter #11 Skrevet 25. mars 2023 Serafin skrev (1 time siden): Det er dyrt, ja. Men det er jo en vurdering du må ta med i beregningen den gangen du valgte å skaffe deg et kjæledyr. Men herregud jeg vet da vel det. Men når jeg på 1,5 mnd har brukt over 20 tusen til dyrlege kan du jo forstå at jeg kanskje ikke har så lyst til å bruke enda mer, om jeg ikke behøver det. Selvfølgelig har jeg råd til det. og det blir en tur til vetrinæren igjen på mandag. Ville bare forhøre meg litt innpå her, i håp om nyttige tips eller lignende erfaringer. har foresten konto til dyra og i tilegg forsikring. Så det er ikke økonomien det står på 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #12 Skrevet 25. mars 2023 Leker hun ofte med pinner? Anonymkode: 23997...dda
Nuppidu Skrevet 25. mars 2023 Forfatter #13 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leker hun ofte med pinner? Anonymkode: 23997...dda Ja, eller hun frakter pinner hun finner. Får ikke tygge på de mtp flere risikofaktorer
Troyamin Skrevet 25. mars 2023 #14 Skrevet 25. mars 2023 (endret) Det ser ut om en typisk "skal-bare-plukke-opp-noe" skade. Får det på schæferne innimellom. Slike skader kan ta lang tid før de gror. Spesielt hvis hunden slikker seg rundt munnen. Jeg har én gang måtte behandle et slikt sår. Gikk da og tok laserbehandling. Etter to ganger var såret lukket og nesten borte. Endret 25. mars 2023 av Troyamin
Serafin Skrevet 25. mars 2023 #15 Skrevet 25. mars 2023 Nuppidu skrev (6 timer siden): Men herregud jeg vet da vel det. Men når jeg på 1,5 mnd har brukt over 20 tusen til dyrlege kan du jo forstå at jeg kanskje ikke har så lyst til å bruke enda mer, om jeg ikke behøver det. Selvfølgelig har jeg råd til det. og det blir en tur til vetrinæren igjen på mandag. Ville bare forhøre meg litt innpå her, i håp om nyttige tips eller lignende erfaringer. har foresten konto til dyra og i tilegg forsikring. Så det er ikke økonomien det står på God tur til dyrkegen, da. Det er jo en grunn til at det heter dyrlege. Fordi det er dyrt å gå dit 🤣 1
Nuppidu Skrevet 25. mars 2023 Forfatter #16 Skrevet 25. mars 2023 Serafin skrev (3 timer siden): God tur til dyrkegen, da. Det er jo en grunn til at det heter dyrlege. Fordi det er dyrt å gå dit 🤣 Jepp, desverre ligger det i ordet
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #17 Skrevet 25. mars 2023 Har brukt honningsalve på min hund, selges i hvertfall på noen apotek. Anonymkode: 610f0...6cd
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #18 Skrevet 25. mars 2023 Hadde tatt turen til dyrlegen først. Fordi hudkreft er såpass alvorlig, og jeg hadde hatt et stort behov for å få utelukket det. Så hadde jeg kjøpt det som dyrlegen anbefalte å ta på for å få det til å gro. Anonymkode: c791d...4d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå