AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #1 Skrevet 24. mars 2023 Vi har en diskusjon på jobb. Har en kollega som blir direkte dårlig av parfyme, og jeg klarer ikke å forstå at ikke alle da kutter parfymen. Vi jobber tett, og det er bare tunge parfymer hun reagerer på. (Ikke andre parfymerte produkt). Anonymkode: 0d797...b91 1 1
Gjest Sirisurr Skrevet 24. mars 2023 #2 Skrevet 24. mars 2023 Ja, det hadde jeg. Er ikke verdt det når det går på bekostning av hennes helse altså.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #3 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har en diskusjon på jobb. Har en kollega som blir direkte dårlig av parfyme, og jeg klarer ikke å forstå at ikke alle da kutter parfymen. Vi jobber tett, og det er bare tunge parfymer hun reagerer på. (Ikke andre parfymerte produkt). Anonymkode: 0d797...b91 Hvordan "dårlig" blir kollegaen din? Kvalm, hodepine, astmaanfall? Anonymkode: eab9d...7cc
Blueberrysmoothie Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 Ja jeg tar hensyn til de rundt meg om de sier fra. Koster meg ingenting å droppe parfyme i den sammenhengen 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan "dårlig" blir kollegaen din? Kvalm, hodepine, astmaanfall? Anonymkode: eab9d...7cc Hodepine, utmattet/ dårlig allmenntilstand og generelt uopplagt. Anonymkode: 0d797...b91 2
rampeguri Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 Hvorfor skulle jeg ikke kutte det? Ikke at jeg bruker mye parfyme i utgangspunktet - trappet veldig ned en periode jeg hadde en kollega som ikke tålte det og har bare ikke begynt å bruke det like mye igjen.... 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 Jeg sluttet helt å bruke parfyme for et par år siden da jeg fikk oppleve hvor smertefullt migrene kan være, og tenkte at det der unner jeg ingen. Og siden så mange får migrene av parfyme, så har jeg kuttet det helt ut. Savner det ikke. Det er jo et fullstendig unødvendig produkt. Anonymkode: 57527...58a 7 4 3
Hulderen Skrevet 24. mars 2023 #9 Skrevet 24. mars 2023 Ja. Jeg har alt en kollega som ikke tåler parfyme, så det har jeg kuttet ut.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #10 Skrevet 24. mars 2023 Ja. Nå bruker ikke jeg parfyme, men en venninne ble dårlig en hårspray jeg brukte. Jeg bruker ikke den lenger av hensyn til henne. Anonymkode: 038a3...cfb 2
Forundret.. Skrevet 24. mars 2023 #11 Skrevet 24. mars 2023 Det å kutte det ut er for meg en selvfølge men jeg vet at ikke alle klarer å tenke på andre. Jeg skifta på førstefødte hver gang svigermor hadde vært å hilst på da hun var baby. Ungen stinket av billig parfyme.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #12 Skrevet 24. mars 2023 Holder det ikke lenge med deo uansett? Anonymkode: 067aa...233 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #13 Skrevet 24. mars 2023 Om det er en spesiell type parfyme ja, men ikke alle parfymene jeg har. Anonymkode: 8ce66...4ab 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #14 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hodepine, utmattet/ dårlig allmenntilstand og generelt uopplagt. Anonymkode: 0d797...b91 Det kan være vanskelig dette med tilrettelegging. Siden det er snakk om folks personlige hygiene på en måte. Jeg er mer plaget (det virker hvertfall sånn) enn din kollega. Men jeg reagerer veldig mye (astmatisk, i tillegg til hodepine, at jeg dovner hen) på veldig lite, sånn som tøymykner, hårspray alt av parfymerte produkter, som sjampo, såper, rengjøringsmidler osv. Blitt hentet av ambulanse pga dette på arbeidssted, hatt livstruende astmaanfall mm. Det skal så lite til i din kollegas tilfelle å få dette ordnet hvis det kun er masse parfyme det reageres på. Det burde være en selvfølge. Fot min del så greide jobben ikke å tilrettelegge bra nok. Det er vel strengt tatt nesten umulig. Selv om folk prøvde å ta hensyn så var der aldri godt nok til å holde meg frisk. Anonymkode: eab9d...7cc 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #15 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om det er en spesiell type parfyme ja, men ikke alle parfymene jeg har. Anonymkode: 8ce66...4ab Hvorfor ikke? Når det ødelegger dagen til andre? Jeg må innrømme at jeg ble veldig skuffet over kollegaene som ikke tar hensyn til henne som sliter. Endatil den nærmeste kollegaen hennes, som også er en nær venninne, bruker fortsatt mye parfyme. Sier litt om mennesket, at man ikke gidder å ta et så enkelt hensyn. Anonymkode: 0d797...b91 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #16 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan være vanskelig dette med tilrettelegging. Siden det er snakk om folks personlige hygiene på en måte. Jeg er mer plaget (det virker hvertfall sånn) enn din kollega. Men jeg reagerer veldig mye (astmatisk, i tillegg til hodepine, at jeg dovner hen) på veldig lite, sånn som tøymykner, hårspray alt av parfymerte produkter, som sjampo, såper, rengjøringsmidler osv. Blitt hentet av ambulanse pga dette på arbeidssted, hatt livstruende astmaanfall mm. Det skal så lite til i din kollegas tilfelle å få dette ordnet hvis det kun er masse parfyme det reageres på. Det burde være en selvfølge. Fot min del så greide jobben ikke å tilrettelegge bra nok. Det er vel strengt tatt nesten umulig. Selv om folk prøvde å ta hensyn så var der aldri godt nok til å holde meg frisk. Anonymkode: eab9d...7cc Stakkars deg! Men ser at den er vanskelig å imøtekomme for alle kollegaer. Har du hatt det sånn lenge? Har du vært utsatt for mugg? Eller er du generelt sensitiv? Anonymkode: 0d797...b91
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #17 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke? Når det ødelegger dagen til andre? Jeg må innrømme at jeg ble veldig skuffet over kollegaene som ikke tar hensyn til henne som sliter. Endatil den nærmeste kollegaen hennes, som også er en nær venninne, bruker fortsatt mye parfyme. Sier litt om mennesket, at man ikke gidder å ta et så enkelt hensyn. Anonymkode: 0d797...b91 Det handler nok om mangel på forståelse over hvor dårlig noen faktisk kan bli av dette. Anonymkode: eab9d...7cc 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #18 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stakkars deg! Men ser at den er vanskelig å imøtekomme for alle kollegaer. Har du hatt det sånn lenge? Har du vært utsatt for mugg? Eller er du generelt sensitiv? Anonymkode: 0d797...b91 Jeg har fått lungene ødelagt av rengjøringssprayer på jobb. Anonymkode: eab9d...7cc 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #19 Skrevet 24. mars 2023 Tar alltid hensyn til det. Bruker mest parfyme på fritiden, og holder meg til deo og veldig milde body sprays ellers. Ble mer obs på det etter at jeg begynte å jobbe et sted der det ikke er lov med parfyme. Anonymkode: 89885...381
Baktus2024 Skrevet 24. mars 2023 #20 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi har en diskusjon på jobb. Har en kollega som blir direkte dårlig av parfyme, og jeg klarer ikke å forstå at ikke alle da kutter parfymen. Vi jobber tett, og det er bare tunge parfymer hun reagerer på. (Ikke andre parfymerte produkt). Anonymkode: 0d797...b91 Kutter det tvert..noen rundt meg så strinter jeg og driter i buksa og går en tomils tur for så å komme tilbake...rett inn på kontoret.p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå