89jenta Skrevet 24. mars 2023 #1 Del Skrevet 24. mars 2023 (endret) Hei! Jeg fikk mitt første barn i Oktober 2022. Før jeg ble gravid, tracket jeg syklusen i ca 2 år. Da var lengden på syklusen på 28 dager. Hver eneste måned. Jeg har ikke ammet. Fikk satt i kobberspiral etter fødsel, men tok den fort ut, fordi det prevensjonsmiddelet ikke passet meg. Jeg fikk første mens etter fødselen i Desember. Etter det har syklusen variert fra 35,31og 33 dager. Jordmor sa at syklusen burde ha stabilisert seg nå, såpass lenge etter fødsel. Etter at jeg tok ut spiralen har jeg ikke begynt på noen annen prevensjon, da jeg vil se hvordan syklusen oppfører seg en stund. Noen som har opplevd linkende? Har syklusen stabilisert seg? Kan man få lengre sykluser etter et barn? Har tenkt å ta det opp med fastlegen neste gang jeg er hos hen. Endret 24. mars 2023 av 89jenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 24. mars 2023 #2 Del Skrevet 24. mars 2023 Syns jo din mens er er ganske så stabil da? Men til det du spør om; ja, det er store hormonelle forandringer etter et svangerskap og dette kan både utsette el, hindre el og gjøre syklus ustabil opptil et år etterpå. Din virker som sagt veldig stabil da om den bare varierer med et par dager. Så stabil har aldri min vært( selv utenom fødsler osv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
89jenta Skrevet 25. mars 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 25. mars 2023 Laura80 skrev (12 timer siden): Syns jo din mens er er ganske så stabil da? Men til det du spør om; ja, det er store hormonelle forandringer etter et svangerskap og dette kan både utsette el, hindre el og gjøre syklus ustabil opptil et år etterpå. Din virker som sagt veldig stabil da om den bare varierer med et par dager. Så stabil har aldri min vært( selv utenom fødsler osv) Okei, takk for svar 😊 Ble bare litt usikker, da jeg aldri har opplevd det før 😅 Men det gir jo mening det du sier, kroppen har jo vært igjennom store hormonelle forandringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plomm Skrevet 25. mars 2023 #4 Del Skrevet 25. mars 2023 Jeg fødte august 2022 og fikk ikke mensen igjen før nå i mars 🥲 aner ikke lengde på syklus enda, men vet kroppen min prøvde leeenge å starte opp igjen med eggløsning osv. Hadde også pinglemensen nå I forhold til hva jeg hadde tidligere, så har helt klart endret seg etter fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #5 Del Skrevet 25. mars 2023 Jeg hadde syklus på 25-27 dager før første svangerskap, og på ca 30 dager etter svangerskapet (etter andre svangerskap satte jeg inn hormonspiral, derfor vet jeg ikke hvordan syklusen hadde blitt da). Anonymkode: 126f2...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 30. mars 2023 #6 Del Skrevet 30. mars 2023 (endret) Jeg fødte oktober 21 og jeg har fortsatt alt imellom 40 og 26 dager syklus 🙃 Fikk mensen tilbake 12 uker etter fødsel.... Hadde fast 26-28 før graviditeten 🤷🏻♀️ Har kobberspiral nå Endret 30. mars 2023 av Niny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 30. mars 2023 #7 Del Skrevet 30. mars 2023 Min syklus har bare blitt kortere og kortere for hvert barn 😅 har gått fra 28 dager til 24 dager etter 2 barn. Er også blitt eldre så vet ikke om det har noe å si. Når det er sagt så er det jo relativt kort tiden siden du fødte så ville ihvertfall ha gitt det 1 år for å se om det endrer seg 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå