AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #21 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg vet at min oldemor kunne det.. I vår familie ble det mer hvisket om. De snakket aldri høyt om det. Jeg har aldri helt forstått hva som menes med det. Familien er fra Lofoten. Anonymkode: 4918c...6fb Går det an og læres? Anonymkode: eae12...5e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #22 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 24.3.2023 den 20.28): Jeg vet man ikke skal «skryte» av dette, men ja, er litt stolt og nysgjerrig.. jeg er i slutten av 20-årene og har oppdaget at dette skjer når andre blør, ikke på meg selv. Altså at det stopper hvis jeg holder lett på det (feks sår, kutt, nese/neseblod).. HVORFOR?? Jeg har intensjonen og ønsket om å hjelpe, og kanskje noen personlige ord.. men har ikke lært det fra noe sted? Jeg husker dette startet da jeg var i starten av tenårene, da jeg helt på impuls og instinkt fikk tanken om å prøve da ei venninne skar seg i fjæra. Det fungerte, og etter det har det gjentatt seg, også da jeg jobbet i helsevesenet.. Her er jeg anonym, så tør innrømme det. Men når jeg gjør dette irl later jeg som om det bare er tilfeldig, og sier sjelden noe. Noen som tror på dette og evt vet mer om hvorfor noen kan dette? Jeg er litt spirituell, men ganske ned på jorda, og ikke spesielt utpreget religiøs! Dette er noe som kom til meg, ikke omvendt, i såfall Anonymkode: 0940c...dde Stilig! Kan du gjere det på deg sjølv også? Anonymkode: 72aa6...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #23 Del Skrevet 27. mars 2023 Et familiemedlem av meg var nylig innlagt på et sykehus nordpå, og der fikk personen vite av personell at de har samer som de kaller inn når de ikke greier å stoppe blødninger, og det fungerer. Anonymkode: a2ef8...2ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #24 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stilig! Kan du gjere det på deg sjølv også? Anonymkode: 72aa6...3cc Nei, det går ikke.. aldri gått. Jeg prøvde også da jeg var innlagt på sykehus med bla. stor blødning pga. jeg ble livredd mens de jobbet på spreng for å stoppe det. Det stoppet, men det var nok deres verk og ingen annens ts Anonymkode: 0940c...dde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå