Gå til innhold

Sammentrekning av vagina etter orgasme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får alle sammentrekning i vagina etter en orgasme ? 

Er forså vidt litt usikker på om jeg alltid får det, eller om jeg får det kun når jeg har ekstra kraftige orgasmer. 

Noen ganger er det mye sammentrekning andre gang lite, eller kanskje ikke tilstedeværende. 

Hva er deres erfaring? 

Både menn og kvinner kan gjerne dele her altså :) 

Anonymkode: 4d12f...91f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får mange orgasmer under sex, og det er litt ulike typer orgasmer. Noen gir store sammentrekninger og andre ikke. Jeg er spesielt glad i en type orgasme som er svært rolig og vedvarende. Den er absolutt fantastisk, men jeg tror at ene årsaken til at den er så fantastisk og så vedvarende er at den ikke gir store sammentrekninger, men liksom bølger rolig i hele kroppen. De som gir store sammentrekninger er mer kortvarige, og jeg tror det kommer av at de krever mer energi, og derfor blir mer kompakte. 

Anonymkode: 3e68f...36f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er en naturlig del av kroppens reaksjoner forbundet med orgasme. 

Noen ganger så teller jeg antall sammentrekninger for å se om jeg får ny rekord 😅 Styrken på orgasmen og lengden på sexen eller onaneringen gjenspeiles i antall muskelsammentrekninger 

Anonymkode: c1b8e...e2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg får mange orgasmer under sex, og det er litt ulike typer orgasmer. Noen gir store sammentrekninger og andre ikke. Jeg er spesielt glad i en type orgasme som er svært rolig og vedvarende. Den er absolutt fantastisk, men jeg tror at ene årsaken til at den er så fantastisk og så vedvarende er at den ikke gir store sammentrekninger, men liksom bølger rolig i hele kroppen. De som gir store sammentrekninger er mer kortvarige, og jeg tror det kommer av at de krever mer energi, og derfor blir mer kompakte. 

Ja, det er nettopp dette jeg ikke har funnet noen sammenheng i. Det kan variere så veldig, tror jeg hos meg. 

Skrevet

Ja. Det er livmorhalsen sombeveger seg opp og ned for å hente opp sædceller 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror dere dette kan ha noen sammenheng med hvor mye man har trent vaigina? 

Altså etter fødsel etc, hvor musklene ikke er som vanlig/tidligere vil disse sammentrekkningene bli svakere da ? Er det en sammenheng ? 

AnonymBruker
Skrevet
klarinetta skrev (1 minutt siden):

Er det ?? 😮

Nesten så jeg blir litt irritert for at jeg ikke vet dette... Haha, herregud!  føler man får så lite opplysning om egen kropp og prosesser. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det er en naturlig del av kroppens reaksjoner forbundet med orgasme. 

Noen ganger så teller jeg antall sammentrekninger for å se om jeg får ny rekord 😅 Styrken på orgasmen og lengden på sexen eller onaneringen gjenspeiles i antall muskelsammentrekninger 

Kult, mange sammentrekninger er rekorden?

AnonymBruker
Skrevet

Mange sier at kvinnens orgasme bare er en bonus uten nytteverdi. Tom fagfolk hevder at klitoris (i all sin str) er det eneste organet i menneskekroppen som ikke har noen annen funksjon enn nytelse. 
Da er det merkelig at mange studier viser at kvinnens orgasme er et viktig bidrag for å lettere bli gravid. Muskelsammentrekninger i både skjede og i hele livmoren er dokumentert. Bla MR scanning under en orgasme. 
Jeg blir selv pinetrang i skjeden etter en orgasme i lang tid etter at sammentrekningene har roet seg. Jeg merket også tydelig under graviditet i 9mnd at magen ble steinhard etter en orgasme. Livmoren er derfor aktiv med på laget på mange måter og dette burde være basiskunnskap om anatomi, like sikkert som at orgasmen for kvinner ikke bare er for moro skyld. 

Anonymkode: 62478...40e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Altså etter fødsel etc, hvor musklene ikke er som vanlig/tidligere vil disse sammentrekkningene bli svakere da ? Er det en sammenheng ? 

Nå er vel det vel ofte de vaginaene om har gjennomgått fødsel som har sterkest muskulatur? Erfaringsmessig så har både jeg og mine venninner mye sterke muskulatur etter fødsel siden vi trener mye mer aktivt enn før. Utenom at jeg har sterkere muskulatur nå enn før jeg fikk barn er muskulaturen helt som vanlig 

Jeg har sterkere orgasmer og sammentrekninger nå i 30-årene enn da jeg var yngre (tenårene/20-årene). Har født flere barn. Absolutt sterkeste sammentrekninger når jeg var gravid. 

Anonymkode: ca961...e6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tja, nei ikke egentlig min erfaring, men min erfaring er at trening generelt gir sterkere (og flere) orgasmer. Jeg er en slik som i perioder har trent mye, og i perioder ikke har trent overhodet, og skjønte etterhvert at sterke muskler, kanskje spesielt magemuskler, og kanskje ben også, påvirker min evne til hvor kjapt jeg kommer, hvor sterkt jeg kommer og hvor mange ganger. Så trening påvirker definitivt, selv om jeg ikke har hatt noe spesielt utbytte av knipeøvelser i seg selv personlig. Dog trener man også underlivet ved annen trening. Å ta knebøy uten å stramme bekken og underlivet ville trolig bli uheldig, for eksempel. 😅

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er vel det vel ofte de vaginaene om har gjennomgått fødsel som har sterkest muskulatur? Erfaringsmessig så har både jeg og mine venninner mye sterke muskulatur etter fødsel siden vi trener mye mer aktivt enn før. Utenom at jeg har sterkere muskulatur nå enn før jeg fikk barn er muskulaturen helt som vanlig 

Jeg har sterkere orgasmer og sammentrekninger nå i 30-årene enn da jeg var yngre (tenårene/20-årene). Har født flere barn. Absolutt sterkeste sammentrekninger når jeg var gravid. 

Anonymkode: ca961...e6e

Ja, jeg var i et sexløst forhold, og onanerte nesten aldri mens jeg var sammen med barnefar. Så alle seksuell aktivitet mens man er gravid og etter er egentlig noe jeg har gått glipp av. Selv så har jeg ikke begynt å trent og tenkt på vagina før 4år etter jeg fødte siste barn. 

Jeg får dog til å hoppe på trampoline uten og tisse. MEn, tipper jo at jeg var strammere før fødsel og før dette forholdet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja, om man har godt trente bekkenbunnsmuskler så blir sammentrekningene i forbindelse med orgasme sterkere og orgasmen i seg selv sterkere. Dette gjelder begge kjønn som trener bekkenbunnsmusklaturen, så det anbefales til både menn og kvinner for bedre sexliv 😊

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid merket at "noe skjer" innerst i  vagina hos  dama  rett før og under hennes  orgasme.

Under penetreringen kan det føles som penishode støter mot en elastisk vegg, men rett før orgasmen så opnes liksom  eit hulrom, og ein kan tydeleg merke ein  klemming rundt penishode når penis glir inn i dette hulromet 

Anonymkode: 6448c...421

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange sammentrekninger er vanlig? Mine er så sterke at jeg kan presse ut penis. 

Det er ikke livmorhalsen, det er i vagina

Anonymkode: 58ed1...c3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor mange sammentrekninger er vanlig? Mine er så sterke at jeg kan presse ut penis. 

Det er ikke livmorhalsen, det er i vagina

Anonymkode: 58ed1...c3a

Det er nok en samhandling. Jeg merker det også i kjedeveggen og i åpningen, men det skjer vel sikkert noe i livmorhalsen som jeg ikke nødvendigvis er klarover :)

AnonymBruker
Skrevet
klarinetta skrev (1 time siden):

Nei, den beveger seg ikke opp og ned, den trekker seg bare sammen. Hvis livmorhalsen skulle beveget seg opp og ned, hadde jo hele livmoren måttet bevege seg opp og ned, noe som ville gitt nedsunken livmor ved et aktivt sexliv.

Anonymkode: 03bcf...aa1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, den beveger seg ikke opp og ned, den trekker seg bare sammen. Hvis livmorhalsen skulle beveget seg opp og ned, hadde jo hele livmoren måttet bevege seg opp og ned, noe som ville gitt nedsunken livmor ved et aktivt sexliv.

Anonymkode: 03bcf...aa1

Sikkert ikke korrekt anatomisk beskrevet fra min side. Hensikten er hvertfall å få sædceller opp i livmoren

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja, om man har godt trente bekkenbunnsmuskler så blir sammentrekningene i forbindelse med orgasme sterkere og orgasmen i seg selv sterkere. Dette gjelder begge kjønn som trener bekkenbunnsmusklaturen, så det anbefales til både menn og kvinner for bedre sexliv 😊

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tror du det å få disse sammentrekningene kan gjøre bekkenmusklaturen sterkere også ? 

🤣 jeg bare spør jeg. Skjønner at alle her inne sikkert ikke sitter inne med all info. Men, man kan jo ha tanker og meninger også, selvom man kanskje ikke nødvendigvis "vet" :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tror du det å få disse sammentrekningene kan gjøre bekkenmusklaturen sterkere også ? 

🤣 jeg bare spør jeg. Skjønner at alle her inne sikkert ikke sitter inne med all info. Men, man kan jo ha tanker og meninger også, selvom man kanskje ikke nødvendigvis "vet" :) 

Som alle andre muskelgrupper må man trene ofte, fast og mange repetisjoner for at musklene faktisk skal bli sterkere. For effekt av trening av bekkenmusklaturen anbefales tre sett hver dag med 30 knipeøvelser dvs 90 til sammen, delt opp i tre sett. Noen sprer hvert sett ut over dagen morgen, middag, kveld, andre kniper litt her og der på bussen og jobb når de kommer på det. Man må trene musklene i flere måneder før de er betydelig sterkere. Tok ca 2,5 mnd før jeg merket sykt sterkere orgasme. Kjenner en mann som hadde trent bekkenmuskulaturen sin i to år og han fikk de sykeste orgasmene og kunne også holde ut i senga i timesvis fordi han hadde så mye kontroll på disse musklene som kan bremse utløsning også. Og hvis noen lurer ja man blir støl i underlivsmusklene som i andre muskler 😅

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...