Gå til innhold

Jeg kommer jo ikke til å rekke å finne ut av restarbeidsevne innen fristen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så lenge igjen av aap, og hver gang jeg skal til en spesialist er det gjerne et halvt års ventetid. 

Jeg kommer ikke til å rekke å få avklart alt innen fristen. Neste gang jeg skal til spesialist er det for å vurdere om jeg bør ta en ny operasjon eller ikke. Hvis jeg skal det, er det nye måneder med ventetid. Og så tar det jo noen måneder før man ser effekten. 

Får man automatisk innvilget forlenget aap i slike situasjoner? Jeg jobber 50%.

Anonymkode: 81224...9b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok søke på nytt innen vedtaket ditt går ut. Det har blitt vanskeligere å få forlengelse (unntak) med de nye reglene. Å søke på nytt blir derfor en løsning for de fleste. Husk at det da er vanlig saksbehandlingstid 8-12 uker.

Anonymkode: 2ecbb...5bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke satset på at noe forlenges automatisk når det kommer til NAV. Har du ikke en saksbehandler som kan hjelpe deg?

Anonymkode: 1c7ac...53f

AnonymBruker
Skrevet

Nav lokalt sier det skal gå automatisk.

Anonymkode: 59886...05a

AnonymBruker
Skrevet

Min NAV-veileder søkte for meg. Det var for et knapt halvår siden.

Nå er det ikke karensår lenger, så det skal være mulig å gå rett på en ny periode med AAP hvis man oppfyller kravene, og det høres det ut som du gjør.

Anonymkode: 2fae3...726

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke så lenge igjen av aap, og hver gang jeg skal til en spesialist er det gjerne et halvt års ventetid. 

Jeg kommer ikke til å rekke å få avklart alt innen fristen. Neste gang jeg skal til spesialist er det for å vurdere om jeg bør ta en ny operasjon eller ikke. Hvis jeg skal det, er det nye måneder med ventetid. Og så tar det jo noen måneder før man ser effekten. 

Får man automatisk innvilget forlenget aap i slike situasjoner? Jeg jobber 50%.

Anonymkode: 81224...9b1

Det er helt vanlig at de forlenger AAP. Datteren min har gått på det i 11 år.

Anonymkode: f5c1e...19b

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du gått på AAP nå? Hvis du ikke har gått 3 år enda, så fornyes det automatisk, hvis du har gått makstiden, så må du enten søke på nytt, eller så kan du søke om at løpet fortsetter pga behandlinger som tar tid og ikke er ferdig enda.

Karens året er fjernet, men nå skal man også være ferdig avklart i løpet av 3 år. Er man ikke det, så skal man slippe å ende på sosialkontoret med en usikker inntekt. 

Jeg ville nå uansett kontaktet veileder og hørt om veien videre å. 

Anonymkode: d51bf...d95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...