Gå til innhold

Hvordan vite hva man kler når man ikke har noe stil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det på tide å røske opp i den alt for kjipe garderoben min.

Men hvordan vet man om man ikke kler det man prøver eller om det bare er dårlig selvtillit?

Altså, jeg synes det meste ser rart ut på meg. Men jeg vet ikke om noe av det er farget av at jeg gremmes over meg selv. Hater å se meg i speil (i en alder av 40!! på tide å komme seg videre!) Liker heller ikke disse neon-fargene eller pastell-fargene.

Samtidig så er jeg glad i farger men i andre nyanser. 

Jeg sliter både med å finne riktige bukser og fine overdeler. Jeg ender alltid opp med å kjøpe enkle langermet ensfarget bomullstopper. Kanskje med striper for å være litt crazy. Eier 3 bukser og de er alle over 3 år gamle 🙄

Og trenger også å fikse håret mitt som jeg går til frisøren med 1 gang i året. Det bare henger der. Jeg forstår ikke hva som kler meg! Finnes det en flink frisør i Trondheim som kan hjelpe en grå kjedelig mus med å anbefale en frisyre? Som tør å si hva jeg kler og ikke? 

Trenger innspill! Og råd! Takk 🤗

Anonymkode: 2d23a...787

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klør liker du? Jeans? Kjole? Skjørt?

Anonymkode: beff8...319

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen ekspert på dette, men fikk tips her inne om noe som heter Kibbe, du kan Google det. Ta testen og finn ut hvilken kroppsfasong du har, og finn bilder av antrekk som har denne typen. Det har hjulpet meg litt 😊 

Kanskje du også kan gå inn i en klesbutikk, som b young eller vero moda og be om hjelp til å finne et antrekk? 😊 

Smykker og belte kan gjøre et antrekk mer finslig 😊

Anonymkode: 139d5...187

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns også det er kjempe vanskelig å finne min stil, føler meg rar i alt fordi det er uvant. Prøver å tenke at det er bare fordi det er uvant og går ut med kopiert stil fra et bilde av noen andre jeg liker, og ser om jeg får komplimenter eller ikke for å navigere videre om jeg kan gå sånn eller ikke 

Anonymkode: 50bc0...330

Skrevet

Prøv å ta bilde av deg selv i de forskjellige klærne dine og se hva som kler deg best av det du liker og synes er behagelig å ha på, så får du sikkert en pekepinn. Det er ofte lettere å se hva man kler på et bilde enn i speilet.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan klør liker du? Jeans? Kjole? Skjørt?

Ja, ja og ja 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ingen ekspert på dette, men fikk tips her inne om noe som heter Kibbe, du kan Google det. Ta testen og finn ut hvilken kroppsfasong du har, og finn bilder av antrekk som har denne typen. Det har hjulpet meg litt 😊 

Kanskje du også kan gå inn i en klesbutikk, som b young eller vero moda og be om hjelp til å finne et antrekk? 😊 

Smykker og belte kan gjøre et antrekk mer finslig 😊

Anonymkode: 139d5...187

Oi, skal sjekkes ut! Takk for tips 👍

AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste tips er å gå for enkle, svarte, hvite, beige og grå BASIC klær. Det slår liksom aldri feil ☺️ Og kodeord: classy.

Legg alle klærne dine i en haug på gulvet og tenk over hva som ikke passer inn i din nye, classy stil. Og kjøp inn kun plagg hvor alt passer sammen og kan styles og matches opp og ned til alle anledninger.

Ting man trenger er f eks

En svart enkel kjole

En svart enkel høyhalset (ull)genser

En pen ytterjakke (f eks en trench coat med belte i midja som i tillegg er vanntett og kan brukes i kaldt klima)

Turtle neck gensere i basic farger

Bomullssingletter i nøytrale farger

Wide leg trousers (mye mer behagelig enn jeans, men det er jo en smakssak)

Tilbehør som gull øredobber, ringer ..

Det må være praktiske plagg man bruker hver dag, men som likevel er fine. Og gjør det til en vane å ikke ha på deg hettegenser og joggebukse. Finnes så mange komfortable, elegante plagg man kan bruke isteden (det over f eks) 😀👍🏻

Anonymkode: 275e5...998

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Syns også det er kjempe vanskelig å finne min stil, føler meg rar i alt fordi det er uvant. Prøver å tenke at det er bare fordi det er uvant og går ut med kopiert stil fra et bilde av noen andre jeg liker, og ser om jeg får komplimenter eller ikke for å navigere videre om jeg kan gå sånn eller ikke 

Anonymkode: 50bc0...330

Men det må jo passe din kroppsfasong også. Aldri ta utgangspunkt i andre.

Anonymkode: 275e5...998

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte butikker og kjøpesentere har personal shoppers. De hjelper deg å finne klær som kan passe din kroppsfasong, og ting du gjerne ALDRI hadde tatt med inn i et prøverom på egenhånd, kan overraske deg positivt! 

Anonymkode: 8acac...cea

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2023 den 15.52):

Nå er det på tide å røske opp i den alt for kjipe garderoben min.

Men hvordan vet man om man ikke kler det man prøver eller om det bare er dårlig selvtillit?

Altså, jeg synes det meste ser rart ut på meg. Men jeg vet ikke om noe av det er farget av at jeg gremmes over meg selv. Hater å se meg i speil (i en alder av 40!! på tide å komme seg videre!) Liker heller ikke disse neon-fargene eller pastell-fargene.

Samtidig så er jeg glad i farger men i andre nyanser. 

Jeg sliter både med å finne riktige bukser og fine overdeler. Jeg ender alltid opp med å kjøpe enkle langermet ensfarget bomullstopper. Kanskje med striper for å være litt crazy. Eier 3 bukser og de er alle over 3 år gamle 🙄

Og trenger også å fikse håret mitt som jeg går til frisøren med 1 gang i året. Det bare henger der. Jeg forstår ikke hva som kler meg! Finnes det en flink frisør i Trondheim som kan hjelpe en grå kjedelig mus med å anbefale en frisyre? Som tør å si hva jeg kler og ikke? 

Trenger innspill! Og råd! Takk 🤗

Selv om du er usikker på hva du kler, så har du helt sikkert en formening om hva du liker og føler deg vel i av farger, materialer, snitt osv. Du nevner jo bl.a.  at du ikke liker pastell- og neonfarger. Kibbe som nevnes kan være et bra verktøy, personlig oppfatter jeg det som ganske omfattende og tidkrevende å sette seg inn i, men det er absolutt verd forsøket.

Jeg synes det er en god idè å kopiere antrekk du finner online, jeg finner mye inspirasjon på den måten. Men det er viktig at du samtidig kjenner på om du selv føler deg vel i antrekket. Ta bilder av deg selv og prøv å betrakte det objektivt - hva fungerer, og hva fungerer evt. ikke?  Forslaget om personlig shopper er veldig bra :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærte mye av stil-essens!

Anonymkode: 8e5bc...b7f

AnonymBruker
Skrevet
On 3/24/2023 at 9:11 PM, AnonymBruker said:

Ja, ja og ja 😅

Ok 😅 Da vil jeg startet med å kjøpe 2-3 gode jeans, 1 kjole du liker og 1 skjørt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...