Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hender det at du sniker? 

Endret av Rødstrupa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei aldri, hadde vært pinlig og være voksen og bli tatt

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 180-dagers kort, så nei. Det koster å drifte, burde absolutt vært sponset av staten, men jeg betaler gladelig for den fantastiske tjenesten jeg bruker.

Anonymkode: 3def4...c01

• Liker 3
Skrevet

Nei, har aldri gjort 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du stiller mye spørsmål her men svarer aldri på de selv 

Anonymkode: 1f247...c5a

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke med vilje, men det hender innimellom at jeg glemmer meg. Eller, jeg betalte ikke under pandemien da det ikke var kontroller, så da snek jeg, i og med at det ikke var risiko for å få bot.

Anonymkode: 82ff8...584

AnonymBruker
Skrevet

Har kun gjort det 1 gang. Det var under pandemien, da det ikke var mulig å betale med hverken kort eller kontant. Kun via "app". Hadde ikke mulighet til det, så da bare gikk jeg inn på bussen. 

Anonymkode: e2bd6...c2b

• Liker 3
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Holdt jeg på å få hjerteinfarkt da jeg byttet fra buss til tog og så det ikke var aktivert en gang så å snike med viten og vilje hadde jeg ikke klart..uffameg tenk å bli tatt i sniking... Blir flau nok av å se andre bli tatt vil ikke utsette meg selv for det der. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Gjort det er par ganger, men ikke sånn jeg planla med vilje. Satt på bussen og skulle åpne bilettappen når jeg hadde satt meg, så var den gått ut (kjøper 90-dagers), også var det bare et par stopp igjen, da gadd jeg ikke kjøpe før dagen etter igjen.

Anonymkode: 2a570...77f

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det har skjedd at jeg har stått på en holdeplass, og appen sviktet. Under Covid var det ikke mulig å gå foran og betale hos sjåføren, så da tok jeg screenshot og gikk ombord allikevel. Nå var det jo minimalt med kontroller i den perioden, men sånn i tilfelle. Vet ikke om det kvalifiserer til sniking, men jeg føler at jeg hadde mitt på det tørre.

Ble tatt én gang i kontroll for mange år siden. Da skulle jeg bytte buss, og spurte spesifikt om overgang til den andre bussen var inkludert i billetten. Det var det, sa sjåføren. Så kom kontrollen....det var det ikke😅 Flaut, men jeg visste i det minste med meg selv at jeg hadde ren samvittighet. 

Endret av Påkrevd
  • Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, sniker ikke. Men hender det ikke er mulig å få betalt verken i appen eller på andre måter. 

Anonymkode: 5a8d6...627

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du stiller mye spørsmål her men svarer aldri på de selv 

Anonymkode: 1f247...c5a

Jeg betaler alltid. Har ikke samvittighet og moral til å gjøre noe annet.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nei, og jeg forstår ikke nervene til de som gjør det. Billettkontrollørenr er strenge og høylytte, og hører veldig godt når noen ikke gar gyldig billett bak meg eller foran meg. Høres så pinlig ut. Og de orker heller ikke høre bortforklaringer og unndkyldninger så det er liksom ikke vits å ta sjansen hvis man er usikker. Så nei, har alltid orden på billetten min

Anonymkode: 75b0b...ce7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det kunne ikke falt meg inn. Sniking er til syvende og sist å stjele fra fellesskapet, og går ut over oss alle. 

Anonymkode: eb9c1...b80

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Jeg setter stor pris på det gode kollektivtilbudet her, og det er billig. 

Anonymkode: 4cac2...c2b

• Liker 1
Skrevet
Rødstrupa skrev (26 minutter siden):

Hender det at du sniker? 

Nei. Tenk så kleint å bli tatt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, og jeg forstår ikke nervene til de som gjør det. Billettkontrollørenr er strenge og høylytte, og hører veldig godt når noen ikke gar gyldig billett bak meg eller foran meg. Høres så pinlig ut. Og de orker heller ikke høre bortforklaringer og unndkyldninger så det er liksom ikke vits å ta sjansen hvis man er usikker. Så nei, har alltid orden på billetten min

Anonymkode: 75b0b...ce7

Jeg skjønner ikke helt hvorfor alle synes det er så pinlig. Jeg svarte tidligere her at jeg aldri pleier å snike med vilje, men jeg ble tatt en gang jeg rett og slett hadde glemt å kjøpe billett. Det var sure penger, men det var da en veldig ryddig og grei situasjon, og slik opplever jeg det når folk blir tatt rundt meg også. Det blir ingen scene akkurat. Det er ikke flaut å glemme seg litt innimellom.

Anonymkode: 82ff8...584

• Liker 12
Skrevet

Nei.

I Bergen er det og har det vært absurd mye kontroller det siste året, (og bra er det). En dag var det 4 kontroller (På alle bussene jeg tok den dagen). Det hadde blitt 3800 kr i gebyr det, om jeg hadde valgt det rimeligste som er å betale der og  da. Slikt blir for dyrt å gamble på.. Og jeg tar en del kollektiv transport, betaler for 30 dager eller 180, kommer an på. Og jeg er interessert i å beholde kollektiv transporten og for å bidra til det må en faktisk betale for seg...

Vet ikke hvordan det er andre plasser men den infoen om "sylteagurk" på bussene... det er pinlig å være en snylter, som å bli tatt med en sjokolade på vei ut av butikken. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Jeg gjorde det en gang, men da varsla jeg sjåføren 😅 Jeg var veldig stressa for å rekke et møte og hadde glemt telefonen min. Bussen har ikke betalingsterminal så jeg spurte om det var greit at jeg snek på eget ansvar. Sjåføren humret litt og sa ja. 

Har aldri skjedd før og kommer nok mest sannsynlig ikke til å skje igjen 😊

Anonymkode: a31d1...4c1

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...