Sol strålende Skrevet 24. mars 2023 #1 Skrevet 24. mars 2023 Jeg og manen min er i 40 årene og har vi vært sammen i 18 år. Vi har veldig forskjellige smak om klesvalg. I de årene det som han likte ikke jeg har ikke brukt, (blant annet leoparder mønster) men han har kled seg akkurat som han vil det. Hvis han har sport meg jeg har sagt min mening, allikevel han har tatt på seg det som han vil. det har alltid vært veldig viktig for meg hvilken type klær hvor man bruke. Dress på fest og 17 mai og en dongeri bukse, t-shorte og genser på byen. Men for han det har alltid vært dongeri bukse og genser på alt(fra bryllup til begravelse). Jeg har nevnte for han flere ganger det er veldig viktig for meg klesvalg. Vi har blitt enig om det han skal bruke dress eller skjorte på spesielle anledninger. Det er ikke sånn når han klær seg fint, han er plaget og rundt svetter. Vi skulle på en fest som var veldig viktig for meg og siste liten rett før vi skal gå, han har tatt på seg skjorte som er ikke stryket og genser over. Da jeg valgt å ikke gå. det vil jeg vite er bare jeg som er galen😅 og kresen? Børde jeg ikke bryr meg om hva han har på seg? Men når han vet det er sååååå viktig for meg, hvorfor han kan ikke ta hensyn på dette.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #2 Skrevet 24. mars 2023 Jeg syns ikke du er gal eller kresen nei Alle med litt sosial intelligens og folkeskikk skjønner at man skal kle seg etter anledningen og ikke bare være en slask. Har du prøvd å prate med han en gang dere har god tid å si at han må begynne å respektere deg mere? Anonymkode: a0332...df1 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #3 Skrevet 24. mars 2023 Synes det er usunt at du skal bli så påvirket av hva han har på seg. Så lenge han ikke er skitten og uflidd, må man nesten få ha på det man er komfortabel i. Husk at han ikke representerer deg, og når dere går ut sammen er det ingen som tenker «så stygt han kler seg, hvorfor lar hun ham gjøre det?». Dere er individer, selv om dere er kjærester. Det samme gjelder også deg, skjønner ikke hvorfor du skal la være å ha på det du liker, bare fordi han ikke liker det. Skal du slutte å spise mat han ikke liker også? Man kan selvfølgelig være grei med hverandre, men generelt er det en uting å diktere partneren sin. Anonymkode: 26861...acb 3 1
Sol strålende Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2023 Å takk🙏🏼😅vi har snakket såååå mange ganger om dette i veldig god tid og uten å blir krangling. Jeg føler også dette er respektløs når vi har blitt enige om dette.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 Sol strålende skrev (8 minutter siden): Men når han vet det er sååååå viktig for meg, hvorfor han kan ikke ta hensyn på dette. Hvorfor er det så viktig for deg? Anonymkode: 26861...acb 2 1
Sol strålende Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes det er usunt at du skal bli så påvirket av hva han har på seg. Så lenge han ikke er skitten og uflidd, må man nesten få ha på det man er komfortabel i. Husk at han ikke representerer deg, og når dere går ut sammen er det ingen som tenker «så stygt han kler seg, hvorfor lar hun ham gjøre det?». Dere er individer, selv om dere er kjærester. Det samme gjelder også deg, skjønner ikke hvorfor du skal la være å ha på det du liker, bare fordi han ikke liker det. Skal du slutte å spise mat han ikke liker også? Man kan selvfølgelig være grei med hverandre, men generelt er det en uting å diktere partneren sin. Anonymkode: 26861...acb Jeg er enige om det man skal gå med det som han liker og er komfortabel i det. Men når 2 personer har snakket sammen og ble enige om en ting, det er respektløs å ikke gjøre. Han kunne bare stå på sitt og si vet du hva jeg bare klær meg som jeg vil.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 Voksne mennesker velger sine egne klær. Anonymkode: 9e3a4...56d 1
svartkatt Skrevet 24. mars 2023 #8 Skrevet 24. mars 2023 Du er ikke gal. Jeg synes du skal kle deg som du vil. Om han ikke vil ha dress kan han ha dressbukse og skjorte. Eller genser. 4
Sol strålende Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #9 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det så viktig for deg? Anonymkode: 26861...acb Fordi jeg liker å klær meg fint. Det gir meg god følelser og være spesielle av og til. Kanskje på grunn av hvordan jeg blitt oppdratt. Jeg synes partneren min også kunne klær seg litt annerledes en hverdagene. 1
Sol strålende Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #10 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Voksne mennesker velger sine egne klær. Anonymkode: 9e3a4...56d Ja det gjøre de det. Man kan gå med bikini i bryllup også. 😉 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #11 Skrevet 24. mars 2023 Hvor mange ville sett at skjorta ikke var strøket under genseren? Om du faktisk er så opphengt i klær, at du dropper gå i sosiale ting fordi han ikke stryker noe han uansett har under ett annet plagg, da bør du gå noen runder med deg selv. Jeg kunne skjønt deg om han ville gå i turbukse eller en hullete hettegenser, men skjorta han hadde UNDER en genser? Nope, at hva han har under en genser betyr så mye kan jeg ikke fatte.... Og jeg er kvinne på din alder. Anonymkode: 130ca...5e6 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #12 Skrevet 24. mars 2023 Tenker den «enigheten» var at du kom fram til at han skal gjøre som du vil, og du skal gjøre som du vil. Så lenge klærne er hele og rene, så spiller det vel ingen rolle at han tar på seg genser over en skjorte? Anonymkode: 3f2bb...7b8 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #13 Skrevet 24. mars 2023 Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg ville vært flau over mannen min om han ikke klarte å kle seg etter anledningen. Anonymkode: d27de...1e3 2
AprilLudgate Skrevet 24. mars 2023 #14 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Synes det er usunt at du skal bli så påvirket av hva han har på seg. Så lenge han ikke er skitten og uflidd, må man nesten få ha på det man er komfortabel i. Husk at han ikke representerer deg, og når dere går ut sammen er det ingen som tenker «så stygt han kler seg, hvorfor lar hun ham gjøre det?». Dere er individer, selv om dere er kjærester. Det samme gjelder også deg, skjønner ikke hvorfor du skal la være å ha på det du liker, bare fordi han ikke liker det. Skal du slutte å spise mat han ikke liker også? Man kan selvfølgelig være grei med hverandre, men generelt er det en uting å diktere partneren sin. Anonymkode: 26861...acb Jo…..men en dongeribukse i bryllup og begravelse? Altså….. Han klarer vel anskaffe seg en komfortabel chinos og ei OK skjorte? 🤷♀️ Man må jo ikke stille i full sjakett liksom - men jeg hadde ikke dratt i bryllup med en fyr som bare «jeans og tskjorte». 2
Sol strålende Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #15 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mange ville sett at skjorta ikke var strøket under genseren? Om du faktisk er så opphengt i klær, at du dropper gå i sosiale ting fordi han ikke stryker noe han uansett har under ett annet plagg, da bør du gå noen runder med deg selv. Jeg kunne skjønt deg om han ville gå i turbukse eller en hullete hettegenser, men skjorta han hadde UNDER en genser? Nope, at hva han har under en genser betyr så mye kan jeg ikke fatte.... Og jeg er kvinne på din alder. Anonymkode: 130ca...5e6 Jeg bryr meg ikke hvem og hvor mange skal se dette. Skjorte var helt krøllete i halsen😅 når man har lagt en avtale og gi et klart beskjed hva som plager deg, og det andre gjøre akkurat det, hva vil du tolke det?
Sol strålende Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #16 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg ville vært flau over mannen min om han ikke klarte å kle seg etter anledningen. Anonymkode: d27de...1e3 Jeg er ikke flau over han😉 jeg tenke bare hvis han klare ikke holde seg på avtale, hvorfor har vil lagt en avtale? 1
Daria Skrevet 24. mars 2023 #17 Skrevet 24. mars 2023 Sol strålende skrev (23 minutter siden): Men for han det har alltid vært dongeri bukse og genser på alt(fra bryllup til begravelse). For meg hadde det faktisk vært en dealbreaker om han var så ute av stand til å kle seg passende ved store anledninger. Det handler om grunnleggende sosial kompetanse og respekt. 7
Sol strålende Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #18 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker den «enigheten» var at du kom fram til at han skal gjøre som du vil, og du skal gjøre som du vil. Så lenge klærne er hele og rene, så spiller det vel ingen rolle at han tar på seg genser over en skjorte? Anonymkode: 3f2bb...7b8 Enighet er i det han gå med en jogge sko med dress. Og hvis han vil ikke ta på dress eller slipp gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #19 Skrevet 24. mars 2023 Gi han masse komplimenter når han først har tatt på seg noe du synes er fint. Si ting som Feks at du gleder deg til å rive de av når dere kommer hjem igjen osv. Hilsen kvinne 39 Anonymkode: 60773...8cc 1
Juniper Skrevet 24. mars 2023 #20 Skrevet 24. mars 2023 Vel, han har meninger om dine klær? Men kontrer med «jeg kler meg som jeg vil»? Han har et stort behov for å smake sin egen medisin! Her er det bare å grave fram leopard-outfit’en og alt tilbehøret som han hater. Mulig dere får til en konstruktiv debatt i etterkant. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå