AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #1 Skrevet 24. mars 2023 Har en jente på 12 år og det ble en diskusjon i foreldregruppa rundt sosiale medier. En del foreldre har valgt å holde igjen på Snapchat men heller latt de få moviestar planet. Min opplevelse er at det er enda verre og med enda mindre kontroll enn snap, men jeg er ingen ekspert. Hva sier dere? Anonymkode: 7a6d5...a5d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #2 Skrevet 24. mars 2023 Har ikke hørt om den andre appen men på snapchat kryr det av pedofile, av menn som vil betale for å få nakenbilder, og er man heldig og unngår dem så mener jeg snap fortsatt er veldig skadelig app pga alle filterne man kan velge som endrer utseendet, gjør neser mindre, øyne og lepper større og glatter ut hud. Da får du plutselig et barn som vil bruke konfirmasjonspenger eller prostituere seg for å få tatt neseopetasjon og skjønnhetsbehandlinger Anonymkode: 1be1d...332 1
starken Skrevet 24. mars 2023 #3 Skrevet 24. mars 2023 Nå begynner det å bli en del år siden jeg brukte moviestarplanet Men for noen år siden kunne man ikke sende bilder eller videoer der inne. Man kan chatte med andre, så det er jo alltids en fare for at en eller annen voksen ekling tar kontakt. Man får i hvert fall ikke bildene og videoene som man kan få på Snapchat.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 Jeg spilte msp som barn. Da var det faktisk slik at man kunne dele bilder. Dessuten krydde det av pedofile der inne også, langt flere enn jeg noensinne har opplevd på snapchat. Vokst opp med snapchat også. MEN ting kan ha endret seg drastisk siden det allerede, enda jeg er bare 21.. Altså ikke lenge siden jeg vokse opp med det. Anonymkode: d4e3d...428 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spilte msp som barn. Da var det faktisk slik at man kunne dele bilder. Dessuten krydde det av pedofile der inne også, langt flere enn jeg noensinne har opplevd på snapchat. Vokst opp med snapchat også. MEN ting kan ha endret seg drastisk siden det allerede, enda jeg er bare 21.. Altså ikke lenge siden jeg vokse opp med det. Anonymkode: d4e3d...428 Siterer meg selv 😅 På snap kan man gjøre slik at man ikke kan motta meldinger fra fremmede. Da er det bare opp til barnet å ikke godta venneforespørsel fra folk de ikke kjenner. Men det er nok lett å la seg friste av nysgjerrighet, men slik er det med ALT på nett. Til og med YouTube er ikke bra. Så gjelder å snakke om disse tingene og følge med til en viss grad. Jeg var borti mye rart i 12 årsalderen, og foreldrene mine fulgte ikke med i det heletatt Anonymkode: d4e3d...428 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg spilte msp som barn. Da var det faktisk slik at man kunne dele bilder. Dessuten krydde det av pedofile der inne også, langt flere enn jeg noensinne har opplevd på snapchat. Vokst opp med snapchat også. MEN ting kan ha endret seg drastisk siden det allerede, enda jeg er bare 21.. Altså ikke lenge siden jeg vokse opp med det. Anonymkode: d4e3d...428 Ja, mitt inntrykk er også at msp er verre enn snap. På msp er det vel også mer lagt opp til at man snakker med fremmede, mens på snap er det de hun kjenner fra før hun får legge til og ellers er det stengt? Anonymkode: 7a6d5...a5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå