Tengel Skrevet 24. mars 2023 #1 Skrevet 24. mars 2023 Jeg er på tur å bli sprø av vaffelrøre som renner ut av vaffeljernet og griser til benkeplata av eik. Er man ikke kjapp nok å vaske opp skulle man tro man hadde grist superlim over hele benken. Nå er det på tide å investere i et bedre jern. Til info har vi prøvd ulik tykkelse på røren, ulik varme etc. mistenker at hengslene på jernet er ødelagt og dermed blir den øvre delen tyngre og presser røren ut jernet. Jernet vi har er forøvrig et Åviken dobbeljern 906.6. Noen som har et fantastisk dobbeltjern å anbefale slik at jeg får ro i sjela og kan ta opp vaffelspising igjen?
stan Skrevet 24. mars 2023 #2 Skrevet 24. mars 2023 Vi har to stykker av Wilfa sine doble vaffeljern. Vi var fornøyd nok med det første så vi kjøpte ett til (for å ha på hytta.) Ikke fancy, bare steker vafler helt jevnt hver gang. Lite søl, det fulgte med en øse som gjør det enkelt å få rett mengde.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #3 Skrevet 24. mars 2023 Like greit å investere i en skikkelig benkeplate. Anonymkode: 07529...6e9
Elle Melle Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 Jeg setter enten jernet på koketoppen, en avis eller i en tom pizzaeske. Man trenger vel ikke å ha det rett på benken? Men er enig i at vaffeljernene var bedre før i tiden når de hadde en kant ytterst som fanget opp overflødig røre.
Merlin Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 Jeg har alltid vaffeljernet oppå en avis når jeg lager vafler. 🙂
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 Jeg har wilfa dobbeltjern. Bruker øse som følger med også. Senest idag klarte jeg å få for mye røre så det rant litt over. Legger alltid tørkepapir under og evt om det kommer på benkeplata er det ingen krise. Bytt benkeplate som tåler det. Anonymkode: 5cbc6...9b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå