Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et problem jeg synes er veldig sårt. Jeg er i 40 årene og forlot far til mine barn for et år siden. Det hadde da vært slutt mellom oss lenge og vi bodde sammen kun av hensyn til barna. Jeg bodde på sofaen i stuen i flere år. Det hører med til saken at tidligere samboer brøt meg bed på flere plan. Jeg traff min nye kjæreste og flyttet da ut på flekken. Barna er litt hos meg og litt hos barnefar. Jeg elsker denne mannen og familien hans har inkludert meg på alle plan. Vi inviteres i middager og selskaper og treffes jevnlig. Min søster og hennes familie har truffet kjæresten min 1 gang ., det gikk fint. Min bror og konen hans inviterer oss aldri. De bor i samme by. Jeg spurte om å få ta han med å besøke de for noen måneder siden men da spurte konen om jeg ikke kunne komme uten han .. jeg ble så lei meg. Skyldte på at sønnen på snart 12 år blir forvirret ?? 😳 Har jeg grunn til å være såret her? Er skikkelig skuffet og vil jo inkludere han i familien. Aner ikke hvordan jeg skal angripe dette 

Anonymkode: 11fbf...720

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner din svigerinne. 

Anonymkode: 29645...703

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må snakke med henne. Klart din nye kjæreste skal bli inkludert!

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må vel kunne ta LITT hensyn til familien??

Anonymkode: 544db...df0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må vel kunne ta LITT hensyn til familien??

Anonymkode: 544db...df0

Hvilket hensyn er det som må tas? At nevø på 12 (!!!!) år blir forvirret av at tante har fått ny kjæreste? Det er et hensyn jeg ikke forstår, i så fall.

Anonymkode: 934a7...ddc

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Du burde kanskje satt deg ned og forklart familien hva som skjedde i hjemmet mellom deg og din eks.

Det regnes ikke som ok å gå rett fra et forhold til det neste. Om du hadde brutt ut, stått på egne bein, og så møtt en ny hadde det vært enklere. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Skjønner din svigerinne. 

Anonymkode: 29645...703

Da vil jeg gjerne vite hvorfor? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Juniper skrev (2 minutter siden):

Du burde kanskje satt deg ned og forklart familien hva som skjedde i hjemmet mellom deg og din eks.

Det regnes ikke som ok å gå rett fra et forhold til det neste. Om du hadde brutt ut, stått på egne bein, og så møtt en ny hadde det vært enklere. 

Dette vet familien min alt om. I detalj. De vet også at mannen har torpedert meg økonomisk og emosjonelt og at vi ikke var «sammen» på flere år men kun bodde slik pga barn og økonomien hans

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette vet familien min alt om. I detalj. De vet også at mannen har torpedert meg økonomisk og emosjonelt og at vi ikke var «sammen» på flere år men kun bodde slik pga barn og økonomien hans

Ikke alltid man kan styre hva som skjer og hvem man møter .. prøvde å holde han unna men falt for han ., har aldri hatt det bedre i noe forhold 

AnonymBruker
Skrevet

Bare gi det litt tid. Og han trenger ikke inkluderes i din nevøs/svigerinnes liv som ny onkel i familieselskaper helt ennå, la broren din og eventuelt svigerinne møte ham utenom det, dere kan spise ute eller noe en gang det passer, dere voksne.

Anonymkode: 6e516...a46

• Liker 2
Skrevet

Om premisset er at kjæresten ekskluderes, ville jeg latt være å komme på besøk. Det tar sikkert litt tid, før den "nye" dynamikken er på plass. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier det om en person som flytter rett fra en person og inn til en annen? 

Og hvor mer ille er ddt npr det er barn i bildet? 

Jeg har i hvert fall mine tanker om ts. 

Hvor gammel er du og hva gjør du til daglig ts? 

Anonymkode: 13fdf...23e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her ser jeg for meg at noen sitter å kokkelimonker sammen og mener at du introduserte din nåværende samboer for tidlig i livet til dine barn, og som en slags moralsk høyvokter skal de liksom beskytte sine egne barn mot det. 

Be de ryke og reise!

Anonymkode: 51b4c...2a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men da får du invitere din bror og svigerinne på middag hos deg, så får de møte din nye kjæreste der. Det kan jo tenkes at de føler ting har gått for fort. For det er jo unektelig litt spesielt dere bodde sammen pga barna, men med en gang du møtte en du forelsket deg i så flyttet du ut. Så istedenfor å ta endringer i rolig tempo ovenfor barna (siden du først snakker om å gjøre ting for barnas skyld), så både flyttet du ut og fikk ny kjæreste på en og samme tidspunktet. Jeg skjønner jo da at øvrig familie også reagerer på dette, og avventer før de involverer barna sine i ditt nye forhold. Det kan jo tenkes at tantebarnet ditt syns det var sårt å miste en onkel. 

Anonymkode: 32bef...6d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier din bror? min svigerinne er litt rar og kan ha mange sære meninger, men det betyr ikke at min bror mener det samme.

Anonymkode: 7070b...5a6

Skrevet

Samlivsbrudd er en sorg for flere enn paret, og selv om du i praksis var ferdig med forholdet lenge før det faktisk tok slutt. har ikke alle andre vært i ditt hode og din prosess. Jeg syntes det var forferdelig trist å "miste" onkler til skilsmisse i den alderen og  ville syntes det var vanskelig om det hadde dukket opp en erstatning såpass raskt. At mor ønsker å ta hensyn til  barnets følelser her har jeg stor forståelse for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva sier det om en person som flytter rett fra en person og inn til en annen? 

Og hvor mer ille er ddt npr det er barn i bildet? 

Jeg har i hvert fall mine tanker om ts. 

Hvor gammel er du og hva gjør du til daglig ts? 

Anonymkode: 13fdf...23e

Jeg er 47 år og i full jobb innen finans. Var i forholdet med barnefar i 17 år og det var vondt fra starten av. Holdt ut kun for ungene mine og fordi barnefar dessverre viste seg å pådra seg så mye problemer at jeg måtte være den «normale» motpart for å skåne ungene. Har heller ikke flyttet sammen med kjæresten min .. lett å bli stemplet her inne ser jeg .. vi besøker hverandre en god del og barna mine har møtt han ja. Men det ventet vi et halvt år med. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da får du invitere din bror og svigerinne på middag hos deg, så får de møte din nye kjæreste der. Det kan jo tenkes at de føler ting har gått for fort. For det er jo unektelig litt spesielt dere bodde sammen pga barna, men med en gang du møtte en du forelsket deg i så flyttet du ut. Så istedenfor å ta endringer i rolig tempo ovenfor barna (siden du først snakker om å gjøre ting for barnas skyld), så både flyttet du ut og fikk ny kjæreste på en og samme tidspunktet. Jeg skjønner jo da at øvrig familie også reagerer på dette, og avventer før de involverer barna sine i ditt nye forhold. Det kan jo tenkes at tantebarnet ditt syns det var sårt å miste en onkel. 

Anonymkode: 32bef...6d8

Meg og barnefar var enige om at det var over og at vi kun delte adresse inntil videre. Delte ikke et kyss engang på 9 år!!!!

AnonymBruker
Skrevet

Lite du kan gjøre med det, utover å gi dem tid. Men en 12 åring vet faktisk at folk blir skilt, og kan ikke skånes for endringer i andre familier. Det er svigerinnen din som er trangsynt. 

Anonymkode: ad9ba...bea

AnonymBruker
Skrevet

Forstår de. Vil ikke møte nye partnere av familien før etter ett år. Først da ser jeg på forholdet som seriøst.

Anonymkode: 8f95e...528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...