AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #1 Skrevet 24. mars 2023 Fest på jobb neste uke, og det er mange påmeldte. Jeg har jobbet der i mange år, men aldri blitt inkludert i syforening, aldri blitt invitert på fors før slike store greier (eller ellers). Noen blir alltid invitert på alt, og de kan velge mellom flere fors… Jeg er en slik person som nok ikke kommer til å dra, pga jeg er redd for å være alene der. Og ja, jeg kan jo invitere, men det er vondt når «alle» har planer. Jeg lurer bare mer på hva jeg gjør galt. Jeg føler selv jeg er en hyggelig jente, viser interesse for andre, er arbeidssom.. Men likevel blir jeg aldri spurt om å bli med på noe. Tips?? Hvilke type mennesker liker du å invitere? Spennende å høre om jeg er en av den typen.. Anonymkode: 59f08...326 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #2 Skrevet 24. mars 2023 min første tanke.. er det en workplace/teams/fb-side du glemmer å følge? og de annonserer alle fester og andre "syforeninger" der men du vet ikke om det? jeg har aldri hørt om jobbfester der bare enkle blir invitert. Man annonserer på fellesside og inviterer alle som viser interesse, er mer vanlig. Anonymkode: 1c53d...9fc 2
Gjest ti10 Skrevet 24. mars 2023 #3 Skrevet 24. mars 2023 Mener du at du ikke blir invitert på ting som skjer i regi av jobben som en personalfest eller at du ikke blir invitert til vorspielet til personalfesten og ting kollegene dine gjør utenom det som er "offisielt" på jobben?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 Det legges ut om fest på offentlig side. Så alle på jobb er invitert der. Men så er det forspill før denne festen da, hvor jeg ikke er invitert noe sted. Slik er det alltid, og jeg kvier meg for å dra… Anonymkode: 59f08...326
Gjest Refreng Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 Det kan være at du er en del bekymret i sosiale situasjoner og andre mennesker tolker deg som distansert og unnvikende. Uinteressert. Har du takket nei til en invitasjon før?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det legges ut om fest på offentlig side. Så alle på jobb er invitert der. Men så er det forspill før denne festen da, hvor jeg ikke er invitert noe sted. Slik er det alltid, og jeg kvier meg for å dra… Anonymkode: 59f08...326 Ja du spørre om å få komme da? Anonymkode: 9676c...8c3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 Når du sier du er redd for å dra, redd for å bli alene der osv. Er vel ikke umulig at folk har lagt merke til dette, på noe vis? Om andre oppfatter at du ikke er særlig gira på å gjøre sosiale ting, så lar en deg gjerne heller slippe, på en måte. Vis interesse for å bli med på forfest - det er måten. Hopp i det Som oftest er det slett ikke bevisst utelukking når det blir slik. Bare at andre oppfatter at du ikke har lyst eller er interessert. Anonymkode: 4a51e...57f 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #8 Skrevet 24. mars 2023 Syns voksne mennesker fint kan se lenger enn sin egen nese og invitere alle. Man skal ikke bli ekskludert fordi man er sjenert. Anonymkode: 0615c...1dc 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #9 Skrevet 24. mars 2023 Hvis jeg hadde en kollega som aldri kom på jobbfester, vel da hadde jeg selvfølgelig ikke invitert henne på vors heller. Så ellers så er det jo gjerne sånn at man er mer venn med noen enn andre på jobb og inviterer disse, du må kanskje være litt mer på tilbudssiden på jobb? Eller kan du spørre noen om å bli med på vors? Meld deg nå i alle fall på festen og gå på den så folk ser du er interessert. Anonymkode: a7eef...845 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #10 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Syns voksne mennesker fint kan se lenger enn sin egen nese og invitere alle. Man skal ikke bli ekskludert fordi man er sjenert. Anonymkode: 0615c...1dc Det er ikke alltid praktisk. Jeg jobbet nylig for et firma i Oslo med 140 ansatte, i alle aldre. Da ble det helt naturlig at ‘vi som var 30 og bodde på grunerløkka’ møttes før firmafesten for noen øl. Jeg kunne jo ikke invitert 140 hjem til meg, og gamlingene på jobb gjorde jo alltid sin egen greie uansett (de unge også, for den slags skyld). Anonymkode: 6608b...6de
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #11 Skrevet 24. mars 2023 Jeg spør gjerne om noen vet om det skal være noe vors. Da pleier invitasjonene å komme naturlig. Anonymkode: a2a73...aef 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #12 Skrevet 24. mars 2023 Inviterer alle uansett, alltid. Alle kommer ikke, men alle er hjertelig velkommen selv om ikke har kjemi med dem. Vi er 35 stykker på jobb. Anonymkode: 0615c...1dc 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #13 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Syns voksne mennesker fint kan se lenger enn sin egen nese og invitere alle. Man skal ikke bli ekskludert fordi man er sjenert. Anonymkode: 0615c...1dc Man er da ikke i barnehagen lenger. Med 5 gutter og 7 jenter i avdeling "svanene", og en foreldregruppe som bestemmer regler. Hadde det vært en jobbfest, og et vors der jeg ikke hadde vært invitert, hadde jeg foreslått vi kunne ha det hos meg eller på byen om det var bedre plass, invitert til eget vors om vi var så mange at det var naturlig å fordele det litt, spøkt med at de fikk si fra om noen trakk seg for da steppet jeg inn, eller et eller annet. Anonymkode: 18364...13e 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #14 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Man er da ikke i barnehagen lenger. Med 5 gutter og 7 jenter i avdeling "svanene", og en foreldregruppe som bestemmer regler. Hadde det vært en jobbfest, og et vors der jeg ikke hadde vært invitert, hadde jeg foreslått vi kunne ha det hos meg eller på byen om det var bedre plass, invitert til eget vors om vi var så mange at det var naturlig å fordele det litt, spøkt med at de fikk si fra om noen trakk seg for da steppet jeg inn, eller et eller annet. Anonymkode: 18364...13e Utestengning lærer barn av voksne. Blir værre til eldre man blir. Ikke alle som er tøffe nok til å spøke det bort. Hadde ikke kost meg om jeg visste noen satt hjemme alene og aldri ble invitert. Uff. Anonymkode: 0615c...1dc
Daria Skrevet 24. mars 2023 #15 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Syns voksne mennesker fint kan se lenger enn sin egen nese og invitere alle. Man skal ikke bli ekskludert fordi man er sjenert. Anonymkode: 0615c...1dc Det kommer jo an på hvor mange ansatte man er... På min gamle arbeidsplass med 200 ansatte var det vanlig med mange mindre vorspiel før julebord o.l. - da blir hvert enkelt såpass lite at å ikke bli invitert ikke er å bli utestengt, det er å tilhøre flertallet. Så er risikoen at de som ikke naturlig tilhører noen gjeng kan falle utenfor, og der kan jeg si mye om mine personlige erfaringer på det området, men en del av forklaringen handler om meg og min (manglende) sosiale innsats og interesse i jobbsammenheng generelt. Som det ble nevnt - når jeg aldri går på julebord, er det heller ingen grunn til at noen skal invitere meg til forfest, 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #16 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Utestengning lærer barn av voksne. Blir værre til eldre man blir. Ikke alle som er tøffe nok til å spøke det bort. Hadde ikke kost meg om jeg visste noen satt hjemme alene og aldri ble invitert. Uff. Anonymkode: 0615c...1dc Om du er den eneste som ikke er invitert er jeg enig. Om du er 1 av 100 som ikke er invitert så kan du jo bare invitere selv? Om det er 5-6 som er uteglemt fordi de aldri inviterer selv, så kan du jo bare spørre? Det er et eller annet utrolig passiv-agressivt med voksne som automatisk definerer seg som utestengt, og som TS vil bli invitert, samtidig som de vanligvis aldri dukker opp. Anonymkode: 18364...13e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå