AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #1 Skrevet 24. mars 2023 Min samboer/barnefar var ute forrige helg med noen venner. De dro rett etter jobb på fredagen, så han var ikke hjemme før festen startet. Jeg er 6mnd på vei med ny baby nå, så har vi en på 3år. Har vært mye sykdom i bhg siste ukene, så jeg har hatt han mye hjemme.. samboer fortalte om denne festen for 2 uker siden, og det var greit for meg at de skulle ut å finne på noe.. men så ble 3åringen syk tirsdagen, og natt til fredag ble det spying og 0 søvn. Han dro allikevel på fest, og hørte ikke en lyd ifra han! Han svarte på en snap ifra ett familiemedlem, så jeg vet jo at han var aktiv på tlf.. legging av barnet er svært krevende, så jeg hadde ett lite håp inni meg at han kanskje skulle komme hjem litt tidligere mtp at han var veldig dårlig. Eller kanskje bare spørre om hvordan det gikk.. natten før var veldig ubehagelig for meg, lå med kramper og smerter i magen + at 3åringen våknet flere ganger for å spy, men samboer fikk jo ikke med seg noe av dette da han sov igjenom alt, så jeg fortalte dagen etter at han burde ikke bli så sen på fredagen. Han kom ikke hjem før 4 på natten.. og jeg kjenner jeg er sint og frustrert over det enda.. han mener jo jeg overreagerer.. det kan hende, men kommer liksom ikke over det. Vi begge er sta, og jeg mener at han burde ihvertfall bare sendt en sms om hvordan ståa var.. men han mener motsatt selfølgelig. Det bikket liksom litt over når jeg så at han var aktiv å svarte på den snappen. PS : gravid og hormonell Anonymkode: 0cfd8...9e1 12
Populært innlegg MizzVic Skrevet 24. mars 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 24. mars 2023 Så koselig for resten av festen at han tok med seg omgangssyken? Satt de sikkert stor pris på. Hormonell nei? Dra fra gravide med syke småbarn? Ingen som hadde turt det her i huset hvertfall. Man er TO om å få barn. 37 20
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #3 Skrevet 24. mars 2023 Jeg synes ikke du overreagerer. Jeg ville ikke dratt ut om min partner og barn hadde spysyke og trengte meg. Anonymkode: 2f220...219 25 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 Små barn blir syke hele tiden. Hvis begge alltid skal være hjemme når ungene er syk som kommer ikke dere til å kunne ha noen form for sosialt liv før ungene er store. Er det egentlig det du ønsker deg? Anonymkode: 3f293...d02 17 2
Heidi40 Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min samboer/barnefar var ute forrige helg med noen venner. De dro rett etter jobb på fredagen, så han var ikke hjemme før festen startet. Jeg er 6mnd på vei med ny baby nå, så har vi en på 3år. Har vært mye sykdom i bhg siste ukene, så jeg har hatt han mye hjemme.. samboer fortalte om denne festen for 2 uker siden, og det var greit for meg at de skulle ut å finne på noe.. men så ble 3åringen syk tirsdagen, og natt til fredag ble det spying og 0 søvn. Han dro allikevel på fest, og hørte ikke en lyd ifra han! Han svarte på en snap ifra ett familiemedlem, så jeg vet jo at han var aktiv på tlf.. legging av barnet er svært krevende, så jeg hadde ett lite håp inni meg at han kanskje skulle komme hjem litt tidligere mtp at han var veldig dårlig. Eller kanskje bare spørre om hvordan det gikk.. natten før var veldig ubehagelig for meg, lå med kramper og smerter i magen + at 3åringen våknet flere ganger for å spy, men samboer fikk jo ikke med seg noe av dette da han sov igjenom alt, så jeg fortalte dagen etter at han burde ikke bli så sen på fredagen. Han kom ikke hjem før 4 på natten.. og jeg kjenner jeg er sint og frustrert over det enda.. han mener jo jeg overreagerer.. det kan hende, men kommer liksom ikke over det. Vi begge er sta, og jeg mener at han burde ihvertfall bare sendt en sms om hvordan ståa var.. men han mener motsatt selfølgelig. Det bikket liksom litt over når jeg så at han var aktiv å svarte på den snappen. PS : gravid og hormonell Anonymkode: 0cfd8...9e1 Du overreagere,denne festen var planlagt. 13
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 Det var ikke en spontan greie, det var en ting som var avtalt to uker i forveien. Ja, det var kjipt for deg, men overhodet ikke noe man lager en krig om. En annen gang er det motsatt! Det verste er å bli passiv aggressiv og furte for noe som har skjedd som man ikke får gjort noe med.... Anonymkode: 77bbf...58b 17 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Små barn blir syke hele tiden. Hvis begge alltid skal være hjemme når ungene er syk som kommer ikke dere til å kunne ha noen form for sosialt liv før ungene er store. Er det egentlig det du ønsker deg? Anonymkode: 3f293...d02 Men TS er gravid, lå med kramper og smerter selv og sov ikke mens hun passet på en syk treåring som spydde. Det er ugreit å være ute til 4 om natta på en fest. Han kunne dratt en liten tur innom og tidlig hjem om det var så viktig. Var ikke akkurat et bryllup eller en stor begivenhet. Og han gav sikkert spysyken til hele selskapet. Man må ofre noe sosialt liv i noen år når man har barn. Anonymkode: 2f220...219 23 19
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #8 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det var ikke en spontan greie, det var en ting som var avtalt to uker i forveien. Ja, det var kjipt for deg, men overhodet ikke noe man lager en krig om. En annen gang er det motsatt! Det verste er å bli passiv aggressiv og furte for noe som har skjedd som man ikke får gjort noe med.... Anonymkode: 77bbf...58b Men det var en fest planlagt to uker i forveien. Ikke et bryllup i nær familie avtalt månedsvis på forhånd. Og han hverken hørte av seg til familien eller kom hjem før fire selv om partner ba han ikke være sein. Jeg tipper TS ville prioritert familien over en fest... Man må jo kunne snakke om ting som ikke er greit så de ikke skjer igjen. Og man har lov å ha følelser. Anonymkode: 2f220...219 9 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #9 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Små barn blir syke hele tiden. Hvis begge alltid skal være hjemme når ungene er syk som kommer ikke dere til å kunne ha noen form for sosialt liv før ungene er store. Er det egentlig det du ønsker deg? Anonymkode: 3f293...d02 Nei, men da sendes den gravide til venner for å UNNGÅ å smittes fordi den gravide allerede er belastet både med lavt immunforsvar og andre plager. Far blir da hjemme med barnet. Anonymkode: 68e96...63d 9 11
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #10 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det var en fest planlagt to uker i forveien. Ikke et bryllup i nær familie avtalt månedsvis på forhånd. Og han hverken hørte av seg til familien eller kom hjem før fire selv om partner ba han ikke være sein. Jeg tipper TS ville prioritert familien over en fest... Man må jo kunne snakke om ting som ikke er greit så de ikke skjer igjen. Og man har lov å ha følelser. Anonymkode: 2f220...219 Vi er nok forskjellige. Jeg forventer ikke at min mann skal ringe og sjekke for en kveld/natt hvis han er ute og koser seg. Og ja, vi har flere barn, og ja, de har vært mye syke. Selvfølgelig er det litt annerledes i og med at TS spesifikt ba ham om det, men ja.... Og det er forskjell på å prate om ting på en ok måte og formidle hva man tenkte, og å være sint eller passiv aggresiv. Anonymkode: 77bbf...58b 6 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #11 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det var ikke en spontan greie, det var en ting som var avtalt to uker i forveien. Ja, det var kjipt for deg, men overhodet ikke noe man lager en krig om. En annen gang er det motsatt! Det verste er å bli passiv aggressiv og furte for noe som har skjedd som man ikke får gjort noe med.... Anonymkode: 77bbf...58b For å unngå å bli passiv aggressiv og furte så snakker man om ting som plager en. Man ignorerer de ikke til de vokser seg store og ødelegger samlivet. Bare et vennlig tips... Anonymkode: 2f220...219 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #12 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er nok forskjellige. Jeg forventer ikke at min mann skal ringe og sjekke for en kveld/natt hvis han er ute og koser seg. Og ja, vi har flere barn, og ja, de har vært mye syke. Selvfølgelig er det litt annerledes i og med at TS spesifikt ba ham om det, men ja.... Og det er forskjell på å prate om ting på en ok måte og formidle hva man tenkte, og å være sint eller passiv aggresiv. Anonymkode: 77bbf...58b Lov å være forskjellig. Men TS ba om det+ hun er gravid, har vondt og hadde ikke sovet i tillegg til at hun passet sykt barn. Anonymkode: 2f220...219 5 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #13 Skrevet 24. mars 2023 Du overreager absolutt ikke ❤️ her syns jeg faktisk mannen din var ganske egoistisk. For det første er det unødvendig av han å muligens dra med seg smitte på fest. Lite kult å smitte hele festen liksom. For det andre, familien kommer først, mener nå jeg. Så hvis kone og barn er syke, så jaja, da måtte denne sosiale begivenheten vike, for mannen skal være hjemme å ta vare på sine kjære. Det er faktisk ikke for mye å be om 😅 Spesielt nå som du er gravid. Fester og sosiale begivenheter med jobben kommer det maange anledninger til å delta på i lang tid framover, planlagt eller ei. Det var jo ikke akkurat sånn at du planla sykdom den ene dagen han hadde planer liksom. For ja, sykdom skjer, å da er det ofte vanlig å avlyse planene sine. Man er to om å sette barn til verden, og man er to i et partnerskap. Hvis den ene parten bare får til å gi 40% av seg selv noen dager pga sykdom,lite søvn osv - da må den andre steppe inn for de resterende 60%! Og ja, jævlig teit av han å ikke spørre hvordan ståa er. Det hadde ikke kostet han en eneste kalori å spørre. Han satte seg selv og sine behov først. Tenker at med gravid kone og syk 3-åring så kan man omprioritere litt. Vær en voksen og ansvarsfull mann. Anonymkode: afc9a...7e0 7 3 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #14 Skrevet 24. mars 2023 MizzVic skrev (33 minutter siden): Så koselig for resten av festen at han tok med seg omgangssyken? Satt de sikkert stor pris på. Hormonell nei? Dra fra gravide med syke småbarn? Ingen som hadde turt det her i huset hvertfall. Man er TO om å få barn. 100 likes til deg!! Anonymkode: ac53b...d45 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #15 Skrevet 24. mars 2023 Hva er poenget led at dere begge skal måtte være hjemme? Men da bør jo han ta 3-åringen hele neste dag så du får hvile, selvsagt. Anonymkode: 02723...98a 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #16 Skrevet 24. mars 2023 Vedder på at mannen til TS ikke hadde latt hun dra ut på fest om han måtte være hjemme med spysyke barn og en badeball på magen. Anonymkode: bd8c9...675 10 10
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #17 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): For å unngå å bli passiv aggressiv og furte så snakker man om ting som plager en. Man ignorerer de ikke til de vokser seg store og ødelegger samlivet. Bare et vennlig tips... Anonymkode: 2f220...219 Har vært gift i 20 år og ingen av oss er passiv aggressive, og vi snakker om ting. Men vi skjønner også at av og til er det belastning for den ene og andre ganger for den andre. Er det kun TS som tar belastningen hver gang er det selvfølgelig en annen sak. Anonymkode: 77bbf...58b 4 2
Sofakona Skrevet 24. mars 2023 #18 Skrevet 24. mars 2023 Jeg tenker at dere må snakket sammen og bli enig...nå vil dere få 2 barn...det er dobbelt opp med omgangssyke, influensa, hoste, vondt i magen, feber etc... Vi har 2 barn og ikke helt det samme, men i helgen fikk minste omgangssyke, og mannen min var syk. Da hadde jeg 2 barn jeg måtte ta vare på... egentlig 3... Men, dere kommer til å komme opp i så ufattelig situasjoner der barna vil bli syke, på dager dere noen av dere skal på kurs, jobb greier, gutt,/ jente kveld...og da må dere jo finne ut sammen hvordan dere skal legge opp dagene/ kvelden. Og innimellom må du kunne ta vare på 2 syke barn om din mann skal noe ( 1 kveld)..men samme må også mannen din. Dette var jo en litt kjedelige situasjon der du er gravid og barn som spyr... men dere kommer til å få iallfall 15 år til med slikt 3
Vera Skrevet 24. mars 2023 #19 Skrevet 24. mars 2023 Hva skjer med dette forumet?? Selvfølgelig drar man ikke fra gravid partner som ikke er i form og ber om at du blir hjemme! Når man leser svarene i tråder som dette, skjønner man hvorfor det er så mange samlivsbrudd i dette landet..når man velger forpliktelser - tar man ansvar og viser hensyn. Verden kretser ikke rundt ditt ego. Har du et barn eller en kone/mann som trenger deg - stiller du selvsagt opp! 9 2 14
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #20 Skrevet 24. mars 2023 Du er ikke urimelig nei. Skjønner at han vil på fest men det må selvsagt passe også. Jeg syns han i det minste kunne hørt hvordan det gikk og om du trengte at han kom hjem. For meg er det ganske grunnleggende i ett forhold, at man vil den andre skal ha det bra. Anonymkode: ddaec...279 6 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå