AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #1 Skrevet 24. mars 2023 Gutten min er 8 mnd og jeg varierer med å gi hjemmelaget babymat og babymat fra butikken. Men har noen spørsmål til dere andre.. Babyen min liker virkelig ikke hjemmelaget fruktmos, har dere tips til å gjøre det mer fristende? Har dere noen faste merker eller steder dere kjøper ferdig babymat? Jeg er fortsatt relativt ny på dette, er det noen merker dere ville anbefalt å unngå fullstendig etc? Anonymkode: 1989a...224
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #2 Skrevet 24. mars 2023 Hvorfor må su gi fruktmos? Jeg erfarer at så store babyer elsker å gnage, sutte og spise frukten selv. Trenger absolutt ikke mose den. Finnes også slike smokker (med netting) man kan putte frukt inni, så de kan tygge og gnage på den ☺️ Anonymkode: 5c6cc...e19 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #3 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gutten min er 8 mnd og jeg varierer med å gi hjemmelaget babymat og babymat fra butikken. Men har noen spørsmål til dere andre.. Babyen min liker virkelig ikke hjemmelaget fruktmos, har dere tips til å gjøre det mer fristende? Har dere noen faste merker eller steder dere kjøper ferdig babymat? Jeg er fortsatt relativt ny på dette, er det noen merker dere ville anbefalt å unngå fullstendig etc? Anonymkode: 1989a...224 Hvis jeg skulle gitt babymat fra butikken hadde det kun vært økologisk isåfall. Coop har et økologisk merke og Rema 1000 har økologisk merke som begge er rimelige i disse to butikkene. Anonymkode: 5c6cc...e19 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor må su gi fruktmos? Jeg erfarer at så store babyer elsker å gnage, sutte og spise frukten selv. Trenger absolutt ikke mose den. Finnes også slike smokker (med netting) man kan putte frukt inni, så de kan tygge og gnage på den ☺️ Anonymkode: 5c6cc...e19 Han får hel frukt også, men tar fortsatt veeeeldig store biter 🙈 får i fruktnett også. Synes bare det er kjekt å lage mos og putte i sånne smoothieposer når vi er ute f.eks. Han spiser også veldig effektivt fra dem, hvis det er noe han liker Anonymkode: 1989a...224
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 Baby her liker godt Ellas Kitchen-posene, som er økologisk og 100 % frukt. Ellers får hun også frukt i sånn smakssmokk, eller holde selv. Men har ingen tips til hvordan få baby til å like det mer, dessverre. Anonymkode: ee96d...098 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Baby her liker godt Ellas Kitchen-posene, som er økologisk og 100 % frukt. Ellers får hun også frukt i sånn smakssmokk, eller holde selv. Men har ingen tips til hvordan få baby til å like det mer, dessverre. Anonymkode: ee96d...098 Jeg får prøve å bli enda flinkere på å gi i smakssmokk eller la han holde selv 😅 Hvor gammel er jenta di? Tar hun store biter av frukten, eller kutter du den opp selv? Jeg ha pleid å gi i fingerlengde som jeg leste var anbefalt, men han kan finne på å stappe nesten hele i munn eller ta veldig stor bit av det 😅 Anonymkode: 1989a...224
RockyRose Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis jeg skulle gitt babymat fra butikken hadde det kun vært økologisk isåfall. Coop har et økologisk merke og Rema 1000 har økologisk merke som begge er rimelige i disse to butikkene. Anonymkode: 5c6cc...e19 All babymat er vel økologisk? Men det er blitt sterilisert for dei gode bakteriane, og mange av næringsstoffa er jo også kokt vekk, og smakar jo dritt 🙈 Forstår at tidsklemma er vanskeleg for nokon, men heimelaga er desidert best på alle områder! Vi lagde store porsjonar og frøys ned i tacosaus-glass. Dersom baby ikkje likar heimelaga fruktmos, har du prøvd å gje større bitar? Evt bruke sånn nettingsmokk for frukt?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #8 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gutten min er 8 mnd og jeg varierer med å gi hjemmelaget babymat og babymat fra butikken. Men har noen spørsmål til dere andre.. Babyen min liker virkelig ikke hjemmelaget fruktmos, har dere tips til å gjøre det mer fristende? Har dere noen faste merker eller steder dere kjøper ferdig babymat? Jeg er fortsatt relativt ny på dette, er det noen merker dere ville anbefalt å unngå fullstendig etc? Anonymkode: 1989a...224 Sluttet med babymat når barnet var 6 mnd.. Gir heller vanlig mat. Brødskiver, knekkebrød, diverse pålegg (kokt egg, eggerøre, peanøttsmør, kaviar, leverpostei, ost, servelat osv). Vanlig middag. Kjøtt, fisk, grønnsaker, potet, ris, pasta. Taco har vært populær her. Koke grønnsaker og gi hele staver / biter som barnet kan holde i selv. Havregrøt med banan, blåbærsyltetøy eller annen topping. Bananlapper. Anonymkode: d23b4...2da 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #9 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sluttet med babymat når barnet var 6 mnd.. Gir heller vanlig mat. Brødskiver, knekkebrød, diverse pålegg (kokt egg, eggerøre, peanøttsmør, kaviar, leverpostei, ost, servelat osv). Vanlig middag. Kjøtt, fisk, grønnsaker, potet, ris, pasta. Taco har vært populær her. Koke grønnsaker og gi hele staver / biter som barnet kan holde i selv. Havregrøt med banan, blåbærsyltetøy eller annen topping. Bananlapper. Anonymkode: d23b4...2da Samme her, babymat er et helt unødvendig produkt som du er blitt lurt til å tro er nødvendig. Anonymkode: 40093...a05 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #10 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Sluttet med babymat når barnet var 6 mnd.. Gir heller vanlig mat. Brødskiver, knekkebrød, diverse pålegg (kokt egg, eggerøre, peanøttsmør, kaviar, leverpostei, ost, servelat osv). Vanlig middag. Kjøtt, fisk, grønnsaker, potet, ris, pasta. Taco har vært populær her. Koke grønnsaker og gi hele staver / biter som barnet kan holde i selv. Havregrøt med banan, blåbærsyltetøy eller annen topping. Bananlapper. Anonymkode: d23b4...2da Dette er sikkert er dumt spørsmål, men babyen min blir 6 mnd om et par uker og jeg har gitt mest babymat/most frukt og smaksprøver i smokk hittil. Hun har fortsatt ikke tenner, men kan hun likevel begynne med "vanlig" mat som brødskiver, pasta osv? Er så redd for kvelning 😅 Anonymkode: ee96d...098
RockyRose Skrevet 24. mars 2023 #11 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette er sikkert er dumt spørsmål, men babyen min blir 6 mnd om et par uker og jeg har gitt mest babymat/most frukt og smaksprøver i smokk hittil. Hun har fortsatt ikke tenner, men kan hun likevel begynne med "vanlig" mat som brødskiver, pasta osv? Er så redd for kvelning 😅 Anonymkode: ee96d...098 Det kan du heilt fint! Gommane er ganske harde og tygger fint 👍 Evt kan du gje brødskiver utan skorpe i byrjinga 😊 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #12 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dette er sikkert er dumt spørsmål, men babyen min blir 6 mnd om et par uker og jeg har gitt mest babymat/most frukt og smaksprøver i smokk hittil. Hun har fortsatt ikke tenner, men kan hun likevel begynne med "vanlig" mat som brødskiver, pasta osv? Er så redd for kvelning 😅 Anonymkode: ee96d...098 Ja, det kan du trygt gjøre. Les om BLW , og spesielt les deg opp på forskjell av kvelning og brekning🙃 Brekninger er helt naturlig og må forekomme for at barnet skal lære seg å styre dette selv, mens kvelning er noe helt annet. Brekninger kan virke skummelt hvis man ikke vet forskjellen. Anonymkode: d23b4...2da 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #13 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han får hel frukt også, men tar fortsatt veeeeldig store biter 🙈 får i fruktnett også. Synes bare det er kjekt å lage mos og putte i sånne smoothieposer når vi er ute f.eks. Han spiser også veldig effektivt fra dem, hvis det er noe han liker Anonymkode: 1989a...224 Beklager avsporingen, men lurer på hvilke type smoothieposer du bruker? Hørtes lurt ut! Anonymkode: d32e4...4a2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #14 Skrevet 25. mars 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Dette er sikkert er dumt spørsmål, men babyen min blir 6 mnd om et par uker og jeg har gitt mest babymat/most frukt og smaksprøver i smokk hittil. Hun har fortsatt ikke tenner, men kan hun likevel begynne med "vanlig" mat som brødskiver, pasta osv? Er så redd for kvelning 😅 Anonymkode: ee96d...098 Min erfaring er at det er en fordel at de ikke har tenner Anonymkode: a3614...9ab 1
karilue Skrevet 25. mars 2023 #15 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 24.3.2023 den 17.54): Sluttet med babymat når barnet var 6 mnd.. Gir heller vanlig mat. Brødskiver, knekkebrød, diverse pålegg (kokt egg, eggerøre, peanøttsmør, kaviar, leverpostei, ost, servelat osv). Vanlig middag. Kjøtt, fisk, grønnsaker, potet, ris, pasta. Taco har vært populær her. Koke grønnsaker og gi hele staver / biter som barnet kan holde i selv. Havregrøt med banan, blåbærsyltetøy eller annen topping. Bananlapper. Anonymkode: d23b4...2da Har en på 11 mnd som også spiser «vanlig» mat. Ser du skrive det er poppis med taco. Mulig dumt spm men hvordan gir du dette til din?😅
kjærring Skrevet 27. mars 2023 #16 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 24.3.2023 den 15.38): Gutten min er 8 mnd og jeg varierer med å gi hjemmelaget babymat og babymat fra butikken. Men har noen spørsmål til dere andre.. Babyen min liker virkelig ikke hjemmelaget fruktmos, har dere tips til å gjøre det mer fristende? Har dere noen faste merker eller steder dere kjøper ferdig babymat? Jeg er fortsatt relativt ny på dette, er det noen merker dere ville anbefalt å unngå fullstendig etc? Anonymkode: 1989a...224 Lag smoothie 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå